ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ПРОФІЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЯК ПРЕДСТАВНИКІВ ПОКОЛІННЯ АЛЬФА: УРАХУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ
PDF
HTML

Ключові слова

персоналізація навчання
покоління Альфа
учні
здобувачі освіти
здобувачі освіти закладів загальної середньої освіти
профільна середня освіта
кліпове мислення
цифрові технології в освіті

Як цитувати

Павельчук, М. (2024). ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ПРОФІЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЯК ПРЕДСТАВНИКІВ ПОКОЛІННЯ АЛЬФА: УРАХУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ. Український Педагогічний журнал, (3), 79–86. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-3-79-86

Анотація

Автором статті розглядається актуальна проблема персоналізації навчального (освітнього) процесу для покоління Альфа, представниками якого є особи, народжених після 2010 року, в умовах інтенсивного застосування цифрових технологій. Зазначено, що це покоління є першим, яке з дитячих років активно користується цифровими пристроями, такими як смартфони та планшети, і вже дошкільного віку має досвід постійної взаємодії з цифровими медіа.

У статті проведено аналіз досліджень, що підтверджують, що покоління Альфа має свої унікальні особливості, такі як висока цифрова грамотність, швидке оволодіння цифровими технологіями та прагнення до творчого самовираження. Порівняно з попередніми поколіннями, це покоління відзначається проявом більшого інтересу до персоналізації навчального (освітнього) процесу та самостійного вибору шляхів у навчанні.

У статті розглядається концепція персоналізації навчання, що включає в себе індивідуальний підхід до кожного учня, спрямований на забезпечення максимального розвитку його потенціалу. Визначено три типи персоналізованого навчання: персоналізація для учня, з учнем та учнем, кожен з яких спрямований на підтримку особистісного розвитку та самореалізації.

Особлива увага приділяється методам дослідження, які використовуються для реалізації цієї мети, зокрема, аналізу науково-педагогічної літератури, термінологічного аналізу та структурно-логічного методу. Ці методи дозволяють глибше розуміти сутність та потреби дітей покоління Альфа в освіті.

У статті окреслено особливості організації навчального процесу дітей покоління Альфа, як тих, яким притаманне кліпове мислення, описані причини його виникнення та надано рекомендації вчителям щодо роботи з такими учнями.

Також автор підводить підсумки проведеного дослідження та робить висновки щодо необхідності адаптації освітніх практик до потреб сучасного покоління, яке вимагає нових підходів до навчання та виховання. Висвітлюються проблеми, що виникають перед сучасною освітою у зв’язку з різницею у сприйнятті та використанні технологій між поколіннями, а також запропоновані шляхи їх вирішення.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-3-79-86
PDF
HTML

Посилання

Apaydin, Ç., & Kaya, F. (2020). An analysis of the preschool teachers’ views on Alpha Generation. European Journal of Education Studies, 6(11), 123–141.

Bonchiș, E. (2022). Generation Alpha. A great challenge for parents and teachers. Parenting from A to Z. 83 Challenging Themes for Today’s Parents, 125–131.

Buckley, D. (2006). The Personalization by pieces framework: a framework for the incremental transformation of pedagogy towards greater learner empowerment in schools. CEA Publishing.

Drugaş, М. (2022). Screenagers or “Screamagers”? Current perspectives on Generation Alpha. Psychological thought, 15(1), 1–11.

Feiertag, J., & Berge, Z. L. (2008). Training Generation N: how educators should approach the Net Generation. Education+Training, 5(50), 457–464.

McCrindle, M., & Fell. A. (2020). Understanding Generation Alpha. McCrindle Research. https://generationalpha.com/wp-content/ uploads/2020/02/Understanding-Generation-Alpha-McCrindle.pdf

Rickabaugh, J. (2012). Learning independence continuum. CESA. (in English).

Romero, A. (2017). Colleges need to prepare for Generation Alpha. CUNY Bernard M Baruch College. https://academicworks.cuny.edu/bb_pubs/172/

Sladek, S., & Grabinger, A. (2018). Gen Z: The first generation of the 21st Century has arrived! XYZ University. https://www.xyzuniversity.com/wp-ontent/uploads/2018/08/GenZ_Final-dl1.pdf

Steyn, M. (2015). Critical Diversity Literacy: Routledge International Handbook of Diversity Studies. RefineCatch Ltd. 379–389.

Topuzov, O., Malykhin, O., Aristova, N., Popov, R., & Zasiekina, T. (2022, May). Individualized learning in the context of blended mode of the educational process in secondary school: challenges and expectations. In Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I (Vol. 560, p. 571).

Turk, V. (2017). Understanding Generation Alpha. Hotwire Consulting: UK. https://www.hotwireglobal.com/generation-alpha

Woodman, D. (2022). Generational change and intergenerational relationships in the context of the asset economy. Distinktion: Journal of Social Theory, 1(23), 55–69.

Zahorulko, M. (2023). Introduction of personalized training in institutions of general secondary education in Ukraine. У Інноваційні тенденції підготовки фахівців в умовах полікультурного та мультилінгвального глобалізованого світу (с. 135–138).

Zahorulko, M. (2023). Personalized learning in a digital educational environment. У Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика (с. 210–212).

Apaydin, Ç., & Kaya, F. (2020). An analysis of the preschool teachers’ views on Alpha Generation. European Journal of Education Studies, 6(11), 123–141. (in English).

Bonchiș, E. (2022). Generation Alpha. A great challenge for parents and teachers. Parenting from A to Z. 83 Challenging Themes for Today’s Parents, 125–131. (in English).

Buckley, D. (2006). The Personalization by pieces framework: a framework for the incremental transformation of pedagogy towards greater learner empowerment in schools. CEA Publishing. (in English).

Drugaş, М. (2022). Screenagers or “Screamagers”? Current perspectives on Generation Alpha. Psychological thought, 15(1), 1–11. (in English).

Feiertag, J., & Berge, Z. L. (2008). Training Generation N: how educators should approach the Net Generation. Education+Training, 5(50), 457–464. (in English).

McCrindle, M., & Fell. A. (2020). Understanding Generation Alpha. McCrindle Research. https://generationalpha.com/wp-content/ uploads/2020/02/Understanding-Generation-Alpha-McCrindle.pdf (in English).

Rickabaugh, J. (2012). Learning independence continuum. CESA. (in English).

Romero, A. (2017). Colleges need to prepare for Generation Alpha. CUNY Bernard M Baruch College. https://academicworks.cuny.edu/bb_pubs/172/ (in English).

Sladek, S., & Grabinger, A. (2018). Gen Z: The first generation of the 21st Century has arrived! XYZ University. https://www.xyzuniversity.com/wp-ontent/uploads/2018/08/GenZ_Final-dl1.pdf (in English).

Steyn, M. (2015). Critical Diversity Literacy: Routledge International Handbook of Diversity Studies. RefineCatch Ltd. 379–389. (in English).

Topuzov, O., Malykhin, O., Aristova, N., Popov, R., & Zasiekina, T. (2022, May). Individualized learning in the context of blended mode of the educational process in secondary school: challenges and expectations. In Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I (Vol. 560, p. 571) (in English).

Turk, V. (2017). Understanding Generation Alpha. Hotwire Consulting: UK. https://www.hotwireglobal.com/generation-alpha (in English).

Woodman, D. (2022). Generational change and intergenerational relationships in the context of the asset economy. Distinktion: Journal of Social Theory, 1(23), 55–69. (in English).

Zahorulko, M. (2023). Introduction of personalized training in institutions of general secondary education in Ukraine. In Innovatsiy̆ni tendentsiï pidhotovky fakhivtsiv v umovakh polikulturnoho ta multylinhvalnoho hlobalizovanoho svitu (pp. 135–138). (in English).

Zahorulko, M. (2023). Personalized learning in a digital educational environment. In Psykholoho-pedahohichni problemy vyshchoi i serednoi osvity v umovakh suchasnykh vyklykiv: teoriia i praktyka (pp. 210–212). (in English).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.