ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 7‒9 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
PDF
HTML

Ключові слова

математична компетентність як ключова
напрями формування математичної компетентності
навчання англійської мови
учні 7-9 класів

Як цитувати

Горошкін , І. (2025). ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 7‒9 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Український Педагогічний журнал, (2), 175–181. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2025-2-175-181

Анотація

У статті порушено проблему формування математичної компетентності учнів 7‒9 класів на уроках англійської мови. На основі аналізу педагогічної практики, студіювання педагогічних і лінгводидактичних джерел визначено і схарактеризовано ефективні напрями формування математичної компетентності учнів 7‒9 класів на уроках англійської мови, до яких уналежнено: 1) упровадження методики предметно-мовного інтегрованого навчання CLIL; 2) систематичне використання компетентнісно орієнтованих завдань, що моделюють життєві ситуації, розв’язання яких потребує застосування математичних знань і вмінь; 3) застосування текстів математичної тематики; 4) залучення учнів до виконання мисленнєвих операцій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, абстрагування тощо; 5) залучення учнів до проєктної діяльності.

Наголошено на особливостях методики предметно-мовного інтегрованого навчання CLIL, спрямованої на інтегрування в іноземну мову інших предметів, за допомогою чого учні водночас опановують зміст певного предмета і вивчають іноземну мову. Вивчаючи іноземну мову, учні можуть повторити математичні відомості, а в процесі навчання математики – вдосконалити знання іноземної мови, що забезпечує функційність знань. Акцентовано, що використання завдань, які моделюють життєві ситуації, підвищує в учнів мотивацію до навчання різних предметів, у нашому випадку іноземної мови і математики. Це актуалізує необхідність розроблення ситуаційних завдань, спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти. Значний потенціал для формування математичної компетентності учнів має використання текстів математичної тематики, зокрема про відомих математиків, числа-символи, системи вимірювання тощо. Акцентовано на доцільності аргументованого й логічного висловлення власної позиції й обстоювання її іноземною мовою; оперування інформацією із використанням математичних методів (схеми, таблиці, формули, алгоритми, графіки, діаграми, шкала часу тощо»). Приділено увагу проєктній діяльності на уроках англійської мови.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2025-2-175-181
PDF
HTML

Посилання

Бакум, З. П., & Негуляєва, А. О. (2023). Математична компетентність та її компоненти в навчанні мови. Перспективи та інновації науки, 11(29), 36–47. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-11(29)-36-46

Бевз, Г. П., Бевз, В. Г., Васильєва, Д. В., & Владімірова, Н. Г. (2024). Алгебра: Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Освіта. https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/

Ваґнер, Т., & Дінтерсміт, Т. (2018). Мистецтво навчати. Як підготувати дитину до реального життя (Н. Борис, Пер., 2-ге вид.). Київ: Наш формат.

Кабінет Міністрів України. (2020). Державний стандарт базової середньої освіти: Постанова від 30 вересня 2020 р. № 898. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#n16

Онопрієнко, О. (2010). Предметна математична компетентність як дидактична категорія. Початкова школа, 11, 46–50.

Школьний, О., Нелін, Є., Миляник, А., & Простакова, Ю. (2024). Математика. Підручник інтегрованого курсу для 7 класу закладів загальної середньої освіти у 2 частинах. Частина 1. Київ: Ранок.

Bakum, Z. P., & Nehuliaieva, A. O. (2023). Matematychna kompetentnist ta yii komponenty v navchanni movy. Perspektyvy ta innovatsii nauky, 11(29), 36–47. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-11(29)-36-46

Bevz, H. P., Bevz, V. H., Vasylieva, D. V., & Vladimirova, N. H. (2024). Alhebra: Pidruchnyk dlia 7 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity. Kyiv: Osvita. https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/

Vagner, T., & Dintersmit, T. (2018). Mystetstvo navchaty. Yak pidhotuvaty dytynu do realnoho zhyttia (N. Borys, Transl., 2-nd ed.). Kyiv: Nash format.

Kabinet Ministriv Ukrainy. (2020). Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity: Postanova vid 30 veresnia 2020 r. № 898. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#n16

Onopriienko, O. (2010). Predmetna matematychna kompetentnist yak dydaktychna katehoriia. Pochatkova shkola, 11, 46–50.

Shkolnyi, O., Nelin, Ye., Mylianyk, A., & Prostakova, Yu. (2024). Matematyka. Pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 7 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity u 2 chastynakh. Chastyna 1. Kyiv: Ranok.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.