Анотація
У статті визначено основну інтенцію поглядів і міркувань українських і зарубіжних учених щодо гуманізації освіти як основної детермінанти розвитку особистості; переосмислено компоненти освітнього процесу в світлі його людинотворчої функції, оскільки гуманізація освітнього процесу є історично необхідною тенденцією, яка потребує відповідних способів включення людини в науково-педагогічні і психологічні механізми засвоєння соціального досвіду, що передається одним поколінням іншому, визначення співвідношення в ньому фундаментальних і спеціальних складових, чуттєво-конкретних і раціонально-логічних форм освоєння дійсності та інших констант і змінних; розкрито цінності гуманітарних знань і гуманітарної освіти, які забезпечують гуманітарну освіченість людини – ключового чинника формування й розвитку її гуманітарної культури; уточнено сутність понять «освіта», «гуманізація освіти», «свобода».
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.