Анотація
У статті здійснено аналіз поняття «комунікативні бар’єри», схарактеризовано причини їх виникнення та шляхи подолання. Проаналізовано логічний, когнітивний, мовний і комунікативний бар’єри з позицій соціального працівника та клієнта; обґрунтовано чинники, що сприяють їх виникненню у професійній діяльності такого працівника. Під комунікативно-мовленнєвими бар’єрами розуміємо труднощі, що ускладнюють процес спілкування між комунікантами під час обміну думками, почуттями, враженнями, внаслідок низького рівня сформованості вміння долати труднощі в процесі комунікації. Підвищити рівень комунікативно-мовленнєвої підготовки студентів – майбутніх соціальних працівників – до подолання комунікативних бар’єрів можна шляхом створення позитивно налаштованого комунікативно-мовленнєвого середовища, в якому підтримуються думка студентів та творчий підхід до розв’язання завдань, системи спеціально створених вправ та професійних комунікативно-мовленнєвих ситуацій, спрямованих на продуктивну міжособистісну взаємодію; подолання невпевненості в собі; удосконалення практичних умінь та навичок, необхідних для провадження професійної діяльності; використання сучасних інтерактивних методів і технологій навчання.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.