ФАКУЛЬТАТИВИ 60–80-x РОКІВ ХХ cт. ЯК СКЛАДОВА ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
pdf

Як цитувати

Пироженко, Л. (2015). ФАКУЛЬТАТИВИ 60–80-x РОКІВ ХХ cт. ЯК СКЛАДОВА ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Український Педагогічний журнал, (3), 198–208. вилучено із https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/102

Анотація

Аналізується процес диференціації змісту загальної середньої освіти у педагогічній науці й практиці шкільної освіти наприкінці 60–80-х років ХХ ст. Висвітлено становлення підходів до організації факультативів, формування вимог до добору й структурування їх змісту, вибору методів і форм проведення факультативних занять. Незважаючи на певні недоліки та прорахунки, у досліджуваний період були запропоновані й обґрунтовані підходи до конструювання варіативних навчальних планів, сформувалися вимоги до добору змісту факультативів. Завдяки факультативним заняттям були створені реальні передумови для більш динамічного й продуктивного розвитку інтересів і нахилів учнів, застосування диференційованого підходу до формування їхніх творчих здібностей та обдарувань. Ці заняття сприяли поглибленню знань учнів з окремих предметів, удосконаленню практичних умінь та навичок, розвитку їхнього інтересу до певної галузі знань. Поділ навчального матеріалу на основний, обов’язковий для всіх учнів, та додатковий, розрахований на окремих школярів, уможливлював підвищення ефективності навчального процесу без перевантаження учнів обов’язковими заняттями й стимулював розвиток їхніх пізнавальних та професійних інтересів. Упровадження факультативів сприяло також стабілізації основного змісту освіти, оскільки на них не лише апробувалися нові теми та розділи шкільних курсів і методика їх викладання, а й перевірялась навчально-педагогічна та науково-практична доцільність введення нових навчальних предметів

pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.