ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ ІТ‑ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

ІТ‑освіта
цифровізація освіти
цифрові навички
цифрова компетентність
інформаційно-­комунікаційні технології

Як цитувати

Сейко, Н., & Єршов, М.-О. (2021). ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ ІТ‑ОСВІТИ. Український Педагогічний журнал, (4), 54–64. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-54-64

Анотація

У статті представлено аналіз досвіду ЄС, США, Китаю, Сінгапуру, Південної Кореї, Індії, Малайзії у сфері забезпечення сталого цифрового розвитку освіти й суспільства. Показано, що в освітній політиці економічно розвинених держав актуалізоване поняття «розумне зростання», ключовим аспектом якого є розвиток ІТ‑освіти, що передбачає: постійне оновлення змісту освітніх програм; функціонування тренінгових ІТ‑центрів; розвиток дистанційної форми навчання; розгортання мережі віртуальних навчальних спільнот; залучення іноземних студентів до навчання на ІТ‑спеціальностях; забезпечення працевлаштування в ІТ‑галузі та на цифрових робочих місцях інших ринків праці. Охарактеризовано особливості реалізації державної освітньої політики цих країн, що можуть становити інтерес для розвитку вітчизняної ІТ‑освіти.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-54-64
PDF

Посилання

Белан, В. (2021). Підготовка майбутніх учителів професійних технічних предметів із використанням технологій дистанційного навчання в університетах Республіки Польща». (Дис. доктора філософії). Інститут професійно-­технічної освіти НАПН України, Київ, 2021.

Базелюк, О.В., Спірін, О.М., Петренко, Л.М., Каленський, А.А. & Майборода, Л.А. (2018). Технології дистанційного професійного навчання: методичний посібники. Житомир: «Полісся».

Биков, В.Ю., Спірін, О.М. & Пінчук, О.П. (2017). Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). Київ: Видавничий дім «Сам». 191–198.

Експрес-­аналіз поточного стану ІТ‑освіти в Україні: матеріали для обговорення (2021). http://surl.li/admzy.

Єврокомісія визначила стратегічні цілі цифрового розвитку ЄС до 2030 року (2021). https://www.ukrinform.ua/rubric-­world/3205020-evrokomisia-­viznacila-strategicni-cili-cifrovogo-­rozvitku-es-do‑2030-roku.html

ІT‑спеціальності та університети для програмістів в США (2021). https://edusteps.com.ua/ua/articles/us/1792-it-specialnosti-ta-universiteti-dlja-programistiv-v-ssha.html.

Іванюк, І. (2015а). Використання он-лайн інструментів для оцінювання цифрової компетентності вчителів і керівників навчальних закладів у Норвегії. Інформаційні технології і засоби навчання, 3, 11–24. doi: 10.33407/itlt.v47i3.1237.

Іванюк, І. (2015в). Зарубіжний досвід використання інформаційних технологій для оцінювання цифрової компетентності вчителів і керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Інформаційні технології у професійній діяльності. Матеріали ІХ Всеукраїнської науково-­практичної конференції. Рівне: РВВ РДГУ. 205–206.

Іванюк, І.В. (2013). Досвід віртуальних навчальних спільнот у формуванні полікультурної компетентності учнів: міжнародний аспект. Педагогічні технології, 2 (111), 59–64.

Локшина, О.І. (2019). Європейська довідкова рамка ключових компетентностей для навчання впродовж життя: оновлене бачення 2018 року», Український педагогічний журнал, 3, 21–30, 2019. doi: 10.32405/2411–1317–2019–3–21–30.

Мегединюк, М. (2016). Де і як навчатися за кордоном? https://studway.com.ua/zdobuti-it-osvitu-za-kordonom/.

Основні компетенції для навчання протягом усього життя – європейські еталонні рамки (2006). Рекомендація 2006/962/ЄС Європейського Парламенту та Ради (ЄС) «Про основні компетенції для навчання протягом усього життя» від 18 грудня 2006 року». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text.

Пенні, М. (2011). Можливості для покращення науково-­технічного співробітництва між Україною та ЄС. https://ipd.kpi.ua/documents/narady/old/PPP_M.Penny_10.11.11_UKR.pdf.

Топ‑7 сайтів для спілкування з носіями мови (2018). Взято з: https://grade.ua/uk/news/top‑7-sajtov-dlya-obshheniya-s-nositelyami-­yazyka/.

Хоружий, Г.Ф. (2016). Європейська політика вищої освіти: монографія. Полтава: Дивосвіт.

Kulalaieva, N. & Leu, S. (2018). Work-based learning involving the dual education elements. Professional Pedagogy, 1(18), 162–168.

Council Recommendation of 22 May 2018 on key competences for lifelong learning (Text with EEA relevance) (2018/C189/01). https://eur-lex.europa.eu/legal-­content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&rid=7.

New priorities for European cooperation in education and training (2015). https://eur-lex.europa.eu/legal-­content/EN/TXT/?uri=CELEX:52015XG1215(02).

Yershov, M. O. (2020). Digitalization of general secondary education: issues and prospects. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences, 4 (103), 19–27. doi: https://doi.org/10.35433/pedagogy.4(103).2020.19–27.

Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning. (2006/962/EC). Official Journal of the European Union, 30.12.2006. – L 394/10–394/18 EN. https://eur-lex.europa.eu/legal-­content/EN/TXT/?uri=celex%3A32006H0962.

Belan, V. (2021). The training of teachers of vocational subjects with the use of distance learning technologies at universities in the Republic of Poland. (Dys. doktora filosofii). The Institute of Vocation Education and Training of the National Academy of Educational Sciences of Ukrainian, Kyiv. (in Ukrainian).

Bazeliuk, O.V., Spirin, O.M., Petrenko, L.M., Kalenskyi, A.A. & Maiboroda, L.A. (2018). Technologies of distance professional training: methodical manual. Zhytomyr: «Polissia». (in Ukrainian).

Bykov, V. Iu., Spirin, O.M. & Pinchuk, O.P. (2017). Problems and tasks of the modern stage of education informatization. Scientific support of education development in Ukraine: current issues of theory and practice (to the 25th anniversary of the NAPS of Ukraine. Kyiv: Vydavnychyi dim «Sam». 191–198.

(in Ukrainian).

Express analysis of the current state of IT education in Ukraine: materials for discussion (2021). Retrieved from: http://surl.li/admzy. (in Ukrainian).

The European Commission has set strategic goals for the EU’s digital development until 2030 (2021). https://www.ukrinform.ua/rubric-­world/3205020-evrokomisia-­viznacila-strategicni-cili-cifrovogo-­rozvitku-es-do‑2030-roku.html (in Ukrainian).

IT specialties and universities for programmers in the USA (2021). https://edusteps.com.ua/ua/articles/us/1792-it-specialnosti-ta-universiteti-dlja-programistiv-v-ssha.html. (in Ukrainian).

Ivaniuk, I. (2015a). Using online tools for evaluation the digital competence of teachers and principals in Norway. Information Technologies and Learning Tools, 3, 11–24. doi: 10.33407/itlt.v47i3.1237. (in Ukrainian).

Ivaniuk, I. (2015в). Foreign experience in the use of information technology to assess the digital competence of teachers and heads of secondary schools. V Information technologies in professional activity. Materials of the IX All-­Ukrainian scientific-­practical conference. (s. 205–206). Rivne: RVV RDHU. (in Ukrainian).

Ivaniuk, I.V. (2013). The experience of virtual learning communities in the formation of multicultural competence of students: the international aspect. Pedagogical technologies, (111), 59–64, 2013. (in Ukrainian).

Lokshyna, O.I. (2019). European reference framework of key competences for lifelong learning: an updated 2018 version. Ukrainian Educational Jornal, 3, 21–30, 2019. doi: 10.32405/2411–1317–2019–3–21–30. (in Ukrainian).

Mehedyniuk, M. (2016). Where and how to study abroad? https://studway.com.ua/zdobuti-it-osvitu-za-kordonom/. (in Ukrainian).

The main competencies for lifelong learning are the European reference frameworks. Recommendation 2006/962 / EC of the European Parliament and of the Council (EU) on core competences for lifelong learning of 18 December 2006. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text. (in Ukrainian).

Penni, M. (2011). Opportunities for improving scientific and technical cooperation between Ukraine and the EU. https://ipd.kpi.ua/documents/narady/old/PPP_M.Penny_10.11.11_UKR.pdf. (in Ukrainian).

Top 7 sites for communication with native speakers (2018). https://grade.ua/uk/news/top‑7-sajtov-dlya-obshheniya-s-nositelyami-­yazyka/. (in Ukrainian).

Khoruzhyi, H.F. (2016). European higher education policy: a monograph. Poltava: Dyvosvit. (in Ukrainian).

Kulalaieva, N. & Leu, S. (2018). Work-based learning involving the dual education elements. Professional Pedagogy, 1(18), 162–168. (in English).

Council Recommendation of 22 May 2018 on key competences for lifelong learning (Text with EEA relevance) (2018/C189/01). https://eur-lex.europa.eu/legal-­content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&rid=7. (in English).

New priorities for European cooperation in education and training (2015). https://eur-lex.europa.eu/legal-­content/EN/TXT/?uri=CELEX:52015XG1215(02). (in English).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Наталія Сейко, Микола-Олег Єршов

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.