Анотація
Авторами статті проаналізовано зміст модельних навчальних програм з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» та наявної в них географічної складової для дослідження її функції при формування природничої компетентності в учнів 5‒6 класів. Оскільки географія розвивається на стикові природничих і суспільних наук, охоплюючи коло проблем взаємодії суспільства і природи в територіально-просторовому розрізі, то й закономірно, що посилюється її взаємодія з іншими науками, таким чином інтеграція при навчанні припускає посилення діяльнісно спрямованого навчання через появу інтегрованих курсів природничого характеру. На думку авторів статті, географічна складова у змісті інтегрованих курсів сприяє формуванню природничої компетентності учнів 5‒6 класів.
Посилання
Державний стандарт базової середньої освіти. (2020). https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898
Засєкіна, Т.М. (2020). Інтеграція в шкільній природничій освіті: теорія і практика: монографія. Педагогічна думка. http://lib.iitta.gov.ua/722404/1.pdf
Концепція НУШ. (2018). https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola
Модельна навчальна програма «Географія. 6‒9 класи» для закладів загальної середньої освіти. (2021). https://drive.google.com/file/d/1fJuTRkedVRRsdaS6iVAu4yTWhE25sHp3/view?usp=sharing
Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу. 5‒6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти. (2021). https://drive.google.com/file/d/16E0INMV6rPP5V11WXdR5hZixUgozH_lo/view?usp=sharing
Назаренко, Т.Г. (2013). Методика навчання географії в профільній школі: теорія і практика: монографія. Педагогічна думка. http://lib.iitta.gov.ua/9886/.
Таксономія Б. Блума. (2017). https://www.criticalthinking.expert/usi-materialy/shho-take-taksonomiya-bluma-i-yak-vona-pratsyuye-na-urotsi/
Топузов, О.М., Надтока, О.Ф. (Ред.). (2018). Концепція навчання географії України в основній та старшій школі. ТОВ «Конві принт». http://lib.iitta.gov.ua/714119/1/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%86%D1%96%D1%8F%20%28%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B0%29.pdf
Kirman, Joseph M. (2003). Transformative geography: ethics and action in elementary and secondary geography education. Journal of Geography, 102(3). https://www.tandfonline.com/journals/rjog20
Prokopenko, O., Osadchenko, I., Braslavska, O. and other. (2020). Competence approach in future specialist skills development. International Journal of Management, 11(4), 645–656.
Sezer, A., Yıldırım, T., Pınar, A. (2010). Examination of Computer Self-Efficacy Perceptions of the Students of Geography Teaching. Erzincan Teaching Faculty Journal, 12(2). https://www.researchgate.net/publication/294719254
Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity. (2020). https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898
Zasiekina, T.M. (2020). Intehratsiia v shkilnii pryrodnychii osviti: teoriia i praktyka: monohrafiia. Pedahohichna dumka. http://lib.iitta.gov.ua/722404/1.pdf
Kontseptsiia NUSh. (2018). https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola
Modelna navchalna prohrama «Heohrafiia. 6‒9 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity. (2021). https://drive.google.com/file/d/1fJuTRkedVRRsdaS6iVAu4yTWhE25sHp3/view?usp=sharing
Modelna navchalna prohrama «Piznaiemo pryrodu. 5‒6 klasy (intehrovanyi kurs)» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity. (2021). https://drive.google.com/file/d/16E0INMV6rPP5V11WXdR5hZixUgozH_lo/view?usp=sharing
Nazarenko, T.H. (2013). Metodyka navchannia heohrafii v profilnii shkoli: teoriia i praktyka: monohrafiia. Pedahohichna dumka. http://lib.iitta.gov.ua/9886/
Taksonomiia B. Bluma. (2017). https://www.criticalthinking.expert/usi-materialy/shho-take-taksonomiya-bluma-i-yak-vona-pratsyuye-na-urotsi/
Topuzov, O.M., Nadtoka, O.F. (red.). (2018). Kontseptsiia navchannia heohrafii Ukrainy v osnovnii ta starshii shkoli. TOV «Konvi prynt». http://lib.iitta.gov.ua/714119/1/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%86%D1%96%D1%8F%20%28%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B0%29.pdf
Kirman, Joseph M. (2003). Transformative geography: ethics and action in elementary and secondary geography education. Journal of Geography, 102(3). https://www.tandfonline.com/journals/rjog20
Prokopenko, O., Osadchenko, I., Braslavska, O. et al. (2020). Competence approach in future specialist skills development. International Journal of Management, 11(4), 645–656.
Sezer, A., Yıldırım, T., Pınar, A. (2010). Examination of Computer Self-Efficacy Perceptions of the Students of Geography Teaching. Erzincan Teaching Faculty Journal, 12(2). https://www.researchgate.net/publication/294719254
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.