Анотація
У статті розглядаються теоретико-методичні, організаційні та інформаційні аспекти участі вчителя (педагогічного працівника) у функціонуванні системи прогнозування розвитку загальної середньої освіти. Обґрунтовано значення прогностичної діяльності сучасного вчителя в контексті його професійного саморозвитку, здійснення ним самоменеджменту, участі в прогнозуванні розвитку закладу загальної середньої освіти. Визначено основні завдання вчителя як суб’єкта прогнозування розвитку загальної середньої освіти. На основі аналізу наукової літератури визначено поняття, розкрито та обґрунтовано компонентний склад прогностичної компетентності сучасного вчителя. Окреслено шляхи підготовки сучасного вчителя до прогнозування розвитку загальної середньої освіти. Визначено перспективи подальших досліджень, що пов’язані з розробленням, апробацією та впровадженням теоретико-методичного забезпечення формування прогностичної компетентності майбутнього вчителя в закладі вищої освіти, розвитку її у вчителя в процесі підвищення його кваліфікації, а також у системі внутрішньошкільної науково-методичної роботи.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.