ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІА У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
PDF (English)
HTML (English)

Ключові слова

комунікативна компетентність
мультимедійні засоби
початкова шкільна освіта
лексичні засоби
комунікативні ситуації
система компетентнісно орієнтованих вправ із мультимедійним супроводом

Як цитувати

Богданець-Білоскаленко N., & Фідкевич O. (2024). ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІА У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. Український Педагогічний журнал, (2), 188–197. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-2-188-197

Анотація

Статтю присвячено проблемі застосування мультимедійних засобів у процесі формування комунікативної компетентності учнів ІІІ-ІV класів. Аналіз науково-педагогічної літератури та спостереження за роботою вчителів початкових класів щодо визначення місця і ролі мультимедійних засобів у процесі навчання української мови засвідчили актуальність і перспективність проблеми.

У статті проаналізовано поняття «комунікативна компетентність», «мультимедійні засоби» в контексті сучасного освітнього процесу в Україні. Розглянуто психолого-психолінгвістичні та педагогічні аспекти проблеми формування комунікативної компетентності молодших школярів, визначено теоретико-методичні основи використання мультимедійних засобів на уроках української мови у зазначених класах, визначено їх функціональні можливості в системі форм, методів та схарактеризовано прийоми роботи з формування комунікативної компетентності учнів.

Методика формування комунікативної компетентності студентів базується на системі підготовчих мовних, умовно-комунікативних, комунікативних вправ із мультимедійним супроводом із використанням апаратних (комп’ютер, проєктор, смарт-дошка) та програмних (мультимедійних презентацій, мультимедійних видань) засобів.пропонується.

Подано результати дослідження процесу формування комунікативної компетентності учнів ІІІ-ІV класів із застосуванням мультимедійних засобів на основі аналізу навчальних досягнень учнів (високі, достатні, середні, початкові).

У статті наведено експериментальні дані, які підтверджують доцільність використання мультимедійних засобів у процесі формування комунікативної компетентності учнів початкової школи, їх роль у підвищенні ефективності цього процесу.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-2-188-197
PDF (English)
HTML (English)

Посилання

Derzhavnyi standart pochatkovoyi shkoly [State standard of primary education]. mon.gov.ua/ua.[Online]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya- osvita/derzhavni-standarti (in Ukrainian).

Koncepciya «Nova ukrainska shkola» [The concept of the «New Ukrainian School»]. zakon.rada.gov.ua[Online]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D 1%80 (in Ukrainian).

Borysenko, I. V., Bykonia, O. P., Rembach, O. O., Shumna, L. P., Oliinyk, O. I., Anishchenko, V. O. Experience of ICT implementation in primary curriculum in Ukraine and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Information Technologies and Learning Tools. Vol 75, № 1. 42–55. [Online]. Retrieved from https://

journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3151 (in English)

Pro osvitu. Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII [About education. Law of Ukraine of 05.09.2017 № 2145-VIII]. zakon.rada.gov.ua.[Online]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (in Ukrainian).

Pro vyshhu osvitu. Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII. (Zminy do redakciyi Zakonu Pro vyshhu osvitu Punkt 13 chastyny pershoyi statti 1 v redakcii Zakonu № 392-IX vid 18.12.2019) [About higher education. Law of Ukraine of 01.07.2014 № 1556-VII. (Amendments to the wording of the Law on Higher Education Paragraph 13 of the first part of Article 1 as amended by the Law № 392-IX of December 18, 2019]. zakon.rada.gov.ua.

[Online]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (in Ukrainian)

Cyfrova kompetentnist suchasnogo vchytelya novoyi ukrainskoi shkoly: zb.tez dopovidei uchasnykiv vseukr. nauk. –prakt.seminaru (Kyiv, Berezen 12, 2019) / za zah.red O. V. Ovcharuk[Digital competence of a modern teacher of a new Ukrainian school: collection of abstracts of reports of participants of all-Ukrainian scientific-practical seminar(Kyiv, March 12, 2019) / edited by O.V Ovcharuk]. Kyiv.: Instytut informaciinyh tehnologii i zasobiv

navchannya NAPN Ukrayiny: Kyiv, 2019. 108 p.(in Ukrainian)

Mamchur, L. I. Rol dialogichnoyi kommunikacii v osobystisno oriyentovanomu navchanni [The role of dialogic communication in personality-oriented

learning]. Ridna shkola. № 12. 3–5 (in Ukrainian)

Ruryk, H. L. (2011). Communicative competence as a component of a teacher’s professional skill and a means of building humane relationships between participants in the educational process [Komunikatyvna kompetentnist

yakskladova profesiinoi maisternosti uchytelia ta zasibpobudovyhumannykhvzaiemynmizhuchasnykamnavchal

no-vyhovnohoprotsesu]//Formuvannia profesiynoii kompetentnosti maibutnoho vchytelia v umovakh vyshchoho

navchalnoho zakladu: nauk. pos. (pp. 344–380) K.: Vydavnychyi Dim“Slovo” (in Ukrainian).

Marushchak, O. M. (2017). Formuvannya komunikatyvnoyi kompetentnosti molodshyh shkolyariv zasobamy dytyachoyi periodyky: Metodychni rekomendacii [Formation of communicative competence of junior schoolchildren by means of children’s periodicals: Methodical recommendations]. Zhytomyr: vyd-vo ZhDU im. I. Franka. (in Ukrainian).

Karaman, S. O. (2000). Metodyka navchannya ukrainskoi movy v gimnaziyi: navchalnyi posibnyk (dlya studentiv vyshhyh navchalnyh zakladiv osvity) [Methods of teaching the Ukrainian language in high school: a textbook (for students of higher educational institutions)]. K.: Lenvit. (in Ukrainian).

Redko, V. H., Polonska, T.K., Pasichnyk, O. S., Basai, N. P. (2017). Kontseptsiia kompetentnisno oriientovanoho navchannia inozemnykh mov uchniv pochatkovoi shkoly [The concept of competency-based foreign language teaching of primary school students]. K.: Pedagogichna dumka. (in Ukrainian).

Pentyliuk, M. (2015). Typologiya urokiv u konteksti suchasnoyi lingvodydaktyky [Typology of lessons in the context of modern inguodidactics].Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, № 2. 65–78 (in Ukrainian).

Holub, N. (2013). Methodical recommendations for teaching the Ukrainian language in terms of the competence approach [Metodychni rekomendatsii shchodo ukrainskoi movy v umovakh kompetentnisnoho pidkhodu]. Dyvoslovo: Ukrainska mova I literature v navchalnykh zakladakh: Naukovo-metoddychnyi zhurnal Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. № 9. 2–7. (in Ukrainian).

Ministerstvo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy (2012, Zhovt. 01). Nakaz № 1060, Pro zatverdzhennya Polozhennya pro elektronni osvitni resursy [Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine (2012, Oct. 01). Order № 1060, On approval of the Regulations on electronic educational resources]. osvita.ua .[Online]. Retrieved from https://osvita.ua/legislation/other/31761/ (in Ukrainian).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.