МОЖЛИВОСТІ ІНТЕГРАЦІЇ ЕЛЕМЕНТІВ МЕДІАДИДАКТИКИ У ШКІЛЬНУ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНУ ОСВІТУ
PDF

Ключові слова

українська мова та література
медіаосвіта
медіадидактика
медіакомпетентність

Як цитувати

Корицька, Г., & Богдзієвич, С. (2021). МОЖЛИВОСТІ ІНТЕГРАЦІЇ ЕЛЕМЕНТІВ МЕДІАДИДАКТИКИ У ШКІЛЬНУ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНУ ОСВІТУ. Український Педагогічний журнал, (4), 171–179. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-171-179

Анотація

У статті розглянуто загальні особливості інтеграції елементів медіадидактики в освітній процес, зокрема на уроках української мови та літератури. Виявлено протиріччя, що стосуються навчання/вивчення української в медіаосвітньому середовищі, окреслено певні переваги інтеграції медіа, що забезпечуватиме вивчення предмета на засадах медіадидактики. Увагу фіксовано на медіадидактичному моделюванні навчальних дій школярів під час використання медіапродуктів із метою виконання навчальних вправ. Розроблена авторами система завдань передбачає формування медіакомпетентності й досягнення очікуваних результатів. Аргументовано, що навчання здобувачів освіти на засадах медіадидактики сприятиме активізації пізнавальної діяльності, формуватиме інфомедійну грамотність, культуру. Виявлено наукові перспективні напрями модернізації шкільної освіти в умовах розвитку медіадидактики.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-171-179
PDF

Посилання

Концепція впровадження медіаосвіти в Україні. Президія Національної академії педагогічних наук України. (2016). Президія Національної академії педагогічних наук України. Протокол. (2016, № 1–7/6–150). URL: https://cutt.ly/2bvDmfF. Дата звернення: Січень 3, 2021.

Онкович, Г. В. (2020). Розвиток медіадидактики вищої школи: український досвід. Обрії друкарства, 1(8), 130–150. URL: https://cutt.ly/FndB4G0. Дата звернення: Січень 5, 2021.

Іванов, В. Ф., Волошенюк, О. В. (2014). Медіаграмотність: підручник для вчителя. Київ, Україна: Центр вільної преси, Академія української преси.

Литовченко, І. В. та ін. (2010). Діти в інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі. Київ, Україна: ТОВ «Видавничий Будинок «Аванпост-­Прим», URL: https://cutt.ly/unp4J4P. Дата звернення: Січень 24, 2021.

Лабораторія психології масової комунікації та медіаосвіти. (2021). URL: https://cutt.ly/snp3KfR. Дата звернення: Січень 24, 2021.

Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)» (2020). URL: https://cutt.ly/4bQ0LW0. Дата звернення: Січень 25, 2021.

Корицька, Г., Подлєсна, І. (2016). Реалізація проблемно-­пошукової, дослідницької діяльності учнів засобами веб-квест технології. Українська мова і література в школах України, 11, 3–7.

Шворак, К. В. (2018). Медіакомпетентність та медіаграмотність – базові компетентності педагога НУШ. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/12.1/3.pdf. Дата звернення: Січень 7, 2021.

Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini. Prezydiia Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. (2016). Prezydiia Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. Protokol. (2016, № 1–7/6–150). URL: https://cutt.ly/2bvDmfF. Data zvernennia: Sichen 3, 2021. (in Ukrainian).

Onkovych, H. V. (2020). Rozvytok mediadydaktyky vyshchoi shkoly: ukrainskyi dosvid. Obrii drukarstva, 1(8), 130–150. URL: https://cutt.ly/FndB4G0. Data zvernennia: Sichen 5, 2021. (in Ukrainian).

Ivanov, V. F., Volosheniuk, O. V. (2014). Mediahramotnist: pidruchnyk dlia vchytelia. Kyiv, Ukraina: Tsentr vilnoi presy, Akademiia ukrainskoi presy. (in Ukrainian).

Lytovchenko, I. V. ta in. (2010). Dity v interneti: yak navchyty bezpetsi u virtualnomu sviti. Kyiv, Ukraina: TOV «Vydavnychyi Budynok «Avanpost-­Prym», URL: https://cutt.ly/unp4J4P. Data zvernennia: Sichen 24, 2021. (in Ukrainian).

Laboratoriia psykholohii masovoi komunikatsii ta mediaosvity. (2021). URL: https://cutt.ly/snp3KfR. Data zvernennia: Sichen 24, 2021. (in Ukrainian).

Profesiinyi standart za profesiiamy «Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)» (2020). URL: https://cutt.ly/4bQ0LW0. Data zvernennia: Sichen 25, 2021. (in Ukrainian).

Korytska, H., Podliesna, I. (2016). Realizatsiia problemno-­poshukovoi, doslidnytskoi diialnosti uchniv zasobamy veb-kvest tekhnolohii. Ukrainska mova i literatura v shkolakh Ukrainy, 11, 3–7. (in Ukrainian).

Shvorak, K. V. (2018). Mediakompetentnist ta mediahramotnist – bazovi kompetentnosti pedahoha NUSh. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/12.1/3.pdf. Data zvernennia: Sichen 7, 2021. (in Ukrainian).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Галина Корицька, Світлана Богдзієвич

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.