Анотація
Реформування національної системи освіти, становлення нової української школи актуалізують проблему теоретико-методологічного забезпечення педагогічного прогнозування змісту повної загальної середньої освіти. Статтю присвячено розробленню системи педагогічного прогнозування змісту повної загальної середньої освіти, важливій і не вирішеній раніше частині цієї загальної проблеми. У статті визначено зміст поняття «система педагогічного прогнозування змісту повної загальної середньої освіти», котрий розглядається як сукупність компонентів теоретично узасадженої прогностичної діяльності, спрямованої на вироблення ґрунтовних прогнозів змісту повної загальної середньої освіти. Охарактеризовано компонентний склад цієї системи, до якого належать концептуально-цільовий (методологічні підходи, принципи й теоретичні положення, цілі й завдання), змістовий (суб’єкти, об’єкти, організаційні рівні, ресурси, необхідні для прогнозування змісту повної загальної середньої освіти), операційно-процесуальний (прогностичний інструментарій та етапи прогнозування), результативний (прогнози змісту повної загальної середньої освіти відповідно до його ієрархічної структури, рекомендації суб’єктам конструювання цього змісту щодо врахування цих прогнозів у їхній діяльності, прогнозні моделі, розроблені в процесі прогнозування) компонент. Розроблено теоретичну модель системи педагогічного прогнозування змісту повної загальної середньої освіти. Презентовані наукові результати стануть основою подальших прикладних наукових досліджень, пов’язаних з експериментальною апробацією і впровадженням системи педагогічного прогнозування змісту повної загальної середньої освіти. Вони застосовуватимуться в ході розроблення і впровадження методик прогнозування цього змісту на різних рівнях управління системою повної загальної середньої освіти.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.