МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ
PDF (English)

Ключові слова

самоосвітня компетентність
вчителі англійської мови
форми
методи
труднощі
Великобританія

Як цитувати

Перевознюк V. . (2021). МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ. Український Педагогічний журнал, (4), 48–53. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-48-53

Анотація

У статті розкривається досвід формування самоосвітньої компетентності учителів англійської мови у Великобританії. Сутність самоосвітньої компетентності вчителя визначено як його здатність здійснювати самоосвітню діяльність та вчитися протягом усього життя, що передбачає потребу людини у саморозвитку та готовність задовольнити свої пізнавальні потреби шляхом оволодіння знаннями, уміннями, навичками та системою цінностей у певній сфері, що виявляється у здатності організовувати самоосвітню діяльність, контролювати процес розвитку та коригувати його відповідно до потреб та завдань з метою досягнення високого рівня професійних навичок та особистісного розвитку. Охарактеризовано форми та методи формування самоосвітньої компетентності вчителя англійської мови у вищих навчальних закладах Великобританії, а саме: створення індивідуального освітнього маршруту, складання портфоліо, самостійна робота студентів, реалізація дослідницьких проектів з обраної спеціальності під керівництвом наукового керівника (написання статей, доповідей, наукових есе, дипломних робіт), семінари, активні методи навчання (ділові та рольові ігри, «метод кейсів», методи вирішення проблем, дискусії та дебати, тренінги), консультації, рефлексія під час занять та рефлексійної практики. Виявлено труднощі, що виникають у процесі формування самоосвітньої компетентності вчителів англійської мови у Великобританії, а саме: надмірна самостійність учнів у виборі предметів; залежність успіху навчальної та дослідницької роботи від уміння керівника зацікавити студента науковою діяльністю; відсутність критеріїв та єдиної системи оцінки ефективності самостійної роботи, неможливість отримання достовірної інформації про рівень знань, умінь та навичок учнів; безвідповідальне ставлення учнів до самостійних виконавських робіт; відсутність єдиної інформаційної бази щодо курсів дистанційного навчання в університетах; фінансові труднощі при впровадженні дистанційного навчання та інформаційних освітніх технологій тощо.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-48-53
PDF (English)

Посилання

Bazurina, V. М. (2006). Profesiyna pidhotovka maibutnih vchyteliv inozemnyh mov u Velykiy Brytanii. PhD thesis: 13.00.01, Zhytomyr Ivan Franko State University, 235. [in Ukrainian].

Zadorozhna, І. P. (2002). Osoblyvosti metodychnoi pidhotovky vchyteliv angliyskoi movy u Velykiy Btytanii. Extended abstract of PhD thesis: 13.00.04, 20. [in Ukrainian].

Kozachenko, I. V. (2015). Innovatsiyni tehnolohii v systemi pidhotovky maibutnih uchyteliv inozemnyh mov u Velykiy Brytanii ta Ukraini (porivnialnyi analiz). PhD thesis: 13.00.04, State Higher Educational Institution «Pereyaslav-­Khmelnitsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda», 219. [in Ukrainian].

Kozubovska, І., Popovych, І., & Rokosovyk, N. (2019). Zmist, formy i metody pidhotovky pedahohichnyh kadriv do naukovodoslidnytskoi diyalnosti u Velykiy Brytanii. Methodical recommendations, Uzhhorod National University, 32. [in Ukrainian].

Kudina, V. V. (2011). Modeli profesiynoi pidhotovky vchyteliv u riznyh krainah: zistavnyi analiz. Theoretical Questions of Culture, Education and Upbringing, Kyiv National Linguistic University, 44, 19–23. [in Ukrainian].

Kuznetsova, O. Yu. (2002). Rozvytok movnoi osvity u serednih i vyshchyh navchalnyh zakladah Velykoi Brytanii dryhoi polovyny XX st. Doctor’s Thesis: 13.00.01, Kharkiv State Pedagogical University named after H. S. Skovoroda, 494. [in Ukrainian].

Novikova, Yu. B. (2014). Praktiko-­orientirovannyi podhod k professionalnoi podgotovke britanskogo uchitelia (konets XX – nachalo XXI v. v.). PhD thesis: 13.00.01, Institution of Higher Professional Education «Moscow State Regional Social and Humanitarian Institute», 208. [in Russian].

Samoylyukevych, I. V. (2007). Profesiynyi portret suchasnoho vchytelia inozemnoi movy u Velykiy Brytanii. Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University, Zhytomyr Ivan Franko State University, Issue 33, 40–44. [in Ukrainian].

Sokolova, А. V. (2009). Profesiyna pidhotovka vchytelia u systemi pedahohichnoi osvity Anglii i Shotlandii. Extended abstract of PhD thesis: 13.00.01, 20. [in Ukrainian].

Chimiris, Yu. V., Tanko, Ye. V., & Chubukina, O. V. (2017). Tendentsii rozvytku organizatsii samostiynoi roboty studentiv v universytetah Velykoi Brytanii. Humanitarian Bulletin of State Higher Educational Institution «Pereyaslav-­Khmelnitsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda». Gnosis, 37(3),

Т. I(21): Thematic Issue «International Chelpanivski psychological-­pedagogical reading», 314–326. [in Ukrainian]

Coleman, J. A. (Ed. by E. Hawkins). (1997). University Courses for Non-specialists. London: CILT, 71–78.

Darabi, R. (2006). Basic Writing and Learning Communities. Journal of Basic Writing, 25 (1), 53–72.

Day, Ch. (1994). Personal Development Planning: a Different Kind of Competency. British Journal of In-­Service Education, Vol. 20. № 3, 287–302.

Ghaye, T., & Ghaye, K. (1998). Teaching and Learning through Reflective Practice. London: Routledge, 148.

Hunter, M. (2001). Raising Learner’s Motivation. Effective Teaching at High School and University. Boston: Alyn and Bacon. 231.

Moeller, A. K., & McNutty, A. (Eds. D. McAlpine and S. Dhonau. Eau Claire, WI: Crown Prints). (2006). WebQuests, Teacher Preparation and Language Learning: Theory into Practice. Responding to a New Vision for Teacher Development: 2006 Report of the Central States Conference on the Teaching of Foreign Languages, 63–75.

Professional Standards for Teachers. (2020). Qualified Teacher Status. London: TTA, p. 14.

European Comission. Education and training. (2013). Supporting Teacher Competence Development for Better Learning Outcomes. р. 59 URL: https://ec.europa.eu/assets/eac/education/experts-­groups/2011–2013/teacher/teachercomp_en.pdf (date of application: 03.12.2019).

Teachers’ Standards: Guidance for School Leaders, School Staff and Governing Bodies. (2011). London: Department for Education, p. 15.

University of York. Department of Education. (2013). URL: http://www.york.ac.uk/education/ (date of application: 03.04.2020).

Zeichner, K. (2007). Accumulating Knowledge Across Self-­Studies in Teacher Education. Journal of Teacher Education, Vol. 58. Issue 1, 36–46.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Вікторія Перевознюк

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.