Abstract
This paper presents the foreign language professional competence of students in the process of learning English for professional purposes. Domestic and European experience of diagnostics of foreign language professional competence of students in the process of studying English for professional purposes is considered. The professional competence of students is analyzed in detail. It is important to assess the level of professional competence of students in the process of learning English in a professional direction.
In this article we highlight the theoretical and methodological aspects of the diagnosis of foreign language professional competence of students in the process of learning English for professional purposes.
We determined that the basis of effective teaching of foreign languages should be the interdisciplinary interaction of teachers and close relationship between the content and approaches to the teaching of general authentic, professional disciplines and disciplines “Foreign language of professional orientation”.
Thanks to the interest in foreign languages in the present-day world, the attention of the scientific community has shifted from the study of the peculiarities of literary foreign language to the study of the language used in real communication of specialists in certain industries.
The specificity of foreign language professional competence is determined by professional orientation. By studying professionally-oriented literature and receiving new information from it, students expand their professional competence. The discipline, being theoretical in form, contains a huge potential of knowledge that can expand the professional worldview of the future specialist and make a significant contribution to its formation as a skilled worker.
Foreign language professional competence can be embodied in activities that include such language activities as obtaining information from the Internet, presentation of material, written and oral exchange of information (including e-mail), expression of opinion, discussion, etc.
References
Ю. М. Бахрамов, «Финансовый менеджмент», Москва, Россия, Лань, 2006.
О. О. Гетьман, «Економічна діагностика: навч. посіб. для студ. ВНЗ», Київ, Україна, Центр навчальної літератури, 2007.
Т. О. Загорна, «Економічна діагностика: навч. посіб», Київ, Україна, Центр навчальної літератури, 2007.
Ю. М. Коваленко, «Теорії портфеля крізь призму сучасних кризових явищ», Київ, Україна, 2008.
Є. О. Малашинська, «Стан та перспективи розвитку фондового ринку України», Проблеми економічної освіти та наукового прогресу, Кривий Ріг, Україна, Мінерал, 2005.
«Проблема Кігеля В. Р. Марковиці: оновлена формулювання, аналітичне рішення, межі та можливі сфери використання аналітичного методу», Київ, Україна, Університет економіки та права «КРОК», 2013.
А. А. Турило, «Система критеріїв і показників оцінювання безпеки підприємств у процесі інноваційного розвитку», Актуальні проблеми економіки, 2014.
Yu. M. Bakhramov, «Fsnansovyy menedzhment», Moskva, Rossyya, Lan’, 2006. (in Russian)
O. O. Het’man, «Ekonomichna diahnostyka: navch. posib. dlya stud. VNZ», Kyyiv, Ukrayina, Tsentr navchal’noyi literatury, 2007. (in Ukrainian).
T. O. Zahorna, «Ekonomichna diahnostyka: navch. posib», Kyyiv, Ukrayina, Tsentr navchal’noyi literatury, 2007. (in Ukrainian).
Yu. M. Kovalenko, «Teoriyi portfelya kriz’ pryzmu suchasnykh kryzovykh yavyshch», Kyyiv, Ukrayina, 2008. (in Ukrainian).
Ye. O. Malashyns’ka, «Stan ta perspektyvy rozvytku fondovoho rynku Ukrayiny», Problemy ekonomichnoyi osvity ta naukovoho prohresu, Kryvyy Rih, Ukrayina, Mineral, 2005. (in Ukrainian).
«Problema Kihelya V. R. Markovytsi: onovlena formulyuvannya, analitychne rishennya, mezhi ta mozhlyvi sfery vykorystannya analitychnoho metodu», Kyyiv, Ukrayina, Universytet ekonomiky ta prava «KROK», 2013. (in Ukrainian).
A. A. Turylo, «Systema kryteriyiv i pokaznykiv otsinyuvannya bezpeky pidpryyemstv u protsesi innovatsiynoho rozvytku», Aktual’ni problemy ekonomiky, 2014. (in Ukrainian).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Людмила Усик, Вікторія Чорна, Олена Петухова