МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
PDF

Ключові слова

закономірності
педагогічне моделювання
модель процесу навчання
складові процесу навчання
валідність

Як цитувати

Мартинова, Р. (2021). МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ. Український Педагогічний журнал, (1), 18–29. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-1-18-29

Анотація

На сьогодні роль педагогічного моделювання особливо важлива у зв'язку з необхідністю засвоювати дедалі більші обсяги інформації за той самий навчальний час і опановувати її не тільки для репродуктивного застосування знань, а й для продуктивної творчої діяльності. Досягненню ефективних процесів навчання можуть сприяти обов'язкові умови їх моделювання, які ми називаємо «закономірностями». До них належать такі. 1. Модель процесу навчання має включати такі ланки і утверджувати форму їх взаємозв'язку, які забезпечать йому результативну динаміку. 2. Модель процесу навчання має забезпечувати розв’язання суперечностей між потребами в оволодінні новою предметною або професійною інформацією і можливостями повномірної реалізації попередньої. 3. Модель процесу навчання у змістовій частині має містити актуальний матеріал на основі заперечення застарілого, інтеграції того, що залишилося, з новим. У процесуальній частині вона має включати ефективні попередні й сучасні методи і засоби навчання. 4. Модель процесу навчання забезпечуватиме системне нарощування компетентнісного потенціалу тим, хто навчається, за умови поступового зростання складності як смислового змісту, так і компонентів змісту його засвоєння. 5. Модель процесу навчання забезпечуватиме оволодіння матеріалом, що вивчається, за умови: мотивації набуття нових знань; дроблення всього предметного змісту на доступні за обсягом елементи для їх засвоєння більшістю учнів за одиницю навчального часу; обов'язкового повторення всіх попередніх під час вивчення наступного в рамках однієї теми; 6. Модель процесу навчання вважатиметься валідною за умови її практичної реалізації 80 % і 70 % засвоєнням матеріалу більшістю учнів у процесах формувального і масового навчання.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-1-18-29
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Раїса Мартинова

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.