Розвиток навичок креативного мислення у здобувачів вищої освіти
PDF

Ключові слова

креативність
креативне мислення
здобувачі вищої освіти
студенти

Як цитувати

Вовчаста, Н., Байрамова, О., & Чорна, Г. (2022). Розвиток навичок креативного мислення у здобувачів вищої освіти. Український Педагогічний журнал, (1), 87–97. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-1-87-97

Анотація

Розглянуто зміст та основні ознаки креативного мислення. Встановлено, що процес розвитку у здобувачів вищої освіти креативного мислення спрямований на їх цілісне самовизначення та самовираження у навчальній та професійній діяльності. Акцентовано увагу на умовах, необхідних для розвитку навичок креативного мислення у здобувачів вищої освіти. Розглянуто методи навчання, що сприяють розвитку навичок креативного мислення студентів Проведено дослідження рівня креативного мислення студентів факультету історичної і соціально-­психологічної освіти та факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва університету Григорія Сковороди в Переяславі і розглянуто завдання, реалізація яких сприятиме розвитку навичок креативного мислення у студентів.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-1-87-97
PDF

Посилання

Craft, A., Jeffrey, B., Liebling, M. (2001). Creativity in education. Biddles.

Larraz, N. (2015). Desarrollo de las habilidades creativas y metacognitivas en la educación secundaria obligatoria. Dykinson.

Larraz, N., Antoñanzas, J. L., Cuevas, J. (2020). Creativity skills in undergraduate primary education students. OPPICS2019. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences. https://doi.org/ 10.15405/epsbs.2020.05.11

Valenzuela, J. (2008). Habilidades del pensamiento y aprendizaje profundo. Revista Iberoamericana de Educación, 46 (7), 1–9.

Larraz, N. (2021). Development of Creative Thinking Skills in the Teaching-­Learning Process, Teacher Education – New Perspectives, Ulas Kayapinar, IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.97780

Lerner, R. M., Steinberg, L. (2009). The scientific study of adolescent development: Historical and contemporary perspectives. Handbook of adolescent psychology: Individual bases of adolescent development. John Wiley & Sons Inc. 3–14. https://doi.org/10.1002/9780470479193.adlpsy001002

Miller, A. (2013). Yes, You Can Teach and Assess Creativity! Edutopia. http://www.edutopia.org/blog/you-canteach-­assess-creativity-­andrew-miller

Подлєсна Г. В., Ільченко А. М. Психологічний аналіз показників креативності у здобувачів вищої освіти. ХІV Міжнародна науково-­практична конференція «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». 18–20 листопада 2019 р. Київ. http://dspace.pdaa.edu.ua:8080/handle/123456789/8116

Королева Л. Ю. О роли развития креативности в процессе формирования конкурентоспособности будущих дизайнеров. https://cyberleninka.ru/article/n/o-roli-razvitiya-­kreativnosti-v-protsesse-­formirovaniya-konkurentosposobnosti-­buduschih-dizaynerov

Greenstein, L. (2012). Accessing 21 century skills: To guide to evaluating mastery and authentic learning. Corwin.

Treffinger, D. J., Young, G. C., Selby E. C. (2002). Assessing creativity: A guide for educators. Sarasota: The National Research Center on the Gifted and Talented. Center for Creative Learning.

Abraham, A. (2016). Gender and creativity: An overview of psychological and neuroscientific literature. Brain Imaging and Behavior, 10(2), 609–618.

Бабак А. І., Ворожбіт-­Горбатюк В. В. Педагогічний університет як простір розвитку креативного мислення здобувача вищої освіти. «Грааль науки», 2021, 11, 489–491. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.24.12.2021.088

Пометун О. І. (2018). Критичне мислення як педагогічний феномен Український педагогічний журнал, 2, 89–98.

Жидкова Н. Критичне мислення у розвитку творчості учнів на уроках суспільствознавчих предметів. Український педагогічний журнал, 2020, 4, 180–191.

Hadzigeorgiou, Y., Fokialis, P., Kabouropoulou, M. (2012). Thinking about creativity in science education. Creative Education. 3(5), 603–611.

Дроздова І. П. Розвиток креативності як необхідної якості особистості професіонала у процесі навчання студентів ВТНЗ засобами українського мовлення. Науковий вісник Херсонського державного університету: зб. наук. пр. Херсон: Вид-во ХДУ, 2008, 50, 108–113.

Sadykova, A. G., Shelestova, O.V. (2016). Creativity development: The role of foreign language learning. International journal of environmental & science education, 11, 8163–8181.

Yuldashova, U. B. kizi, Bozorova, M. S., Mansurova, N. A., Ahmedova, Z. A. kizi, Shoazizova A. S. qizi (2020). Language teaching methods: theory and practice. Journal of Critical Reviews, 7 (5), 768–775. https://doi.org/10.31838/jcr.07.05.157

Muratova, G., Abraimova, N. (2020). The use of information-­communication technologies and modern methods in teaching a foreign language. Mental Enlightenment Scientific-­Methodological Journal, 2, 175–181. https://uzjournals.edu.uz/tziuj/vol2020/iss2/20

Wisdom, J. Developing higher education teachers to teach creatively. In N. Jackson, M. Oliver, M. Shaw, & J. Wisdom (Eds.) (2007. Developing creativity in higher education. Routledge, 183–196.

Alencar, E., Fleith, D., Pereira, N. (2017). Creativity in Higher Education: Challenges and Facilitating Factors. Temas em Psicologia, 25, 553–561. https://doi.org/10.9788/TP2017.2–09.

Craft, A., Jeffrey, B., Liebling, M. (2001). Creativity in education. Biddles. (in English).

Larraz, N. (2015). Desarrollo de las habilidades creativas y metacognitivas en la educación secundaria obligatoria. Dykinson. (in English).

Larraz, N., Antoñanzas, J. L., Cuevas, J. (2020). Creativity skills in undergraduate primary education students. OPPICS2019. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences. https://doi.org/ 10.15405/epsbs.2020.05.11 (in English).

Valenzuela, J. (2008). Habilidades del pensamiento y aprendizaje profundo. Revista Iberoamericana de Educación, 46 (7), 1–9. (in English).

Larraz, N. (2021). Development of Creative Thinking Skills in the Teaching-­Learning Process, Teacher Education – New Perspectives, Ulas Kayapinar, IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.97780 (in English).

Lerner, R. M., Steinberg, L. (2009). The scientific study of adolescent development: Historical and contemporary perspectives. Handbook of adolescent psychology: Individual bases of adolescent development. John Wiley & Sons Inc. 3–14. https://doi.org/10.1002/9780470479193.adlpsy001002 (in English).

Miller, A. (2013). Yes, You Can Teach and Assess Creativity! Edutopia. http://www.edutopia.org/blog/you-canteach-­assess-creativity-­andrew-miller (in English).

Podliesna, H.V., Ilchenko, A.M. (2019). Psykholohichnyi analiz pokaznykiv kreatyvnosti u zdobuvachiv vyshchoi osvity. ХІV Mizhnarodna naukovo-­praktychna konferentsiia “Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho osvitnoho prostoru”. Kyiv. http://dspace.pdaa.edu.ua:8080/handle/123456789/8116 (in Ukrainian).

Koroleva L. Yu. O roli razvitiya kreativnosti v processe formirovaniya konkurentosposobnosti budushchih dizajnerov. https://cyberleninka.ru/article/n/o-roli-razvitiya-­kreativnosti-v-protsesse-­formirovaniya-konkurentosposobnosti-­buduschih-dizaynerov (in Russian).

Greenstein, L. (2012). Accessing 21 century skills: To guide to evaluating mastery and authentic learning. Corwin. (in English).

Treffinger, D. J., Young, G. C., Selby E. C. (2002). Assessing creativity: A guide for educators. Sarasota: The National Research Center on the Gifted and Talented. Center for Creative Learning. (in English).

Abraham, A. (2016). Gender and creativity: An overview of psychological and neuroscientific literature. Brain Imaging and Behavior, 10(2), 609–618. (in English).

Babak, A. I., Vorozhbit-­Horbatiuk, V. V. (2021). Pedahohichnyi universytet yak prostir rozvytku kreatyvnoho myslennia zdobuvacha vyshchoi osvity. “Hraal nauky”, 11, 489–491. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.24.12.2021.088 (in Ukrainian).

Pometun, O. I. (2018). Krytychne myslennia yak pedahohichnyi fenomen Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 2, 89–98. (in Ukrainian).

Zhydkova, N. (2020). Krytychne myslennia u rozvytku tvorchosti uchniv na urokakh suspilstvoznavchykh predmetiv. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 4, 180–191. (in Ukrainian).

Hadzigeorgiou, Y., Fokialis, P., Kabouropoulou, M. (2012). Thinking about creativity in science education. Creative Education. 3(5), 603–611. (in English).

Drozdova, I. P. (2008). Rozvytok kreatyvnosti yak neobkhidnoi yakosti osobystosti profesionala u protsesi navchannia studentiv VTNZ zasobamy ukrainskoho movlennia. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu: zb. nauk. pr. KhDU, 50, 108–113. (in Ukrainian).

Sadykova, A. G., Shelestova, O.V. (2016). Creativity development: The role of foreign language learning. International journal of environmental & science education, 11, 8163–8181. (in English).

Yuldashova, U. B. kizi, Bozorova, M. S., Mansurova, N. A., Ahmedova, Z. A. kizi, Shoazizova A. S. qizi (2020). Language teaching methods: theory and practice. Journal of Critical Reviews, 7 (5), 768–775. https://doi.org/10.31838/jcr.07.05.157 (in English).

Muratova, G., Abraimova, N. (2020). The use of information-­communication technologies and modern methods in teaching a foreign language. Mental Enlightenment Scientific-­Methodological Journal, 2, 175–181. https://uzjournals.edu.uz/tziuj/vol2020/iss2/20 (in English).

Wisdom, J. Developing higher education teachers to teach creatively. In N. Jackson, M. Oliver, M. Shaw, & J. Wisdom (Eds.) (2007. Developing creativity in higher education. Routledge, 183–196. (in English).

Alencar, E., Fleith, D., Pereira, N. (2017). Creativity in Higher Education: Challenges and Facilitating Factors. Temas em Psicologia, 25, 553–561. https://doi.org/10.9788/TP2017.2–09. (in English).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.