ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ГРУПАХ РАННЬОГО ВІКУ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ РІЗНИХ ТИПІВ
PDF

Ключові слова

виховання дітей раннього віку
освітнє середовище
освітньо-­виховний процес у групах раннього віку
особистісний розвиток дитини раннього віку
заклади дошкільної освіти різних типів

Як цитувати

Гавриш, Н. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ГРУПАХ РАННЬОГО ВІКУ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ РІЗНИХ ТИПІВ. Український Педагогічний журнал, (4), 222–231. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-222-231

Анотація

Висвітлено попередні результати дослідження особливостей організації освітньо-­виховного процесу в групах раннього віку в закладах дошкільної освіти різних типів (дитячий садок, центр розвитку дитини, дитячий будинок), здійсненого в межах науково-­дослідної діяльності. На основі теоретичного аналізу досліджуваної проблеми, практики роботи груп раннього віку закладах дошкільної освіти обґрунтовано необхідність дотримання спільних вимог щодо організації життєдіяльності, розвивального середовища та освітньо-­виховного процесу в групах раннього віку з урахування специфіки їх функціонування. Зроблено зіставний аналіз особливостей освітньо-­виховного процесу в дитячому будинку та закладі дошкільної освіти з урахуванням пливу умов життєдіяльності дітей на становлення і розвиток психічних процесів і базових особистісних якостей малюків, привчання їх до правил, забезпечення міжособистісної взаємодії дітей між собою і з дорослим у різних видах активності. Представлено окремі якісні результати проведеного дослідження.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-222-231
PDF

Посилання

Васильєва, С.А. (2017). Тенденції розвитку системи дошкільних навчальних закладів різних типів в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття): автореф. дис. канд. пед. наук. Миколаїв: МНУ імені В. О. Сухомлинського.

Гавриш, Н.В., Рагозіна, В.В., Васильєва, С.А. (2020). Моделювання освітнього процесу в групах раннього віку. Збірник наукових праць Інституту проблем виховання НАПН України «Теоретико-­методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді». Вип. 24, 85–105.

Гурковська, Т. (2007). Дитина до трьох: психологічний портрет з рекомендаціями. Дошкільне виховання.12, 11–15.

Дубровина, И.В., Рузская, А.Г. (ред.). (1990). Психическое развитие воспитанников детского дома Москва: Педагогика.

Закон «Про дошкільну освіту». (2001). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628–14#Text

Кольцова, М. (1973). Двигательная активность и развитие функций мозга ребенка. Москва: Педагогика.

Концепція освіти дітей раннього та дошкільного віку: новий погляд. Наукова доповідь на засіданні Президії НАПН України 27 лютого 2020р. (17.01.2021 р.). URL: https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/43/69

Коренєв, М.М., Лебець, І.С., Моісеєнко, Р.О. (2003). Медико-­психологічні та соціальні проблеми та соціальні проблеми дітей-­сиріт. Харків–Київ.

Лангмейер, Й., Матейчек, З. (1984). Психическая депривация в детском возрасте. Прага: Авиценум.

Мойсеєнко, Р.О. (2003). Наукове обґрунтування системи медико-­соціальної допомоги дітям-­сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, у державних інтернатних закладах: дис. канд.мед.наук. Харків.

Новоселова, С.Л. (2000). Генетически ранние формы мышления. Москва: МПСИ, Воронеж: МОДЭК.

Паніна, В. (2013). Виховання самостійності у дітей третього року життя в умовах дитячих будинків: дис.канд.пед.наук. Луганськ: ЛНУ.

Пантюхина, Г.В., Печора, К.Л., Фрухт, Э.Л. (1983). Диагностика нервно-­психического развития детей первых трёх лет жизни. Москва: Просвещение.

«Положення про центр розвитку дитини». Постанова Кабінету міністрів України від 05.10.2009 р. № 1124. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1124–2009-%D0%BF#

Прихожан, А., М. (2005). Психология сиротства. Санкт-­Пебергбург: Питер.

Раттер М. (1987) Помощь трудным детям Москва: Прогресс.

Шкарлет, С. (2021). Новий базовий компонент дошкільної освіти забезпечить підвищення її якості та відповідність міжнародним стандартам (17.01.2021 р.). URL: https://mon.gov.ua/ua/news/novij-­bazovij-komponent-­doshkilnoyi-osviti-­zabezpechit-pidvishennya-yiyi-yakosti-ta-vidpovidnist-­mizhnarodnim-standartam-­sergij-shkarlet

Шкляр, Н. (2019). Формування позитивного ставлення у дитини четвертого року життя до закладу дошкільної освіти: автореф.дис.канд.пед.наук. Київ: ІПВ НАПН України.

Vasylieva, S.A. (2017). Tendentsii rozvytku systemy doshkilnykh navchalnykh zakladiv riznykh typiv v Ukraini (druha polovyna KhKh – pochatok KhKhI stolittia): avtoref. dys. kand. ped. nauk. Mykolaiv: MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. (in Ukrainain).

Havrysh, N.V., Rahozina, V.V., Vasylieva, S.A. (2020). Modeliuvannia osvitnoho protsesu v hrupakh rannoho viku. Zbirnyk naukovykh prats Instytutu problem vykhovannia NAPN Ukrainy «Teoretyko-­metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi». Vyp. 24, 85–105. (in Ukrainain).

Hurkovska, T. (2007). Dytyna do trokh: psykholohichnyi portret z rekomendatsiiamy. Doshkilne vykhovannia.12, 11–15. (in Ukrainain).

Dubrovinа, I.V., Ruzskаyа, A.G. (red). (1990). Psihicheskoe razvitie vospitannikov detskogo doma. Moskva: Pedagogika. (in Rusian).

Zakon «Pro doshkilnu osvitu». (2001). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628–14#Text (in Ukrainain).

Koltsova, M. (1973). Dvigatelnaya aktivnost i razvitie funktsiy mozga rebenka. Moskva: Pedagogika. (in Rusian).

Kontseptsiia osvity ditei rannoho ta doshkilnoho viku: novyi pohliad. Naukova dopovid na zasidanni Prezydii NAPN Ukrainy 27 liutoho 2020r. (17.01.2021 r.). URL: https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/43/69 (in Ukrainain).

Koreniev, M.M., Lebets, I.S., Moiseienko, R.O. (2003). Medyko-­psykholohichni ta sotsialni problemy ta sotsialni problemy ditei-­syrit. Kharkiv–Kyiv. (in Ukrainain).

Langmeyer, Y., Mateychek, Z. (1984). Psihicheskaya deprivatsiya v detskom vozraste. Praga: Avitsenum. (in Rusian).

Moiseienko, R.O. (2003). Naukove obgruntuvannia systemy medyko-­sotsialnoi dopomohy ditiam-­syrotam i ditiam, pozbavlenym batkivskoho pikluvannia, u derzhavnykh internatnykh zakladakh: dys. kand.med.nauk. Kharkiv. (in Ukrainain).

Novoselova, S.L. (2000). Geneticheski rannie formyi myishleniya. Moskva: MPSI, Voronej: MODEK. (in Rusian).

Panina, V. (2013). Vykhovannia samostiinosti u ditei tretoho roku zhyttia v umovakh dytiachykh budynkiv: dys.kand.ped.nauk. Luhansk: LNU. (in Ukrainain).

Pantyuhina, G.V., Pechora, K.L., Fruht, E.L. (1983). Diagnostika nervno-­psihicheskogo razvitiya detey pervyih trёh let jizni. Moskva: Prosveschenie. (in Rusian).

«Polozhennia pro tsentr rozvytku dytyny». Postanova Kabinetu ministriv Ukrainy vid 05.10.2009 r. № 1124. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1124–2009-%D0%BF# (in Ukrainain).

Prihojan, A., M. (2005). Psihologiya sirotstva. Sankt-­Pebergburg: Piter. (in Rusian).

Ratter M. (1987) Pomosch trudnyim detyam Moskva: Progress. (in Rusian).

Shkarlet, S. (2021). Novyi bazovyi komponent doshkilnoi osvity zabezpechyt pidvyshchennia yii yakosti ta vidpovidnist mizhnarodnym standartam (17.01.2021 r.). URL: https://mon.gov.ua/ua/news/novij-­bazovij-komponent-­doshkilnoyi-osviti-­zabezpechit-pidvishennya-yiyi-yakosti-ta-vidpovidnist-­mizhnarodnim-standartam-­sergij-shkarlet (in Ukrainain).

Shkliar, N. (2019). Formuvannia pozytyvnoho stavlennia u dytyny chetvertoho roku zhyttia do zakladu doshkilnoi osvity: avtoref.dys.kand.ped.nauk. Kyiv: IPV NAPN Ukrainy. (in Ukrainain).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.