Theatrical Games as a Tool for the Development of Primary School Pupils’ Communicative Competence
PDF (Українська)
HTML (Українська)

Keywords

communicative competence
effective personality
key educational competencies
theatrical games

How to Cite

Dzhendzhero О. ., & Horielova О. . (2023). Theatrical Games as a Tool for the Development of Primary School Pupils’ Communicative Competence. Ukrainian Educational Journal, (4), 147–156. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2023-4-147-156

Abstract

The rapid dynamics of the modern world necessitates the sustainable introduction of innovations in the process of education of the new generation to form life competencies and value orientations necessary for the successful self-realization of students. The article discusses the key educational competencies in terms of forming an effective personality, in particular those highlighted in the European Commission's work program "Key Сompetencies for Lifelong Learning", the Concept of the New Ukrainian School, and the Recommendations of the European Parliament and Council. Attention is focused on communicative competence as the most important for modern education. An attempt is made to project the four dimensions of effective personality development proposed by Martin del Bui in the concept of "Effective Personality vs. Competent Personality" onto the key competencies of the NUS. The components of the process of forming the communicative competence of schoolchildren are highlighted: acquiring knowledge about the ways of interacting with people; mastering the skills and abilities to use the means of language in oral speech; development of dialogic and monologue speech; mastering the culture of speech; mastering the norms of speech etiquette in situations of educational and everyday communication; mastering the skills of working in a group, team; development of the ability to cooperate in education; mastering various social roles; formation of the ability to critically evaluate opinions, etc. It is also noted that the communicative competence of a primary school student is manifested in the ability and willingness to communicate with people of different ages and status, to understand and reproduce the information heard and read, to express their thoughts in a meaningful and competent way in oral and written forms, to use language fluently in different situations.
The article describes the experience of using theatrical games as a leading method of forming the communicative competence of primary school children.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2023-4-147-156
PDF (Українська)
HTML (Українська)

References

Бібік, Н.М. (2012). Компетенції і компетентність у результатах початкової освіти. Сучасна початкова освіта: вектори розвитку. Бердянськ: БДПУ, 20–29.

Болотов, В.А. (2009). Компетентна модель: від ідеї до освітньої програми. Педагогіка, 10, 8–14.

Гoрoшкінa, O., Кaрaмaн, С., Бaкум, З., Караман, О., Копусь, О. (2015). Прaктикум з метoдики нaвчaння мoвoзнaвчих дисциплін у вищій шкoлі. Київ: AКМЕ ГРУП.

Грищенко, М. (ред.). (2016).Концепція Нової української школи. Міністерство освіти і науки України https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

Дель Буї, Франсіско Мартін, Запіко, Ана Фернандес. (2003). Ефективна програма розвитку особистості в освітніх контекстах: перші результати. Магістр, 19. https://reunido.uniovi.es/index.php/MSG/article/view/13950/13728

Державний стандарт початкової освіти (2018). Затверджений 21.02.2018 р. постановою № 87 Кабінету Міністрів України. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text.

Дука, Т.М., Рябошапка, О.В. (2021). Шляхи формування комунікативної компетентності молодших школярів на уроках мовно-літературної освітньої галузі. Академічні студії. Серія «Педагогіка», 4. Ч.2, 214–219.

Єрмоленко, С. (2022). Досвід впровадження технології озон на уроках української мови. Українські студії в європейському контексті, 5, 157-166.

Зязюн, І.А. (2005). Філософія поступу і прогнозу освітньої системи. Педагогічна майстерність: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія. Київ–Глухів: РВВ ГДПУ, 10–18.

Ішутіна, О., Завада, А. (2023) Технологія розвитку комунікативної компетентності засобами сторітелінгу на уроках української мови в 4 класі. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 19, 53–63.

Мaмчур, Л. (2012). Перспективність і нaступність у фoрмувaнні кoмунікaтивнoї кoмпетентнoсті учнів oснoвнoї школи: aвтoреф. дис. … д-рa пед. нaук : 13.00.02. Херсoн.

Мазурок, М., Саприкіна, О. (2022). Сторітелінг як ефективний інструмент формування комунікативної компетентності здобувачів освіти нової української школи. Молодь і ринок, 1 (199), 160–165.

Медик, А. (2020). Театралізована діяльність як засіб мовленнєвого розвитку молодших школярів. Актуальні проблеми мистецької підготовки майбутнього вчителя (VІІІ школа методичного досвіду) : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю. Вінниця: ФОП Корзун Д. Ю., 130–133.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.10.2008 року №944 «Про завершення I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи на базі експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня ‒ загальноосвітньої школи I‒III ступенів № 123 м. Харкова». (2008). https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0944290-08

Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті (2002). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text

Никончук, Н.Д. (2020). Розвиток мовлення молодших школярів у процесі колективної творчої діяльності. Вінниця: Вінницький держ. пед. ун-т імені Михайла Коцюбинського.

Олійник, І. (2023). Мовленнєва діяльність як основа формування комунікативної компетентності молодших школярів. Нова педагогiчна думка, 2, 116–120.

Пометун, О.І. (2004). Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Київ: «К.І.С.», 66–72.

Пономарьова, К.І. (2020). Формування комунікативної компетентності молодших школярів у процесі навчання української мови : методичний посібник. Київ : КОНВІ ПРІНТ.

Рекомендація Європейського Парламенту і Ради 2008/C 111/01 «Про встановлення Європейської кваліфікаційної структури для можливості отримати освіту протягом усього життя» (2008). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_988#Text

Савченко, О.Я. (2005). Уміння вчитися як ключова компетентність загальної середньої освіти. Компетентнісний підхід у сучасній освіті; світовий досвід та українські перспективи. Київ: К.І.С.

Третяк, Н.В., Мартіна, О.В., Гордійчук, М.С. (2022). Формування комунікативної компетентності молодших школярів на основі смислового сприйняття художнього твору. Педагогічна освіта: теорія і практика, 32, 176–187.

Шуляк, С. (2023). Становлення комунікативної компетентності дітей старшого дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, 19, 121–127.

Bibik, N.M. (2012). Kompetentsii i kompetentnist u rezultatakh pochatkovoi osvity. Suchasna pochatkova osvita: vektory rozvytku. Berdiansk: BDPU, 20–29. (in Ukrainian).

Bolotov, V.A. (2009). Kompetentna model: vid idei do osvitnoi prohramy. Pedahohika, 10, 8–14. (in Ukrainian).

Horoshkina, O., Karaman, S., Bakum, Z., Karaman, O., Kopus, O. (2015). Praktykum z metodyky navchannia movoznavchykh dystsyplin u vyshchii shkoli. Kyiv: AKME HRUP. (in Ukrainian).

Hryshchenko, M. (ed.). (2016). Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (in Ukrainian).

Del Bui, Fransisko Martin, Zapiko, Ana Fernandes. (2003). Efektyvna prohrama rozvytku osobystosti v osvitnikh kontekstakh: pershi rezultaty. Mahistr, 19. https://reunido.uniovi.es/index.php/MSG/article/view/13950/13728 (in Ukrainian).

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity (2018). Zatverdzhenyi 21.02.2018 r. postanovoiu № 87 Kabinetu Ministriv Ukrainy. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text. (in Ukrainian).

Duka, T.M., Riaboshapka, O.V. (2021). Shliakhy formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti molodshykh shkoliariv na urokakh movno-literaturnoi osvitnoi haluzi. Akademichni studii. Seriia «Pedahohika», 4. Ch.2, 214–219. (in Ukrainian).

Iermolenko, S. (2022). Dosvid vprovadzhennia tekhnolohii ozon na urokakh ukrainskoi movy. Ukrainski studii v yevropeiskomu konteksti, 5, 157‒166. (in Ukrainian).

Ziaziun, I.A. (2005). Filosofiia postupu i prohnozu osvitnoi systemy. Pedahohichna maisternist: problemy, poshuky, perspektyvy: Monohrafiia. Kyiv–Hlukhiv: RVV HDPU, 10–18. (in Ukrainian).

Ishutina, O., Zavada, A. (2023) Tekhnolohiia rozvytku komunikatyvnoi kompetentnosti zasobamy storitelinhu na urokakh ukrainskoi movy v 4 klasi. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty, 19, 53–63. (in Ukrainian).

Mamchur, L. (2012). Perspektyvnist i nastupnist u formuvanni komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly : avtoref. dys. … d-ra ped. nauk : 13.00.02. Kherson. (in Ukrainian).

Mazurok, M., Saprykina, O. (2022). Storitelinh yak efektyvnyi instrument formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti zdobuvachiv osvity novoi ukrainskoi shkoly. Molod i rynok, 1 (199), 160–165. (in Ukrainian).

Medyk, A. (2020). Teatralizovana diialnist yak zasib movlennievoho rozvytku molodshykh shkoliariv. Aktualni problemy mystetskoi pidhotovky maibutnoho vchytelia (VIII shkola metodychnoho dosvidu) : materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu. Vinnytsia : FOP Korzun D. Yu., 130–133. (in Ukrainian).

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 20.10.2008 roku №944 «Pro zavershennia I (pidhotovchoho) etapu doslidno-eksperymentalnoi roboty na bazi eksperymentalnoho navchalnoho zakladu vseukrainskoho rivnia ‒ zahalnoosvitnoi shkoly I‒III stupeniv №123 m. Kharkova». (2008). https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0944290-08 (in Ukrainian).

Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u KhKhI stolitti (2002). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text (in Ukrainian).

Nykonchuk, N.D. (2020). Rozvytok movlennia molodshykh shkoliariv u protsesi kolektyvnoi tvorchoi diialnosti. Vinnytsia: Vinnytskyi derzh. ped. un-t imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. (in Ukrainian).

Oliinyk, I. (2023). Movlennieva diialnist yak osnova formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti molodshykh shkoliariv. Nova pedahohichna dumka, 2, 116–120. (in Ukrainian).

Pometun, O.I. (2004). Dyskusiia ukrainskykh pedahohiv navkolo pytan zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v ukrainskii osviti Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy. Kyiv: «K.I.S.», 66–72. (in Ukrainian).

Ponomarova, K.I. (2020). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti molodshykh shkoliariv u protsesi navchannia ukrainskoi movy : metodychnyi posibnyk. Kyiv: KONVI PRINT. (in Ukrainian).

Rekomendatsiia Yevropeiskoho Parlamentu i Rady 2008/C 111/01 «Pro vstanovlennia Yevropeiskoi kvalifikatsiinoi struktury dlia mozhlyvosti otrymaty osvitu protiahom usoho zhyttia» (2008). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_988#Text (in Ukrainian).

Savchenko, O.Ia. (2005). Uminnia vchytysia yak kliuchova kompetentnist zahalnoi serednoi osvity. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti; svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy. Kyiv: K.I.S. (in Ukrainian).

Tretiak, N.V., Martina, O.V., Hordiichuk, M.S. (2022). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti molodshykh shkoliariv na osnovi smyslovoho spryiniattia khudozhnoho tvoru. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka, 32, 176–187. (in Ukrainian).

Shuliak, S. (2023). Stanovlennia komunikatyvnoi kompetentnosti ditei starshoho doshkilnoho viku z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoi shkoly, 19, 121–127. (in Ukrainian).

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Downloads

Download data is not yet available.