ТАКСОНОМІЯ Б. БЛУМА І РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ
PDF

Ключові слова

рівні мислення за Б. Блумом
навчання історії
дидактичні інструменти

Як цитувати

Пометун O., & Гупан, Н. (2019). ТАКСОНОМІЯ Б. БЛУМА І РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ. Український Педагогічний журнал, (3), 50–58. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2019-3-50-58

Анотація

Педагоги багатьох країн застосовують таксономію Б. Блума не лише як інструмент для планування цілей уроку, але і як основу для розвитку критичного мислення учнів, оскільки передбачувані нею високі рівні мислення співвідносять з мисленнєвими операціями критичного мислення. Планування вчителем навчальних цілей і результатів, спираючись на таксономію, і досягнення їх за допомогою відомих сьогодні дидактичних інструментів допомагає вчителю і учню ясно уявити собі конкретні методичні кроки розвитку критичного мислення учнів. На уроках історії України з метою розвитку критичного мислення можуть бути ефективно використані запитання різного рівня на основі таксономії Б. Блума. Користуючись ними, вчитель може скеровувати мислення учнів, «переводити» їх з одного рівня на інший, більш високий. Важливим інструментом учителя історії є також так звані «дієслова за Блумом» (Bloom Taxonomy Action verbs). На їх основі вчитель формулює пізнавальні завдання різного рівня і планує відповідну індивідуальну та групову діяльність учнів. Таксономія виступає також як підґрунтя для створення учнями комплексних навчальних проєктів. Сукупність цих інструментів створює навчальне середовище, що забезпечує ефективний розвиток мислення школярів на уроках історії.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2019-3-50-58
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.