Анотація
Проблема поліпшення якості практичної підготовки випускників закладів вищої освіти є важливою темою для наукових досліджень у педагогічному середовищі. У цій статті розглядається досвід підготовки здобувачів вищої педагогічної освіти, у тому числі результати круглого столу «Освітологічний пікнік» та методичні семінари, що проводяться кафедрою освітології та інноваційної педагогіки ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Використовуючи комплекс методів, включаючи загальнонауковий аналіз та емпіричні дослідження, автори досліджують актуальні питання організації практичної підготовки сучасних випускників. Акцент ставиться на важливості залучення студентів до діалогу та пошуку ефективних методів підвищення якості навчання. Автори також обговорюють результати анкетування, яке виявило низку питань, що потребують спільного обговорення. Серед способів підвищення інтересу студентів до наукової роботи називаються рекламування можливостей для наукової діяльності та створення наукових гуртків. Учасники круглого столу звернули увагу на ряд актуальних питань, таких як використання цифрових технологій для навчання, оптимізація процесу навчання та управління навчальними закладами. Також дискутувалося про адаптацію дітей до навчання після війни та вплив онлайн навчання на академічну доброчесність. Учасники також рекомендують запроваджувати систематичні зустрічі викладацького складу університету з учителями-практиками та акцентують увагу на необхідності розвитку цифрових навичок серед майбутніх учителів. Вони пропонують використовувати різноманітні цифрові інструменти для створення нових форматів навчання та покращення якості освіти в цілому. Зокрема через збільшення кількості рольових/ділових ігор, ознайомлення із новими формами і способами організації виховної роботи в форматі онлайн, опануванням уміннями працювати з цифровими онлайн ресурсами, освоєння механізмів створення плакатів, буклетів, стендових доповідей, презентацій за допомогою цифрових застосунків та онлайн-сервісів, що покращують якість цифрової компетентності, сприяє розвитку інформаційної грамотності майбутніх учителів.
Посилання
Андрущенко, В., Гончаров, В., Молодиченко, В. Панченко, Л. (2017). Культура як аксіологічна матриця освіти. Київ. https://shron1.chtyvo.org.ua/Andruschenko_Viktor/Kultura_iak_aksiolohichna_matrytsia_osvity.pdf?PHPSESSID=mn3fnd04urmvnot7ntjugml1c6
Баранівська, Л., Fuderer, Т. (2022). Алгоритм використання інноваційних освітніх технологій у підготовці докторів філософії до наукової та педагогічної діяльності. Актуальні проблеми вищої професійної освіти, 2. https://pppo.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2022/06/Zbirnyk-tez-Kh-Mizhnarodnoi-naukovo-praktychnoi-konferentsii-Aktualni-problemy-vyshchoi-profesiinoi-osvity-2_2022.pdf
Бойчук, Ю.Д., Боярська-Хоменко, А.В. Доценко, С.О. (2021). Формування цифрової компетентності майбутніх учителів: досвід Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Дидактика : науковий журнал, 1, 7–13.
Друганова, О.М, Мартиненко, І.І. (2019). Кейс-технологія як ефективний спосіб підготовки сучасного викладача вищої школи. Теорія та методика навчання та виховання, 46, 48–58.
Друганова, О.М. Білик, В.М. Яліна, В.М. (2021). Передумови запровадження компетентнісного підходу до підготовки фахівців у вітчизняній вищій школі (на матеріалах періодичних видань 80 – 90-х рр. ХХ ст.). Теорія та методика навчання та виховання, 50, 42–54 https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.04
Друганова, О.М. Наливайко, О.О. (2023). Шляхи формування здатності до самоорганізації й самовдосконалення як основи успішної навчальної та подальшої професійної діяльності сучасного здобувача вищої освіти. Освітологічний дискурс, 3(42). https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.312
Друганова, О.М. (2021). Шляхи підвищення ефективності організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти. Наукові записки кафедри педагогіки: збірник наукових праць, 49, 16–22 https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-49-02
Друганова, О.М., Білик, В.М. Зеленська, Л.Д. (2022). Актуальні питання організації науково-педагогічної практики у процесі підготовки здобувача другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 освітні, педагогічні науки. Теорія та методика навчання та виховання, 52, 70–84. https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.07
Друганова, О.М. (2021). Компетентнісний підхід у вищій освіті України: історико-педагогічний аспект. У Компетентнісний підхід у вищій школі: теорія та практика: монографія (с. 13–39). Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна. DOI: https://doi.org/10.26565/9789662856729.02
Наливайко, О.О., Друганова, О.М., Іваненко, Л.О. (2019). Використання технології «воркшоп» у роботі зі студентами класичних університетів. Педагогічний процес: теорія і практика, 3-4 (66 – 67), 129–137.
Сікора, Я.Б., Якимчук, Б.Л. (2019). Модель підготовки майбутнього вчителя інформатики на основі принципів дуальної освіти. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія : Педагогічні науки, 177(2), 88–91.
Andrushchenko, V., Honcharov, V., Molodychenko, V., Panchenko, L. (2017). Kultura yak aksiolohichna matrytsia osvity. Kyiv. https://shron1.chtyvo.org.ua/Andruschenko_Viktor/Kultura_iak_aksiolohichna_matrytsia_osvity.pdf?PHPSESSID=mn3fnd04urmvnot7ntjugml1c6 (in Ukrainian).
Baranivska, L., Fuderer, T. (2022). Alhorytm vykorystannia innovatsiinykh osvitnikh tekhnolohii u pidhotovtsi doktoriv filosofii do naukovoi ta pedahohichnoi diialnosti. Aktualni problemy vyshchoi profesiinoi osvity, 2. https://pppo.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2022/06/Zbirnyk-tez-Kh-Mizhnarodnoi-naukovo-praktychnoi-konferentsii-Aktualni-problemy-vyshchoi-profesiinoi-osvity-2_2022.pdf (in Ukrainian).
Boichuk, Yu.D., Boiarska-Khomenko, A.V. Dotsenko, S.O. (2021). Formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv: dosvid Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Dydaktyka : naukovyi zhurnal, 1, 7–13. (in Ukrainian).
Druhanova, O.M, Martynenko, I.I. (2019). Keis-tekhnolohiia yak efektyvnyi sposib pidhotovky suchasnoho vykladacha vyshchoi shkoly. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia, 46, 48–58. (in Ukrainian).
Druhanova, O.M. Bilyk, V.M. Yalina, V.M. (2021). Peredumovy zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu do pidhotovky fakhivtsiv u vitchyznianii vyshchii shkoli (na materialakh periodychnykh vydan 80 – 90-kh rr. KhKh st.). Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia, 50, 42–54 https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.04 (in Ukrainian).
Druhanova, O.M. Nalyvaiko, O.O. (2023). Shliakhy formuvannia zdatnosti do samoorhanizatsii y samovdoskonalennia yak osnovy uspishnoi navchalnoi ta podalshoi profesiinoi diialnosti suchasnoho zdobuvacha vyshchoi osvity. Osvitolohichnyi dyskurs, 3(42). https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.312 (in Ukrainian).
Druhanova, O.M. (2021). Shliakhy pidvyshchennia efektyvnosti orhanizatsii samostiinoi roboty zdobuvachiv vyshchoi osvity. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky: zbirnyk naukovykh prats, 49, 16–22 https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-49-02 (in Ukrainian).
Druhanova, O.M., Bilyk, V.M. Zelenska, L.D. (2022). Aktualni pytannia orhanizatsii naukovo-pedahohichnoi praktyky u protsesi pidhotovky zdobuvacha druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 011 osvitni, pedahohichni nauky. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia, 52, 70–84. https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.07 (in Ukrainian).
Druhanova, O.M. (2021). Kompetentnisnyi pidkhid u vyshchii osviti Ukrainy: istoryko-pedahohichnyi aspekt. In Kompetentnisnyi pidkhid u vyshchii shkoli: teoriia ta praktyka: monohrafiia (с. 13–39). Kharkiv: KhNU imeni V. N. Karazina. (in Ukrainian). DOI: https://doi.org/10.26565/9789662856729.02
Nalyvaiko, O.O., Druhanova, O.M., Ivanenko, L.O. (2019). Vykorystannia tekhnolohii «vorkshop» u roboti zi studentamy klasychnykh universytetiv. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka, 3-4 (66 – 67), 129–137. (in Ukrainian).
Sikora, Ya.B., Yakymchuk, B.L. (2019). Model pidhotovky maibutnoho vchytelia informatyky na osnovi pryntsypiv dualnoi osvity. Naukovi zapysky Tsentralnoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 177(2), 88–91. (in Ukrainian).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.