МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

модель
професійна освіта
керівник закладу професійної освіти
управлінська компетентність

Як цитувати

Калінська, О., & Івасик, І. (2019). МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ. Український Педагогічний журнал, (3), 94–103. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2019-3-94-103

Анотація

У статті представлена модель формування управлінської компетентності керівника закладу професійної освіти. Здійснено теоретичне обґрунтування моделей розвитку управлінської компетентності керівника освітнього закладу. Проаналізовано та узагальнено структурні компоненти моделі формування управлінської компетентності керівника закладу професійної освіти (мотиваційний, управлінський, економічний, науковий, педагогічний, психологічний, правовий, особистісні якості), що відображають основні напрями розвитку управлінської компетентності. Враховано чинники формування управлінської компетентності керівника закладу професійної освіти: зовнішні - вимоги ринку освіти (виконання запитів ринку праці, орієнтація освіти на інтеграцію в європейську систему освіти, реформування освіти в цілому); внутрішні - залежать від особливостей особистості керівника професійного навчального закладу, та організаційно-педагогічні умови (створення відповідних умов формування, які включають в себе форми, методи, принципи навчання). Структуровано підходи до побудови моделі (системний, андрагогічний, діяльнісний, професіографічний, культурологічний). Звернено увагу на організаційно-педагогічні умови, оскільки їх якість та доцільність впливають безпосередньо на якість формування управлінської компетентності керівника закладу професійної освіти. Зазначено, що багатогранність структури моделі формування управлінської компетентності керівника забезпечить необхідний рівень управлінської компетентності в діяльності, яка має бути притаманна керівнику закладу професійної освіти. Також модель управлінської
компетентності охоплює передусім загальні цінності, соціальні норми, установку на ділове співробітництво, що виробляється колективом закладу і регламентує поведінку суб’єктів освітнього процесу. Доведена доцільність використання моделі управлінської компетентності керівника закладу професійної освіти в системі управлінської діяльності та важливість її впливу на підвищення і вдосконалення професіоналізму керівників закладів професійної освіти.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2019-3-94-103
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.