Анотація
У статті розглядаються теоретичні та практичні аспекти використання арткоучингових технік у процесі фахової підготовки майбутніх учителів технологій. Особливу увагу приділено визначенню сутності арткоучингу як інноваційної педагогічної технології, яка активно сприяє розвитку креативного мислення, рефлексивних навичок, емоційного інтелекту та особистісного зростання здобувачів освіти. Арткоучинг у контексті педагогічного навчання виступає важливим інструментом для формування вміння учнів та студентів самостійно приймати рішення, критично мислити та адаптуватися до змінюваних умов. Стаття також охоплює методологічні підходи до розробки арткоучингових методик, що об’єднують елементи арттерапії, коучингових стратегій та педагогічного моделювання. Виявлено важливість синтезу цих підходів для забезпечення комплексного розвитку студентів, зокрема, у контексті підготовки майбутніх учителів технологій, для яких ці навички є необхідними для ефективного навчання й адаптації до сучасних вимог педагогічної практики.
Автори представили практичний досвід застосування арткоучингових технік у викладанні педагогічних дисциплін, зокрема в межах курсу «Артпедагогіка». Проаналізовано ефективність цих методик, описано основні техніки, які можна використовувати в процесі навчання, а також вказано на їхній вплив на розвиток студентів. Крім того, окреслено перспективи подальшого впровадження арткоучингу в освітній процес, що може допомогти в подальшому вдосконаленню професійної підготовки та розвитку педагогічних компетенцій у майбутніх учителів. Як приклад, у статті наведено конкретні арткоучингові техніки, які можуть бути застосовані під час проведення практичних робіт із навчальної дисципліни «Артпедагогіка». Вони сприяють глибшому усвідомленню студентами своїх сильних та слабких сторін, розвитку творчого потенціалу, а також вмінню планувати та реалізовувати навчальні завдання в умовах реального освітнього процесу.
Посилання
Алексінцева, Т. В. (2019). Формування готовності майбутнього викладача початкових мистецьких навчальних закладів до застосування засобів артпедагогіки у професійній діяльності: дисертація кандидата педагогічних наук. Луцьк.
Горук, Н. М. (2015). Коучинг як ефективна технологія формування самоосвітньої компетентності студентів. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 11(1), 99–104.
Кузан, Г. С., Гордієнко, Н. В. (2019). Освітній коучинг як інноваційна технологія професійної підготовки фахівців соціальної та соціально-педагогічної сфери у вищій школі. Молодь і ринок, 3, 81–85.
Нежинська, О. О., Тименко, В. М. (2017). Основи коучингу: навчальний посібник. Київ; Харків : ТОВ «ДІСА ПЛЮС».
Олійник, І. В. (2019) Використання коучинг-технології у процесі формування дослідницької компетентності у майбутніх докторів філософії в умовах аспірантури. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки, 1 (17), 158–167.
Романова, С.М. (2010). Коучінг як нова технологія в професійній освіті. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія, 3, 83–83.
Силко, Р. М., Силко, Є. М. (2018). Розвиток творчого потенціалу майбутніх педагогів-художників за допомогою методу прямопівкульного малювання у процесі художньої підготовки. Молодий вчений, 2.1 (54.1), 128–131.
Слав’юк, Р. А., Тоцька, О. Л. (2021). Верифікація принципу Парето для доходів від наукової діяльності закладів вищої освіти України. Наукові записки Національного університету «Острозька академія», 21 (49). С. 100–108.
Тараріна, О. В. (2017). Арт-коучинг. Техніки простих решень. Дрогобич: Коло.
Еkartka: сервic для роботи з МАК онлайн. (б. д.). https://ekartka.com.ua/
Thorpe, S., Clifford, J. (2003). Coaching Handbook: An Action Kit for Trainers and Managers. London : Cogan Page.
Whitworth, L., Kimsey-House, H., Sandahl P. (2007). Co-Active Coaching: newskills for coaching people toward success in work and life. CA: Davis black publishing.
Aleksintseva, T. V. (2019). Formuvannia hotovnosti maibutnoho vykladacha pochatkovykh mystetskykh navchalnykh zakladiv do zastosuvannia zasobiv artpedahohiky u profesiinii diialnosti: dysertatsiia kandydata pedahohichnykh nauk. Lutsk. (in Ukrainian).
Ekartka: servic dlia roboty z MAK onlain. https://ekartka.com.ua/ (in Ukrainian).
Horuk, N. M. (2015). Kouchynh yak efektyvna tekhnolohiia formuvannia samoosvit-noi kompetentnosti studentiv. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 11(1), 99–104. (in Ukrainian).
Kuzan, H. S., Hordiienko, N. V. (2019). Osvitnii kouchynh yak innovatsiina tekhnolohiia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv sotsialnoi ta sotsialno-pedahohichnoi sfery u vyshchii shkoli. Molod i rynok, 3, 81–85. (in Ukrainian).
Nezhynska, O. O., Tymenko, V. M. (2017). Osnovy kouchynhu: navchalnyi posibnyk. Kyiv; Kharkiv : TOV «DISA PLIuS». (in Ukrainian).
Oliinyk, I. V. (2019). Vykorystannia kouchynh-tekhnolohii u protsesi formuvannia doslidnytskoi kompetentnosti u maibutnikh doktoriv filosofii v umovakh aspirantury. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia». Pedahohichni nauky, 1 (17). S. 158–167. (in Ukrainian).
Romanova, S.M. (2010). Kouchinh yak nova tekhnolohiia v profesiinii osviti. Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Psykholohiia, 3, 83–83. (in Ukrainian).
Slaviuk, R. A., Totska, O. L. (2021). Veryfikatsiia pryntsypu Pareto dlia dokhodiv vid naukovoi diialnosti zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia», 21 (49), 100–108. (in Ukrainian).
Sylko, R. M., Sylko, Ye. M. (2018). Rozvytok tvorchoho potentsialu maibutnikh pedahohiv-khudozhnykiv za dopomohoiu metodu priamopivkulnoho maliuvannia u protsesi khudozhnoi pidhotovky. Molodyi vchenyi, 2.1 (54.1), 128–131. (in Ukrainian).
Tararina, O. V. (2017). Art-kouchynh. Tekhniky prostykh reshen. Drohobych: Kolo. (in Ukrainian).
Thorpe, S., Clifford, J. (2003). Coaching Handbook: An Action Kit for Trainers and Managers. London : Cogan Page. (in English).
Whitworth, L., Kimsey-House, H., Sandahl P. (2007). Co-Active Coaching: newskills for coaching people toward success in work and life. CA: Davis black publishing. (in English).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.