Анотація
У статті розкрито внесок відомого українського вченого-філософа, державного і громадського діяча, педагога, президента НАПН України Василя Григоровича Кременя у розвиток освіти і науки в Україні за понад 25-річний період роботи. Висвітлено доробок В. Г. Кременя у галузі державотворення, здійснений на відповідальних державних посадах, насамперед – як міністра освіти і науки (1999-2005 рр.), чиї починання були пов’язані з розбудовою національної за духом і європейської за ціннісним спрямуванням освіти, із запровадженням багатьох нововведень в організацію та функціонування середньої та вищої школи. Відображено його здобутки як очільника НАПН України, який визначає напрями розгортання науково-дослідної роботи над найактуальнішими питаннями освіти, відповідно до нагальних викликів сьогодення. Доведено, що основу всіх видів різноаспектної державної й наукової діяльності В. Г. Кременя становить обґрунтована ним як ученим-філософом у численних працях філософсько-освітня концепція імперативу людиноцентричного виміру освіти. Проаналізовано суть нової стратегії української освіти в умовах глобалізаційних зрушень (за В. Г. Кременем), яка має формувати мережну людину-особистість, котра знаходиться у постійному саморозвитку, має чітку громадянську позицію, почуття національної єдності, патріотизму, людину, здатну до творення змін і сприйняття змінності.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.