Анотація
У статті розкрито різні аспекти інформатизації суспільства і застосування комп’ютерно-орієнтованих технологій навчання у шкільній освіті. Автор аналізує взаємозалежність інформатизації освіти з індустрії засобів навчання та їх широкого впровадження в освітню практику. Наголошується на невпинному зростанні ролі новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в інноваційному педагогічному проектуванні у системі загальної середньої освіти. Автор підкреслює, що застосування засобів ІКТ, оптимізованих для задоволення індивідуальних потреб користувачів, у взаємодії з найбільш прогресивними педагогічними технологіями допомагає забезпечити вищу ефективність освітнього процесу.
Акцентується увага на процесах реформування і модернізації освіти для покращення її функціонування та інноваційного розвитку, підвищення якості та доступності, інтеграції в європейський освітній простір. Важливим аспектом стало визначення актуальних завдань і головних результатів модернізації сучасної школи. Інтеграція у цьому контексті розглядається
як одна з сучасних тенденцій в освіті. Для подолання цифрового розриву автор пропонує електронний освітній ресурс як
особливий інструмент. У статті наведено перелік переваг дистанційного навчання та умов його ефективності. А також, автор роз’яснює, яким чином інноваційні технології сприяють полегшенню й автоматизації навчання та комунікації між усіма учасниками освітнього процесу. У статті детально описано результати дослідження, зокрема деякі механізми використання ІКТ в освіті людей з обмеженими можливостями, які підтвердили ефективність ІКТ для вирішення різних завдань: компенсаторних, коригувальних, дидактичних, комунікаційних. Технології розглядаються автором як допоміжні інструменти, що дозволяють
навчатися усім учням будь-якого віку і соціального статусу. Під час дослідження автору вдалося розкрити деякі особливості інтеграції ІКТ в освіту та виявити основні проблеми, що стосуються цифрової нерівності. Також автор дослідила можливості забезпечення доступності дистанційного електронного навчання для всіх дітей незалежно від їхніх освітніх потреб.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.