НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА ТА ВАЛЬДОРФСЬКА ПЕДАГОГІКА
pdf (English)

Ключові слова

освітні реформи
Нова Українська школа
вальдорфська педагогіка
Вальдорфська школа
освітні альтернативи

Як цитувати

Мезенцева O. (2018). НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА ТА ВАЛЬДОРФСЬКА ПЕДАГОГІКА. Український Педагогічний журнал, (4), 69–76. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2018-4-69-76

Анотація

Авторка статті аналізує поточну ситуацію в сфері освітніх реформ, а також порівнює основні цілі та цінності Нової української школи, запропонованої Міністерством освіти і науки як відповідь на виклики сучасного суспільства, та вальдорфської педагогіки як прикладу успішної альтернативної освітньої системи. У статті виявлено певну схожість двох концептуальних підходів, які відображають сучасні освітні тенденції, такі як: дитиноцентризм; партнерство в управлінні школою; академічна свобода вчителя; шкільна автономія тощо. Аналізуючи методи, які можна було б запозичити з практики Вальдорфських шкіл, авторка звертає увагу на художній підхід у викладанні; структурування уроків; феноменологічний підхід у викладанні предметів природничо-наукового циклу; особливі підходи до оцінювання та інші. На прикладі вальдорфської педагогіки авторка приходить до висновку, що різні освітні альтернативи можуть стати прогресивними моделями для оновлення загальної середньої освіти в Україні. Демократичне суспільство повинне зберігати освітній плюралізм для тих, хто все ще шукає альтернативи.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2018-4-69-76
pdf (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.