НАВЧАННЯ ФІЛОСОФІЇ В ШКОЛІ: ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ
PDF

Ключові слова

філософія
навчання
школа
компетентність
метод
Європа
Північна Америка

Як цитувати

Кришмарел, В. (2018). НАВЧАННЯ ФІЛОСОФІЇ В ШКОЛІ: ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ. Український Педагогічний журнал, (3), 126–135. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2018-3-126-135

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність включення окремих аспектів навчання філософії в шкільну освіту та окреслено основні тенденції їх упровадження в країнах Європи та Північної Америки, що може стати підґрунтям для виокремлення можливостей використання їх досвіду в українських реаліях. Завданням вивчення філософії в школі є, насамперед, формування навичок, пов’язаних із вдумливим мисленням, вмінням аналізувати, синтезувати та оцінювати інформацію, позиції, аргументацію, що в перспективі сприятиме реалізації людиною усвідомленої власної позиції у будь-яких сферах. Розуміння необхідності впровадження навчального курсу філософії в школі наразі притаманне більшості європейських країн. У цілому викладання філософії в школі можна звести до двох напрямків: вивчення історії філософії та філософування. Методичний аспект роботи вчителя полягає у відмові від авторитарності та перетворенні на фасилітатора; створення поля для дискусії та керування нею; заохочення до творчого підходу на основі логічної аргументації; стимулювання аналітичного сприйняття інформації; слідкування за наявністю взаємозв’язку між теорією та повсякденням. Для України також актуальним є питання методичного супроводу, навчальних матеріалів та підготовки відповідних фахівців, що є проблематикою окремих напрямків дослідження.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2018-3-126-135
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.