Анотація
У статті розглядається проблема створення прогнозної пошукової моделі й прогнозних сценаріїв розвитку загальної середньої освіти в контексті освітньої реформи. Автором презентовано прогнозну модель розвитку зазначеної системи, побудовану на основі пошукового аналізу якісних фонових і профільних характеристик цього об’єкта прогнозування за допомогою прогнозних сценаріїв. Максимальні, мінімальні та найвірогідніші значення вказаних вище якісних характеристик конкретизовано у вигляді чотирьох прогнозних сценаріїв розвитку системи загальної середньої освіти України (оптимістичного, реалістичного з позитивними профільними показниками, реалістичного з позитивними фоновими показниками, песимістичного). Описано зміст кожного прогнозного сценарію, вказано найважливіші зовнішній й внутрішні чинники, що сприятимуть його втіленню. Перспективи подальших досліджень проблеми пов’язано з розробленням нормативних прогнозних моделей розвитку системи загальної середньої освіти, котрі враховуватимуть як якісні, так і кількісні характеристики розвитку системи загальної середньої освіти України.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.