Анотація
У статті висвітлюються особливості становлення середньої освіти впродовж першої половини ХІХ ст. на українських землях. Обґрунтовується, що становий характер освіти існував упродовж усієї першої половини ХІХ ст. і суттєво впливав на хід освітньої політики. Також у цей період тривав пошук оптимальних форм організації середньої освіти. Біфуркація гімназійного курсу допомагала впроваджувати в систему середньої освіти становий характер та зреалізовувати подвійну мету: підготовку молоді до вступу до університету та підготовку до професійної діяльності. Гімназія набувала поряд з академічною і професійну орієнтацію. Економічна потреба у природничо-практичних, технічних знаннях спричинила появу реальних і технічних закладів освіти.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.