Анотація
У статті доведено необхідність взаємозв’язаного опрацювання елементів лінгвістики тексту та формування мовленнєвих умінь учнів. Здійснено аналіз останніх досліджень і публікацій. Охарактеризовано програму, підручники для початкової школи з точки зору досліджуваної проблеми. Проаналізовано зв’язні писемні висловлювання молодших школярів, з’ясовано недоліки мовлення та їх причини. Описано науково-теоретичні засади та методичні рекомендації щодо опрацювання елементів лінгвістики тексту, зокрема, методику роботи із заголовком. Подано класифікацію вправ (залежно від рівня самостійності й пізнавальної активності: розпізнавальні, конструктивні, творчі). Описано різноманітні завдання, які можна пропонувати учням до виконання відповідних вправ. Подано багато прикладів відповідних завдань на текстовому матеріалі. Визначено перспективи подальших розвідок у даному напрямку.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.