Анотація
У статті представлена експериментальна методична модель формування громадянської компетентності учнів на основі змісту курсу всесвітньої історії (7 клас). Запропоновано методику формування когнітивної складової громадянської компетентності – базових знань («опор»), а саме: знань про середньовічне суспільство, державу, політику, цінності, норми, права тощо. Розроблена система «опорних моделей», які відповідають структурі громадянознавчих понять, включають фрагменти тексту, контурних, схематичних, фонових малюнків, зображення символів середньовіччя тощо. Описано методику роботи у малих групах по виконанню творчих завдань, що забезпечують формування діяльнісної складової громадянської компетентності. Розроблено алгоритми їх виконання. Для практичної роботи учнів по аналізу суспільства, ідентифікації середньовічних держав, визначення змісту політики у процес навчання залучено комплекс середньовічних мініатюр. Для набуття учнями компетентності запропоновано завдання по розробці проекту про середньовічне місто. В статті окреслено напрямки учнівського дослідження. Отже на основі архітектурних споруд, творів мистецтва та інших джерел про місто учні визначають тогочасну державу, політику, цінності, способи боротьби за права, норми, звичаї, традиції тощо. При цьому формується аксіологічна складова громадянської компетентності, а саме: цінність держави для розквіту міста, цінність прав і свобод для його мешканців і в решті решт цінність самої унікальності середньовіччя.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.