Анотація
У статті визначено та описано дидактичну сутність освітнього іншомовного комунікативного середовища, обґрунтовано його компоненти та потенційні можливості слугувати засобом організації компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти. Цей феномен розглянуто як збалансований комплекс методів, форм і засобів навчання, що сприяють активному оволодінню учнями іншомовним спілкуванням у різних видах мовленнєвої діяльності відповідно до сфер, тем і мовного матеріалу, окреслених чинною навчальною програмою. Автор трактує цю категорію на рівні комплексної та взаємопов’язаної діяльності двох суб’єктів навчального процесу – учня і вчителя, та інтерпретує як своєрідний освітній простір, що забезпечує цілісне засвоєння учнями навчального змісту, дає їм можливість проявляти свої здібності, умотивовує їхню іншомовну діяльність, посилює інтерес до вивчення предмета, дає змогу пізнавати культуру народу, який спілкується іноземною мовою, що вивчається, сприяє їхній освіті, розвитку і вихованню. Водночас освітнє іншомовне комунікативне середовище дає вчителеві змогу успішно реалізовувати прогнозовані завдання, проявляти власний професійний досвід. За результатами дослідження автор пропонує модель освітнього іншомовного комунікативного середовища, презентовану в змісті створених ним шкільних підручників.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Авторське право (c) 2020 Валерій Редько