Анотація
Розглянуто науково-педагогічну спадщину видатного представника світової педагогічної науки Й. Ф. Гербарта (1776–1841) у контексті проблеми морально-духовного виховання підростаючої особистості. Особливу увагу приділено гербартівській концепції «естетичного зображення світу» як головного завдання педагогіки. З’ясовано, що поняття «естетичної необхідності» є підґрунтям не тільки гербартівської етики, а й педагогіки. Розглянуто естетику моральності Й. Ф. Гербарта, що базувалася на понятті «естетичної необхідності» для позначення можливостей впливу дискурсивного порозуміння в загальній та особливо в педагогічній дії. Охарактеризовано гербартівську теорію формування характеру та самовиховання особистості, етапи морального виховання: від естетичного сприйняття світу до етичної дії.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.