Анотація
Стаття присвячена аналізу особливостей та можливостей технології змішаного навчання у формуванні в учнів інформаційної культури як здоров’язбережувального чинника. Вміння цілеспрямовано працювати з інформацією, застосовувати комп’ютерні інформаційні технології, сучасні технічні методи й засоби без шкоди для здоров’я учнівської молоді є одним із пріоритетних питань, які потребують свого вирішення в процесі проєктування освітнього середовища гімназії, особливо в умовах інформатизації освіти. Значну роль у цьому процесі відіграє технологія змішаного навчання. Це освітня технологія, яка передбачає поєднання інформаційно-комунікаційних методів навчання з методами традиційного та самостійного навчання, поєднання аудиторних форм навчання з віртуально–мережевими. Мається на увазі не просто використання сучасних інтерактивних технологій на додаток до традиційних, а якісно новий підхід до навчання, що трансформує, а іноді й «перевертає» клас. Переваги даної технології такі: можливість отримання знань у зручний для учня час, в індивідуальному темпі, у зручній для нього формі (це може бути і відео, завантажене на смартфон чи планшет, аудіолекція, завантажена на плеєр); можливість індивідуальних консультацій з учителем, що забезпечують зворотній зв'язок та підвищують упевненість й активність учнів; можливість заощадження часу на уроках та багато іншого, що створює умови для розв’язання проблеми перевантаження учнів у процесі роботи з персональними цифровими носіями. Раціональне
застосування технології змішаного навчання сприяє вихованню інформаційної культури та навчанню комп’ютерної грамотності, що нерозривно пов’язано з турботою про збереження здоров’я здобувачів освіти.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.