ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД УПРОВАДЖЕННЯ ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ ПРОСВІТИ: ВЗАЄМОДІЯ ПАРЛАМЕНТІВ З ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ
PDF
HTML

Ключові слова

громадянська освіта
закордонний досвід
молодіжний парламент
освітні активності
парламентська просвіта
професійний розвиток
цифрові ресурси

Як цитувати

Гриньова , М., Іванюк, І., & Паращенко , Л. . (2024). ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД УПРОВАДЖЕННЯ ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ ПРОСВІТИ: ВЗАЄМОДІЯ ПАРЛАМЕНТІВ З ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ. Український Педагогічний журнал, (4), 30–40. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-4-30-40

Анотація

У статті представлено результати аналітичного огляду закордонного досвіду взаємодії парламентів з дітьми та молоддю щодо впровадження парламентської просвіти. Метою дослідження є аналіз практичного досвіду взаємодії парламентів різних країн з дітьми та молоддю, що спрямований на підвищення обізнаності про парламентську діяльність та демократичні політичні процеси. З’ясовано, що серед освітніх активностей для дітей і молоді дієвими формами впровадження парламентської просвіти є такі: молодіжний парламент, екскурсії в будівлі парламентів, стимуляційні ігри, освітні візити учнів і студентів до парламенту, зустрічі з політиками та експертами, онлайн-уроки, навчальні активності з використанням цифрових інструментів, виставки, конкурси, фестивалі, вікторини, а також навчальні курси та стажування для студентів. Зазначено, що серед активностей для педагогів основними формами взаємодії з боку парламентів є такі: підвищення кваліфікації вчителів з викладання парламентської просвіти у вигляді вебінарів і дистанційних курсів, навчання майбутніх учителів, надання доступу до готових конспектів навчальних занять, створення мережі вчителів з парламентської просвіти, надання статусу вчителя-посла з парламентської просвіти. Звернуто увагу, що навчально-інформаційні ресурси з парламентської просвіти розміщуються в електронному вигляді та є в загальному доступі на сайтах парламентів, онлайн-порталах для дітей і молоді, створених освітніми центрами або службами парламентів, та на сайтах молодіжних парламентів. Вони містять адаптовану для кожної вікової цільової аудиторії інформацію про діяльність парламенту країни,  пропонують як онлайн інтерактивні ресурси, відео, аудіо, так і електронні версії друкованих матеріалів. Надано на основі закордонного досвіду рекомендації для Освітнього центру Верховної Ради України щодо використання дієвих форматів взаємодії з дітьми та молоддю у здійсненні парламентської просвіти за такими категоріями: освітні  активності для дітей і молоді, активності для педагогів, навчально-інформаційні ресурси.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-4-30-40
PDF
HTML

Посилання

Гриньова, М., Іванюк, І. & Паращенко, Л. (2021). Громадянська парламентська просвіта в закладах освіти України. Аналітичний звіт за результатами соціологічного опитування освітян та учнів. Київ : Майстер книг.

Гриньова, М., Іванюк, І., Паращенко, Л. (ред.). & Юрчишин Л. (2020). Мій Парламент: розумію і впливаю: методичний посібник з громадянської парламентської просвіти для роботи з дітьми та молоддю. Київ : Майстер книг.

Гриньова, М., Іванюк, І., Паращенко, Л. (ред.). & Юрчишин, Л. (2023). Наш парламент: досліджуємо, розуміємо, впливаємо. Методичний посібник з парламентської просвіти для роботи з дітьми і молоддю в системі загальної середньої та позашкільної освіти. Київ : Майстер Книг.

Європейський інформаційно-дослідний центр. (2018). Просвітницькі центри при парламентах (досвід країн Європейського Союзу, Австралії, Канади, Сполучених Штатів Америки та Великої Британії). Інформаційна довідка. https://infocenter.rada.gov.ua/uploads/documents/29495.pdf

Освітній центр Верховної Ради України. (2021). https://osvita.rada.gov.ua/documents/metod_doc/73379.html

Deutscher Bundestag. (2024). Angebote für Kinder und Jugendliche. https://www.bundestag.de/besuche/fuehrung/kinderundjugendliche

La Cámara de Diputados. (2024). Página oficial. https://www2.camara.leg.br/espanol

New Zealand Parliament. (2024). Educators and students. https://www.parliament.nz/en/visit-and-learn/educators-and-students/

Opinkirjo. (2024). Youth Parliament. https://opinkirjo.fi/the-youth-parliament/https://opinkirjo.fi/the-youth-parliament/

Parliament of New South Wales. (2024). Parlamentary Education resources for teachers and students. https://education.parliament.nsw.gov.au/

Sénat Junior. (2024). Dissolution, élections : Sénat Junior fait le point. http://junior.senat.fr/accueil.html

The Assembleia da República. (2004). Young People’s Parliament Programme. https://www.parlamento.pt/sites/EN/Parliament/Paginas/Young-People-Parliament-Programme.aspx

The Cayman Islands Youth Parliament. (2024). Youth Parliament Programme. https://parliament.ky/commonwealth-parliamentary-association/youth-parliament-programme/

The National Youth Parliament Scheme. (2024). https://nyps.mpa.gov.in/Index.aspx

The Parliament of Austria. (2024). Kinder & Jugendliche. https://www.parlament.gv.at/kinder-jugendliche

The Parliamentary Education Office of Australia. (2024). https://peo.gov.au/

The UK Parliament. (2024). Learning. https://learning.parliament.uk/en/?_gl=1%2A19c5hpq%2A_up%2AMQ..%2A_ga%2AMTk4MzM2ODUyNy4xNzIyMzczNTY5%2A_ga_Z8805N234K%2AMTcyMjM3MzU2OS4xLjAuMTcyMjM3NDk1Mi4wLjAuMA

Deutscher Bundestag. (2024). Angebote für Kinder und Jugendliche. https://www.bundestag.de/besuche/fuehrung/kinderundjugendliche (in German).

Hrynova, M., Ivaniuk, I. & Parashchenko, L. (2021). Hromadianska parlamentska prosvita v zakladakh osvity Ukrainy. Analitychnyi zvit za rezultatamy sotsiolohichnoho opytuvannia osvitian ta uchniv. Kyiv : Maister knyh. (in Ukrainian).

Hrynova, M., Ivaniuk, I., Parashchenko, L. (Eds) & Yurchyshyn, L. (2020). Mii Parlament: rozumiiu i vplyvaiu: metodychnyi posibnyk z hromadianskoi parlamentskoi prosvity dlia roboty z ditmy ta moloddiu. Kyiv : Maister knyh. (in Ukrainian).

Hrynova, M., Ivaniuk, I., Parashchenko, L. (Eds) & Yurchyshyn, L. (2023). Nash parlament: doslidzhuiemo, rozumiiemo, vplyvaiemo. Metodychnyi posibnyk z parlamentskoi prosvity dlia roboty z ditmy i moloddiu v systemi zahalnoi serednoi ta pozashkilnoi osvity. Kyiv : Maister knyh. (in Ukrainian).

La Cámara de Diputados. (2024). https://www2.camara.leg.br/espanol (in Spanish)

New Zealand Parliament. (2024). Educators and students. https://www.parliament.nz/en/visit-and-learn/educators-and-students/ (in English).

Opinkirjo. (2024). Youth Parliament. https://opinkirjo.fi/the-youth-parliament/ (in English).

Osvitnіі tsentr Verkhovnoi Rady Ukrainy. (2021). https://osvita.rada.gov.ua/documents/metod_doc/73379.html (in Ukrainian).

Parliament of New South Wales. (2024). Parlamentary Education resources for teachers and students. https://education.parliament.nsw.gov.au/ (in English).

Sénat Junior. (2024). Dissolution, élections : Sénat Junior fait le point. http://junior.senat.fr/accueil.html (in French).

The Assembleia da República. (2004). Young People’s Parliament Programme. https://www.parlamento.pt/sites/EN/Parliament/Paginas/Young-People-Parliament-Programme.aspx (in English).

The Cayman Islands Youth Parliament. (2024). Youth Parliament Programme. https://parliament.ky/commonwealth-parliamentary-association/youth-parliament-programme/ (in English).

The National Youth Parliament Scheme. (2024). https://nyps.mpa.gov.in/Index.aspx (in English).

The Parliament of Austria. (2024). Kinder & Jugendliche. https://www.parlament.gv.at/kinder-jugendliche (in German).

The Parliamentary Education Office of Australia. (2024). https://peo.gov.au/ (in English).

The UK Parliament. (2024). Learning. https://learning.parliament.uk/en/?_gl=1%2A19c5hpq%2A_up%2AMQ..%2A_ga%2AMTk4MzM2ODUyNy4xNzIyMzczNTY5%2A_ga_Z8805N234K%2AMTcyMjM3MzU2OS4xLjAuMTcyMjM3NDk1Mi4wLjAuMA(in English).

Yevropeiskyi informatsiino-doslidnyi tsentr. (2018). Prosvitnytski tsentry pry parlamentakh (dosvid krain Yevropeiskoho Soiuzu, Avstralii, Kanady, Spoluchenykh Shtativ Ameryky ta Velykoi Brytanii). Informatsiina dovidka. https://infocenter.rada.gov.ua/uploads/documents/29495.pdf (in Ukrainian).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.