ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ
PDF (English)

Ключові слова

критичне мислення
вміння критичного мислення
технологія розвитку критичного мислення
експериментальне дослідження
уроки англійської мови
вчитель англійської мови

Як цитувати

Ільчук I. (2020). ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ. Український Педагогічний журнал, (2), 23–34. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2020-2-23-34

Анотація

Статтю присвячено дослідженню ефективності запровадження технології розвитку критичного мислення у процес навчання іноземної мови. Попри усвідомлення вчителями важливості розвитку критичного мислення, їм бракує знань особливостей методики формування відповідних умінь, зокрема на уроці іноземної мови. Відтак нами було розроблено комплекс навчально-методичних матеріалів (конспекти уроків для вчителя та роздатковий навчальний матеріал для учнів) для розвитку критичного мислення на уроках англійської мови в 7-му класі з урахуванням сутності й структури цього типу мислення, а також методичних умов його розвитку на уроці іноземної мови. Процес підготовки навчально-методичних матеріалів передбачав укладання списку умінь критичного мислення, які необхідно сформувати в учнів 7-го класу під час навчання англійської мови, та переліку методів, що сприяють розвитку цих умінь, визначення тематики уроків, добір та систематизацію навчального змісту. З метою перевірки доцільності обраних підходів до створення таких навчально-методичних матеріалів було проведено експериментальне дослідження, учасниками якого стали дві групи учнів (контрольна – 84 учня й експериментальна – 96 учнів) чотирьох шкіл м. Києва. Для здійснення контролю й оцінки розвитку критичного мислення учнів на початку та наприкінці експериментальної роботи було розроблено вхідний та вихідний тести, а також критерії оцінювання до кожного завдання тесту, що сприяло отриманню максимально об’єктивних результатів. Аналіз результатів експерименту дає змогу стверджувати про достатню ефективність нашої розробки. Показники рівня сформованості низки вмінь критичного мислення, на роботу з якими були спрямовані уроки, значно зросли в експериментальній групі учнів. Водночас помітних зрушень у розвитку критичного мислення контрольної групи учнів не відбулося. Це також дало можливість зробити висновок про те, що критичне мислення потрібно розвивати цілеспрямовано та систематично, ретельно плануючи уроки, враховуючи принципи й особливості технології розвитку критичного мислення під час навчання іноземної мови в конкретному класі.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2020-2-23-34
PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.