Анотація
У статті проаналізовано досвід організації професійної орієнтації школярів таких країн Європейського Союзу, як Польща, Німеччина, Франція та Велика Британія, де відбувається постійний розвиток системи профорієнтації, організація цієї системи перебуває на високому, передовому рівні. Дослідження базується на теоретичному аналізі освітніх програм та правових документів вище зазначених країн. Висвітлено найбільш прогресивні та продуктивні форми організації профорієнтації, результат, якого досягають зарубіжні країни. Продемонстровано сучасне положення стану ринку праці України, як результату недосконалої профорієнтації школярів. Розроблено рекомендації щодо реформування системи професійної орієнтації учнів шкіл в Україні.
Посилання
Авдєєв, Л. Г. (2012). Стан та перспективи розвитку професійної орієнтації в Україні. Науково-Методичний Посібник Для Працівників Служби Зайнятості, 16–44.
Про затвердження Концепції державної системи професійної орієнтації населення. (2008, September 17). Офіційний вебпортал парламенту України. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/842–2008-%D0%BF
Туташинський, В. І. (2012). Концептуальні засади професійної орієнтації учнів. Педагогічні Науки: Реалії Та Перспективи, 31, 281–286.
Панок, В. Г. (2003). Психологічна служба системи освіти України. Укр. Наук.-Метод. Центр Практ. Психології і Соц. Роботи, 228.
Ситуація на ринку праці та діяльність державної служби зайнятості у 2020 році. (2021, January 1). Головне | Державний центр зайнятості. https://www.dcz.gov.ua
Пасічник, В. (2015). Організація профорієнтації в загальноосвітніх школах Польщі на сучасному етапі. Науковий Вісник Східноєвропейського Національного Університету Імені Лесі Українки, 1(302), 28.
Ольховка, П. Я. (2014). Професійна орієнтація школярів у гімназіях Польщі. Національний Педагогічний Університет Ім. Володимира Гнатюка. Published.
Корсун, Г. О. (2014). Професійне самовизначення старшокласників у школах Німеччини. Інститут Проблем Виховання НАПН України, 308, 308.
Павлова, О. И. (2007). Содержание и организация профессиональной ориентации учащихся общей средней школы Франции. Автореферат Диссертации, 22.
Хміль, О. В. (2011). Професійна орієнтація в системі середньої освіти: (французький досвід). Молодь і Ринок, 3, 117.
Пономаренко, О. Г. (2015). Професійна робота у системі підготовки молоді до професійної сільськогосподарської діяльності у середніх навчальних закладах Великої Британії. Національний Університет Біоресурсів і Природокористування України, 254.
Avdyeyev, L. G. (2012). Stan ta perspekty`vy` rozvy`tku profesijnoyi oriyentaciyi v Ukrayini. Naukovo-Metody`chny`j Posibny`k Dlya Pracivny`kiv Sluzhby` Zajnyatosti, 16–44. (in Ukrainain).
Pro zatverdzhennya Koncepciyi derzhavnoyi sy`stemy` profesijnoyi oriyentaciyi naselennya. (2008, September 17). Oficijny`j vebportal parlamentu Ukrayiny`. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/842–2008-%D0%BF (in Ukrainain).
Tutashy`ns`ky`j, V. I. (2012). Konceptual`ni zasady` profesijnoyi oriyentaciyi uchniv. Pedagogichni Nauky`: Realiyi Ta Perspekty`vy`, 31, 281–286. (in Ukrainain).
Panok, V. G. (2003). Psy`xologichna sluzhba sy`stemy` osvity` Ukrayiny`. Ukr. Nauk.-Metod. Centr Prakt. Psy`xologiyi i Socz. Roboty`, 228. (in Ukrainain).
Sy`tuaciya na ry`nku praci ta diyal`nist` derzhavnoyi sluzhby` zajnyatosti u 2020 roci. (2021, January 1). Golovne | Derzhavny`j centr zajnyatosti. https://www.dcz.gov.ua (in Ukrainain).
Pasichny`k, V. (2015). Organizaciya proforiyentaciyi v zagal`noosvitnix shkolax Pol`shhi na suchasnomu etapi. Naukovy`j Visny`k Sxidnoyevropejs`kogo Nacional`nogo Universy`tetu Imeni Lesi Ukrayinky`, 1(302), 28. (in Ukrainain).
Ol`xovka, P. Ya. (2014). Profesijna oriyentaciya shkolyariv u gimnaziyax Pol`shhi. Nacional`ny`j Pedagogichny`j Universy`tet Im. Volody`my`ra Gnatyuka. Published. (in Ukrainain).
Korsun, G. O. (2014). Profesijne samovy`znachennya starshoklasny`kiv u shkolax Nimechchy`ny`. Insty`tut Problem Vy`xovannya NAPN Ukrayiny`, 308, 308. (in Ukrainain).
Pavlova, O. Y`. (2007). Soderzhany`e y` organy`zacy`ya professy`onal`noj ory`entacy`y` uchashhy`xsya obshhej srednej shkolы Francy`y`. Avtoreferat Dy`ssertacy`y`, 22. (in Russian).
Xmil`, O. V. (2011). Profesijna oriyentaciya v sy`stemi seredn`oyi osvity`: (franczuz`ky`j dosvid). Molod` i Ry`nok, 3, 117. (in Ukrainain).
Ponomarenko, O. G. (2015). Profesijna robota u sy`stemi pidgotovky` molodi do profesijnoyi sil`s`kogospodars`koyi diyal`nosti u serednix navchal`ny`x zakladax Vely`koyi Bry`taniyi. Nacional`ny`j Universy`tet Bioresursiv i Pry`rodokory`stuvannya Ukrayiny`, 254. (in Ukrainain).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Авторське право (c) 2021 Юлія Могильна