ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ НА ОСНОВІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИКЛАДАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
PDF

Ключові слова

штучний інтелект (ШІ)
технології штучного інтелекту
метод
чат GPT

Як цитувати

Коновальчук, Н. . (2024). ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ НА ОСНОВІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИКЛАДАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ. Український Педагогічний журнал, (3), 160–166. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-3-160-166

Анотація

У статті висвітлюються можливості застосування технологій на основі штучного інтелекту для викладання української мови, як іноземної. У представленій роботі проаналізовані джерела за останні 5 років, присвячені технології штучного інтелекту та її застосуванню у галузі освіти, вітчизняних та зарубіжних науковців, розглянуті основні виклики та проблеми, які ставить перед системою освіти розвиток технологій штучного інтелекту, такі як проблема академічної недоброчесності та шляхи запобігання таким випадкам, зміни й впливи, які несе штучний інтелект у суспільство, зокрема в професії викладача та методиста, трансформації методів та стилю роботи представників цих професій, а також можливості, які відкриває перед освітянами штучний інтелект, такі як поглиблення диференційованого підходу та індивідуалізації навчання, створення інклюзивного середовища для студентів із особливими потребами (супровід та допомога таким студентам), позааудиторний супровід та репетиторство студентів, автоматизація освітнього процесу та допомога в адмініструванні, плануванні занять та аналітиці результатів, допомога викладачам і методистам у створенні навчальних матеріалів (інтерактивних ігор, відеофільмів, різних типів завдань тощо). Також приділяється увага можливостям ChatGPT у навчанні мови, наприклад імітація живої бесіди, збагачення лексики, відпрацювання граматики з наступним аналізом та розбором помилок, пошук текстів та відео певної тематики тощо. Також приділяється увага потенціальним можливостям штучного інтелекту для вивчення української мови та літератури, наприклад відтворення особистостей діячів науки та культури для інтерв’ювання їх студентами, створення штучних особистостей для відпрацювання навичок професійного та побутового спілкування та ін. Піднімається питання академічної доброчесності та викликів, які ставить розвиток технологій штучного інтелекту, необхідність упровадження нових форм та методів контролю, здатних запобігти випадкам академічної недоброчесності: перевага усного опитування над іншими формами контролю, проведення дискусій зі студентами на тему завдання, вимагання виходників (чернеток) завдання тощо.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-3-160-166
PDF

Посилання

Андрощук, А., Малюга, О. (2024). Використання штучного інтелекту у вищій освіті: стан і тенденції. International Science Journal of Education and Linguistics, 3 (2), 27 35. https://doi.org/10.46299/j.isjel.20240302.04

Батареєв, В. (2021). Методи та системи штучного інтелекту. Вісник хмельницького національного університету. Технічні науки, 1 (293), 17 21. https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2021-293-1-17-21

Візнюк, І., Буглай, Н., Куцак, Л., Поліщук, А., Киливник, В. (2021). Використання штучного інтелекту в освіті. У Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems (с. 14‒22). https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-14-22

Вікторова, Л. (2021). Перспективи застосування сучасних технологій та штучного інтелекту у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 2 (35), 180 186. https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-2-29

Мар’єнко, М., Коваленко, В. (2023). Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта, 38 (1), 48 53.

Мартиненко, С., Хоружа, Л. (2010). Методи навчання та їх класифікація. Початкова освіта. Методичний порадник, 6 (42), 28‒32 https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/4582/1/S_Martinenko_L_Horuzha_PO_24_2010_PI_GI.pdf

Приклади штучного інтелекту в освіті. (2024). https://onlinedegrees.sandiego.edu/artificial-intelligence-education/

Тран, Е. (2024). 15 інноваційних методів навчання з посібником і прикладами. Найкраще у 2024 році. https://ahaslides.com/uk/blog/15-innovative-teaching-methods/

Штучний інтелект в освіті: ідеї для використання на уроках. (2023). https://naurok.com.ua/post/shtuchniy-intelekt-v-osviti-ide-dlya-vikoristannya-na-urokah

Штучний Інтелект в освітньому процесі (2020) https://www.futureschool.online/post/artificial_intelligence/

Штучний інтелект. Як він вплине на освіту (2020) https://nus.org.ua/articles/shtuchnyj-intelekt-yak-vin-vplyne-na-osvitu/

Lynch, M. (2019). 26 ways that artificial intelligence (ai) is transforming education for the better. https://www.theedadvocate.org/26-ways-that-artificial-intelligence-ai-is-transforming-education-for-the-better/

Marr, B. (2019). How Is AI Used In Education — Real World Examples Of Today And A Peek Into The Future. https://bernardmarr.com/how-is-ai-used-in-education-real-world-examples-of-today-and-a-peek-into-the-future/

Androshchuk, A., Maliuha, O. (2024). Vykorystannia shtuchnoho intelektu u vyshchii osviti: stan i tendentsii. International Science Journal of Education and Linguistics, 3 (2), 27 35. https://doi.org/10.46299/j.isjel.20240302.04 (in Ukrainian).

Batareiev, V. (2021). Metody ta systemy shtuchnoho intelektu. Visnyk khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Tekhnichni nauky, 1 (293), 17 21. https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2021-293-1-17-21 (in Ukrainian).

Vizniuk, I., Buhlai, N., Kutsak, L., Polishchuk, A., Kylyvnyk, V. (2021). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v osviti. In Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems (pp. 14‒22). https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-14-22 (in Ukrainian).

Viktorova, L. (2021). Perspektyvy zastosuvannia suchasnykh tekhnolohii ta shtuchnoho intelektu u zakladakh vyshchoi osvity zi spetsyfichnymy umovamy navchannia. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 2 (35), 180 186. https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-2-29 (in Ukrainian).

Marienko, M., Kovalenko, V. (2023). Shtuchnyi intelekt ta vidkryta nauka v osviti. Fizyko-matematychna osvita, 38 (1), 48 53. (in Ukrainian).

Martynenko, S., Khoruzha, L. (2010). Metody navchannia ta yikh klasyfikatsiia. Pochatkova osvita. Metodychnyi poradnyk, 6 (42), 28‒32 https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/4582/1/S_Martinenko_L_Horuzha_PO_24_2010_PI_GI.pdf (in Ukrainian).

Pryklady shtuchnoho intelektu v osviti. (2024). https://onlinedegrees.sandiego.edu/artificial-intelligence-education/ (in Ukrainian).

Tran, E. (2024). 15 innovatsiinykh metodiv navchannia z posibnykom i prykladamy. Naikrashche u 2024 rotsi. https://ahaslides.com/uk/blog/15-innovative-teaching-methods/ (in Ukrainian).

Shtuchnyi intelekt v osviti: idei dlia vykorystannia na urokakh. (2023). https://naurok.com.ua/post/shtuchniy-intelekt-v-osviti-ide-dlya-vikoristannya-na-urokah (in Ukrainian).

Shtuchnyi Intelekt v osvitnomu protsesi (2020) https://www.futureschool.online/post/artificial_intelligence/ (in Ukrainian).

Shtuchnyi intelekt. Yak vin vplyne na osvitu (2020) https://nus.org.ua/articles/shtuchnyj-intelekt-yak-vin-vplyne-na-osvitu/ (in Ukrainian).

Lynch, M. (2019). 26 ways that artificial intelligence (ai) is transforming education for the better. https://www.theedadvocate.org/26-ways-that-artificial-intelligence-ai-is-transforming-education-for-the-better/ (in English).

Marr, B. (2019). How Is AI Used In Education — Real World Examples Of Today And A Peek Into The Future. https://bernardmarr.com/how-is-ai-used-in-education-real-world-examples-of-today-and-a-peek-into-the-future/ (in English).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.