Abstract
The article is devoted to the description of the work of the school radio, as a platform for teaching students to work with information, and the features of mastering media literacy in the conditions of distance learning. School education must constantly look for new means of implementing pedagogical ideas in accordance with the interests of students of the modern generation. The School of Liberal Arts pays great attention to the innovation of forms and means of working with students. The creation of the International School Internet Radio "1000 Friends" made it possible to expand the scope of the integrated course "Basics of Information Culture" and achieve a number of pedagogical tasks.
References
Волошко, Г.В. (2015). Сучасні виклики інформаційного суспільства в аспекті формування медіаграмотності майбутніх педагогів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 9 (53), 3–12.
Іванов, В.Ф. (Ред.-упор.), Волошенюк, О.В. (Ред.-упор.). (2012). Медіаосвіта та медіаграмотність. Центр вільної преси.
Кияновський, А. (2014). Школа гуманітарної праці: основні напрямки освітньої діяльності. Рідна школа, 12, 3–7.
Лихожон, Т.В. (2017) Основи інформаційної культури: програма курсу за вибором для 5–7 класів. Інформаційний збірник для директора школи та завідувача дитячого садочка, 7–8 (61), 93–118.
Міжнародне інтернет-радіо ШГП «1000 друзів». (н.д.). Facebook. Отримано 31 липня 2024 року з https://www.facebook.com/1000druziv
Підгорна, Т.В. (2017). Педагогічна інформатика. Видавництво Нац. пед. ун-ту імені М.П. Драгоманова.
Радіо «1000 друзів». (н.д.). НВК «Школа гуманітарної праці» ХОР. Отримано 31 липня 2024 року з https://www.sgt.ks.ua/radio-1000-druziv/
Радіо «1000 друзів». Best of the best! (н.д.). Facebook. Отримано 31 липня 2024 року з https://www.facebook.com/groups/899302668588977
Струтинська, О.В. (2020). Особливості сучасного покоління учнів і студентів в умовах розвитку цифрового суспільства. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, 9, 145–160. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.12
SGT Television. (н.д.). Радіо «1000 друзів» [Плейлист YouTube]. YouTube. Отримано 31 липня 2024 року з https://youtube.com/playlist?list=PLFHJZz0tw-7-KXPsH9uRHY7ZsuXF683Y6&si=OfxcBrW_IbxOAn95
Voloshko, H.V. (2015). Suchasni vyklyky informatsiinoho suspilstva v aspekti formuvannia mediahramotnosti maibutnikh pedahohiv. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 9 (53), 3–12.
Ivanov, V.F. (Red.-upor.), Volosheniuk, O.V. (Red.-upor.). (2012). Mediaosvita ta mediahramotnist. Tsentr vilnoi presy.
Kyianovskyi, A. (2014). Shkola humanitarnoi pratsi: osnovni napriamky osvitnoi diialnosti. Ridna shkola, 12, 3–7.
Lykhozhon, T.V. (2017) Osnovy informatsiinoi kultury: prohrama kursu za vyborom dlia 5–7 klasiv. Informatsiinyi zbirnyk dlia dyrektora shkoly ta zaviduvacha dytiachoho sadochka, 7–8 (61), 93–118.
Mizhnarodne internet-radio ShHP «1000 druziv». (n.d.). Facebook. Otrymano 31 lypnia 2024 roku z https://www.facebook.com/1000druziv
Pidhorna, T.V. (2017). Pedahohichna informatyka. Vydavnytstvo Nats. ped. un-tu imeni M.P. Drahomanova.
Radio «1000 druziv». (n.d.). NVK «Shkola humanitarnoi pratsi» KhOR. Otrymano 31 lypnia 2024 roku z https://www.sgt.ks.ua/radio-1000-druziv/
Radio «1000 druziv». Best of the best! (n.d.). Facebook. Otrymano 31 lypnia 2024 roku z https://www.facebook.com/groups/899302668588977
Strutynska, O.V. (2020). Osoblyvosti suchasnoho pokolinnia uchniv i studentiv v umovakh rozvytku tsyfrovoho suspilstva. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu, 9, 145–160. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.12
SGT Television. (n.d.). Radio «1000 druziv» [Pleilyst YouTube]. YouTube. Otrymano 31 lypnia 2024 roku z https://youtube.com/playlist?list=PLFHJZz0tw-7-KXPsH9uRHY7ZsuXF683Y6&si=OfxcBrW_IbxOAn95
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.