Анотація
У статті пропонується синергетичний дискурс проблеми професійно-творчої самореалізації учителя. На основі принципів синергетики вивчається динамічність, стабільність та ієрархічність професійної самореалізації вчителя як відкритої, складної системи; аргументується нелінійний характер взаємозв’язку особистісного та проективного компонентів педагогічної самореалізації; розкривається механізм впливу самореалізації вчителя на якісні трансформації освітньої системи; зіставляються рівноважна й динамічна моделі професійної самореалізації вчителя; уточнюється сутність понять «професійно-творча самореалізація вчителя», «професійна Я-концепція вчителя», «педагогічний досвід», «авторська педагогічна система»; обґрунтовується авторська позиція щодо доцільності розширення свободи вибору педагогам-практикам в ефективному розв’язанні професійних завдань.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.