THEORY AND PRACTICE OF TECHNOLOGIZATION OF EDUCATION IN UKRAINE IN THE CONTEXT OF INTEGRATION PROCESSES
PDF (Українська)
HTML (Українська)

Keywords

integration processes in education
education
technologization of education
digital transformation
digitalization of society

How to Cite

Kravchenko С. (2024). THEORY AND PRACTICE OF TECHNOLOGIZATION OF EDUCATION IN UKRAINE IN THE CONTEXT OF INTEGRATION PROCESSES. Ukrainian Educational Journal, (2), 57–69. Retrieved from https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/744

Abstract

The article is devoted to the analysis of the technologization of education as a basic concept of the development of the digital educational space in Ukraine in the context of integration processes. To achieve the goal, the method of analyzing the conceptual scope of the research was applied, in particular, the essence of the concept of «technologization of education» was clarified, the basic aspects of the modern stage of technologization in secondary education of Ukraine were investigated. Legislative and strategic documents regulating the process of digital transformation of education in Ukraine were also studied. It was concluded that for modern Ukrainian society, an extremely important task is the development of strategic guidelines for development and effective practices for the introduction of educational innovations, ensuring the technologization of education at the state level, which will contribute to the acceleration of bringing the Ukrainian education system into compliance with European standards. This is especially relevant in the conditions of integration processes in the world, European and national systems of secondary education.

PDF (Українська)
HTML (Українська)

References

Вєтров, І., Овчарук, О., Іванюк, І., & Басараба, Н. (2021). Результати регіонального моніторингу стану впровадження та рівня матеріально-технічного забезпечення інформаційно-комунікаційних технологій у закладах загальної середньої освіти, використання цифрових засобів та ІКТ педагогічними працівниками в умовах карантину 2021 року РОІППО. https://lib.iitta.gov.ua/729158/1/Збірник%20Рівне%202021.pdf

Грицик, Н., & Скорик, Т. (2021). Технологізація як напрям модернізації професійної підготовки майбутнього вчителя у закладі вищої освіти. Теорія і методика професійної освіти, 1(31), 75–79. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2021/31/part_1/17.pdf

Засєкіна, Т. М. (2020). Інтеграція в шкільній природничій освіті: теорія і практика. Пед. думка. https://lib.iitta.gov.ua/722404/1/Монографія_Засєкіна.pdf

Зязюн, І. (2001). Технологізація освіти як історична неперервність. Неперервна професійна освіта: історія і практика, (1), 73–85. https://lib.iitta.gov.ua/6145/1/зязюн4.pdf

Конструктор програм відеопосібник користувача. (б. д.). Конструктор навчальних програм НУШ. http://constructor.nushub.org.ua/

Кремень, В., Биков, В., Ляшенко, О., Литвинова, С., Луговий, В., Мальований, Ю., Пінчук, О., & Топузов, О. (2022). Науково-методичне забезпечення цифровізації освіти України: стан, проблеми, перспективи : наукова доповідь загальним зборам НАПН України 18-19 листопада 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(2), 1–49. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223

Кремень, В., Гриневич, Л., Луговий, В., & Таланова, Ж. (2021). Формування цифрової компетентності у школі: кадрові виклики і відповіді для України. Український педагогічний журнал, (4), 6–28. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-6-28

Мережа українських освітніх хабів. (б. д.). UA eduhub. Network. https://eduhub.org.ua/

Писаренко, Т., Куранда, Т., Кваша, Т., Мусіна, Л., Кочеткова, О., Паладченко, О., Молчанова, І., Гаврис, Т., & Осадча, А. (2021). Стан науково-інноваційної діяльності в Україні у 2020 році : науково-аналітична записка. МОН України, УкрІНТЕІ. https://mon.gov.ua/storage/app/media/nauka/2021/06/23/AZ.nauka.innovatsiyi.2020-29.06.2021.pdf

Про затвердження професійного стандарту за професіями "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", "Вчитель закладу загальної середньої освіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)", Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № v2736915-20 (2020) (Україна). https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#Text

Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників з розвитку цифрової компетентності, Наказ Міністерства освіти і науки України № 1340 (2021) (Україна). https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyi-programi-pidvishennya-kvalifikaciyi-pedagogichnih-pracivnikiv-z-rozvitku-cifrovoyi-kompetentnosti

Про Національну доктрину розвитку освіти, Указ Президента України № 347/2002 (2002) (Україна). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show.347/2002#Text

Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації, Розпорядження Кабінету Міністрів України № 67-р (2020) (Україна). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-р#Text

Пушкарьова, Т., & Топузов, О. (2019). Інтегративно-діяльнісна педагогіка. Пед. думка. https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/07/integra_dial_2019.pdf

Україна доєдналася до міжнародної інноваційної програми «Трансформація цифрової педагогіки». (2022, 13 жовтня). МОН України. https://mon.gov.ua/ua/news/ukrayina-doyednalasya-do-mizhnarodnoyi-innovacijnoyi-programi-transformaciya-cifrovoyi-pedagogiki

Україна долучилася до Програми «Цифрова Європа»: що це означає. (2022, 5 вересня). Міністерство цифрової трансформації України. https://www.kmu.gov.ua/news/ukraina-doluchylasia-do-prohramy-tsyfrova-ievropa-shcho-tse-oznachaie

Шкарлет, С. (ред.). (2022). Освіта України в умовах воєнного стану : інформаційно-аналітичний збірник. МОН України, ДНУ "Інститут освітньої аналітики". https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt.konferentsiya/Inform-analityc.zbirn-Osvita.Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu.22.08.2022.pdf

Шпарик, О. (2021). Концептуальні засади цифрової трансформації освіти: європейський та американський дискурс. Український педагогічний журнал, (4), 65–76. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-65-76

Hrytsyk, N., & Skoryk, T. (2021). Tekhnolohizatsiia yak napriam modernizatsii profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia u zakladi vyshchoi osvity. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity, 1(31), 75–79. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2021/31/part_1/17.pdf. (in Ukrainian).

Konstruktor prohram videoposibnyk korystuvacha. (b. d.). Konstruktor navchalnykh prohram NUSh. http://constructor.nushub.org.ua/ (in Ukrainian).

Kremen, V., Bykov, V., Liashenko, O., Lytvynova, S., Luhovyi, V., Malovanyi, Yu., Pinchuk, O., & Topuzov, O. (2022). Naukovo-metodychne zabezpechennia tsyfrovizatsii osvity Ukrainy: stan, problemy, perspektyvy : naukova dopovid zahalnym zboram NAPN Ukrainy 18-19 lystopada 2022 r. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 4(2), 1–49. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223 (in Ukrainian).

Kremen, V., Hrynevych, L., Luhovyi, V., & Talanova, Zh. (2021). Formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti u shkoli: kadrovi vyklyky i vidpovidi dlia Ukrainy. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, (4), 6–28. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-6-28 (in Ukrainian).

Merezha ukrainskykh osvitnikh khabiv. (b. d.).UA eduhub. Network. https://eduhub.org.ua/ (in Ukrainian).

Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity, Ukaz Prezydenta Ukrainy № 347/2002 (2002) (Ukraina). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show.347/2002#Text (in Ukrainian).

Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku tsyfrovoi ekonomiky ta suspilstva Ukrainy na 2018-2020 roky ta zatverdzhennia planu zakhodiv shchodo yii realizatsii, Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy № 67-r (2020) (Ukraina). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-р#Text (in Ukrainian).

Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu za profesiiamy «Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)», Nakaz Ministerstva rozvytku ekonomiky, torhivli ta silskoho hospodarstva Ukrainy № v2736915-20 (2020) (Ukraina). https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#Text (in Ukrainian).

Pro zatverdzhennia Typovoi prohramy pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv z rozvytku tsyfrovoi kompetentnosti, Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 1340 (2021) (Ukraina). https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyi-programi-pidvishennya-kvalifikaciyi-pedagogichnih-pracivnikiv-z-rozvitku-cifrovoyi-kompetentnosti (in Ukrainian).

Pushkarova, T., & Topuzov, O. (2019). Intehratyvno-diialnisna pedahohika. Ped. dumka. https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/07/integra_dial_2019.pdf (in Ukrainian).

Pysarenko, T., Kuranda, T., Kvasha, T., Musina, L., Kochetkova, O., Paladchenko, O., Molchanova, I., Havrys, T., & Osadcha, A. (2021). Stan naukovo-innovatsiinoi diialnosti v Ukraini u 2020 rotsi : naukovo-analitychna zapyska. MON Ukrainy, UkrINTEI. https://mon.gov.ua/storage/app/media/nauka/2021/06/23/AZ.nauka.innovatsiyi.2020-29.06.2021.pdf (in Ukrainian).

Shkarlet, S. (Red.). (2022). Osvita Ukrainy v umovakh voiennoho stanu : informatsiino-analitychnyi zbirnyk. MON Ukrainy, DNU «Instytut osvitnoi analityky». https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt.konferentsiya/Inform-analityc.zbirn-Osvita.Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu.22.08.2022.pdf (in Ukrainian).

Shparyk, O. (2021). Kontseptualni zasady tsyfrovoi transformatsii osvity: yevropeiskyi ta amerykanskyi dyskurs. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, (4), 65–76. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-65-76 (in Ukrainian).

Ukraina doiednalasia do mizhnarodnoi innovatsiinoi prohramy «Transformatsiia tsyfrovoi pedahohiky». (2022, 13 zhovtnia). MON Ukrainy. https://mon.gov.ua/ua/news/ukrayina-doyednalasya-do-mizhnarodnoyi-innovacijnoyi-programi-transformaciya-cifrovoyi-pedagogiki (in Ukrainian).

Ukraina doluchylasia do Prohramy «Tsyfrova Yevropa»: shcho tse oznachaie. (2022, 5 veresnia). Ministerstvo tsyfrovoi transformatsii Ukrainy. https://www.kmu.gov.ua/news/ukraina-doluchylasia-do-prohramy-tsyfrova-ievropa-shcho-tse-oznachaie (in Ukrainian).

Vietrov, I., Ovcharuk, O., Ivaniuk, I., & Basaraba, N. (2021). Rezultaty rehionalnoho monitorynhu stanu vprovadzhennia ta rivnia materialno-tekhnichnoho zabezpechennia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u zakladakh zahalnoi serednoi osvity, vykorystannia tsyfrovykh zasobiv ta IKT pedahohichnymy pratsivnykamy v umovakh karantynu 2021 roku (V. Bykov & A. Chernii, Red.). ROIPPO. https://lib.iitta.gov.ua/729158/1/Збірник%20Рівне%202021.pdf (in Ukrainian).

Zasiekina, T. M. (2020). Intehratsiia v shkilnii pryrodnychii osviti: teoriia i praktyka. Ped. dumka. https://lib.iitta.gov.ua/722404/1/Монографія_Засєкіна.pdf (in Ukrainian).

Ziaziun, I. (2001). Tekhnolohizatsiia osvity yak istorychna neperervnist. Neperervna profesiina osvita: istoriia i praktyka, (1), 73–85. https://lib.iitta.gov.ua/6145/1/зязюн4.pdf (in Ukrainian).

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Downloads

Download data is not yet available.