Анотація
У статті розглянуто питання, пов’язані з необхідністю модернізації чинної системи оцінювання навчальних досягнень учнів базової та старшої профільної школи, що зумовлено новими вимогами до результатів навчальної діяльності здобувачів загальної середньої освіти. За результатами аналізу наукових джерел, освітніх документів, числових показників опитування вчителів (N = 90) здійснено спробу визначити місце поточного та формувального оцінювання в процесі навчання. Основні види оцінювання, регламентовані нормативними освітніми документами, зіставлено з очікуваними результатами навчання учнів – складниками компетентності (когнітивно-діяльнісного, особистісного, мотиваційно-ціннісного), запропоновано результати порівняння за низкою критеріїв формувального та поточного оцінювання в аспекті їх ролі й місця в навчальному процесі. Розкрито основні причини неузгодженого розуміння в педагогічному дискурсі функцій формувального оцінювання в системі шкільної освіти України. За результатами аналітичного дослідження обґрунтовано, що одним із шляхів модернізації системи оцінювання в базовій та старшій профільній школі є поєднання можливостей традиційного поточного та формувального оцінювання, які є не взаємозамінюваними, а взаємодоповнюваними видами оцінювання.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Авторське право (c) 2021 Антоніна Гривко, Лідія Ващенко