Анотація
Відповідно до мети статті висвітлено інтерпретаційні підходи в зіставно-порівняльних англомовних дослідженнях сучасних (ХХІ ст.) дослідників із США (Т. Ґерінг, Ф. Б. Бауерз, Р. Райт; Р. Дж. Хольц), Норвегії (Т. Халворсен), Італії (Н. Сіціліані де Куміс), присвячених ідеям Дж. Дьюї й А. Макаренка. На основі історіографічного аналізу доведено, що, переважній більшості розглянутих сучасних англомовних публікацій притаманна деполітизація наукового підходу до аналізу й зіставлення ідей діячів, що дає змогу авторам зосереджуватися на окресленні універсальних цінностей порівнюваних феноменів і веде до конструктивного педагогічного діалогу. З’ясовано, що зіставлення поглядів і діяльності А. Макаренка та Дж. Дьюї, які справили настільки непересічний вплив на світову педагогіку, що й досі викликають інтерес та дискусії, дає зарубіжним дослідникам не лише матеріал для переосмислення ідей минулого, а й веде до популяризації практичного, виховного потенціалу їхніх творів.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.