Анотація
Представлено результати аналізу досвіду США з технологізації освіти і навчання, зокрема щодо застосування імерсивних технологій, які потенційно можуть стати одним із основних інструментів в освіті. Розглянуто стратегічні документи, що орієнтують на технологічні інновації в американській освітній політиці. Розглянуто практику впровадження імерсивних технологій на прикладі Стенфордської лабораторії віртуальної взаємодії людей, зокрема використання платформ ENGAGE та Expeditions Pro для VR-навчання. Наведено приклади функціонування віртуальних шкіл у різних штатах США як важливих складників онлайн-навчання. Окреслено питання ліквідації цифрового розриву в освіті. Зроблено висновки, що для сучасного українського суспільства надважливим завданням є вироблення перспективних орієнтирів розвитку й ефективних практик упровадження освітніх інновацій, реформування освітньої системи шляхом трансформації її в ефективну модель освіти, яка б відповідала міжнародним стандартам.
Посилання
Digital Education Action Plan (2021‒2027). (2021). European Commission. Electronic Resource. https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/action-plan
Incheon Declaration and Framework for Action for the implementation of Sustainable Development Goal 4. (2016). Electronic Resource, 83 p. https://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/education-2030-incheon-framework-for-action-implementation-of-sdg4-2016-en_2.pdf
Vegas, E., Hess, F.M. (2022). Realizing the promise: How can education technology improve learning for all? Electronic Resource. https://www.brookings.edu/articles/realizing-the-promise-how-can-education-technology-improve-learning-for-all/
Digital Education Action Plan. (2021). European Commission. Electronic Resource. https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/action-plan
Innovating Education and Educating for Innovation. The Power of Digital Technologies and Skills. (2016). Electronic Resource, OECD Publishing, Paris. 152 p. https://doi.org/10.1787/9789264265097-en
Hadhazy, A. (5 November, 2021). Stanford course allows students to learn about virtual reality while fully immersed in VR environments. Stanford News. Electronic Resource. https://news.stanford.edu/2021/11/05/new-class-among-first-taught-entirely-virtual-reality/
Sysoieva, S. (2021). Digitalization of Education: pedagogical priorities. Education: Modern Discourses, 4, 14–22. https://doi.org/10.37472/2617-3107-2021-4-02
Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. (2018). UNDP. Electronic Resource. https://www.undp.org/ukraine/publications/transforming-our-world-2030-agenda-sustainable-development?gclid=Cj0KCQiAuqKqBhDxARIsAFZELmJjSYqNWTKccPmi5wbBiXXEkEtAHO8_LaNSdd-AnDi6ZrXq-dJDck4aAsEYEALw_wcB
Virtual Human Interaction LAB. (2022). Integrating VR into Classrooms and Curricula. Electronic Resource. https://vhil.stanford.edu/projects/2020/classrooms-and-curricula
Stanford University. (n.d.). Virtual Human Interaction LAB. Official Site. https://vhil.stanford.edu/
Holovchenko, H.O. (2020). Mediaosvita u SShA i Kanadi: teoriia i praktyka. 464 p.
Imersyvni tekhnolohii. (2020). Vikipediia. Electronic Resource. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BC%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97
Kravchenko, S.M. (2020). Osvita ta navchannia v konteksti pandemii COVID-19. 76 p. https://doi.org/10.32405/978-966-97763-3-0-2020-76
Kravchenko, S.M. (2021a). Tekhnolohizatsiia osvity i navchannia yak instrument onovlennia osvitnoho prostoru v krainakh pivnichnoamerykanskoho rehionu. Pedahohichna komparatyvistyka i mizhnarodna osvita 2021, 170–171. https://lib.iitta.gov.ua/727365/
Kravchenko, S.M. (2021b). Virtualni shkoly yak innovatsiinyi trend tekhnolohizatsii osvity i navchannia u SShA. Aktualni pytannia teorii ta praktyky v haluzi prava, osvity, sotsialnykh ta povedinkovykh nauk – 2021. 36‒38. https://lib.iitta.gov.ua/725139/
Kravchenko, S.M. (2022). Innovatsiia yak trend rozvytku zahalnoi serednoi osvity: dosvid USA. Osvitnia analityka Ukrainy, 1, 113–124. https://doi.org/10.32987/2617-8532-2022-1-113-124
Kremen, V.H., Liashenko, O.I., & Lokshyna, O.I. (2020). Zahalna serednia osvita Ukrainy v konteksti osvity krain Yevropy: tryvalist i struktura. 56 p. https://doi.org/10.32405/978-966-644-555-4-2020-49
Lokshyna, O., Hlushko, O., Dzhurylo, A., Kravchenko, S., Maksymenko, O., Nikolska, N., & Shparyk, O. (2022). Osvita v realiiakh viiny: oriientyry mizhnarodnoi spilnoty. 66 p. https://doi.org/10.32405/978-966-644-614-8-2022-55
Lokshyna, O.I., Hlushko, O.Z., Dzhurylo, A. P., Kravchenko, S.M., Nikolska, N.V., Tymenko, M.M., & Shparyk, O.M. (2020). Vidpovid svitovoi spilnoty na vyklyky COVID-19 v osviti (liutyi – cherven 2020). 36 p. https://doi.org/10.32405/978-966-97763-0-4-2020-36
Topuzov, O.M., & Holovko, M.V. (2021). Dystantsiine navchannia v umovakh karantynu: dosvid ta perspektyvy. 192 p. https://doi.org/10.32405/978-966-644-596-7-2021-192
Dzhurylo, A. (2021). On the impact of the COVID-19 pandemic on the assessment of the quality of education in the context of distance learning. Current issues of theory and practice in the field of law, education, social and behavioral sciences – 2021. 57‒60. https://lib.iitta.gov.ua/725393/
Chandra, S., Hill, H., Kothari, T., McBride, L., & Vaduganathan, N. (2021). Closing the Digital Divide in US Education – for Good. Related expertise: Education, K–12 Education. https://www.bcg.com/publications/2021/digital-access-in-united-states-education
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.