POLICY OF THE MINISTRY OF EDUCATION AND SCIENCE OF UKRAINE IN THE SCHOOL SECTOR (2007–2010): ACHIEVEMENTS AND CHALLENGES
PDF (Українська)

Keywords

Minister of Education and Science of Ukraine Ivan Vakarchuk
the state policy in education
secondary education
nation-­building policy
school reforms

How to Cite

Dichek Н. (2021). POLICY OF THE MINISTRY OF EDUCATION AND SCIENCE OF UKRAINE IN THE SCHOOL SECTOR (2007–2010): ACHIEVEMENTS AND CHALLENGES. Ukrainian Educational Journal, (4), 149–164. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-149-164

Abstract

The article represents the author’s version of a retrospective analysis of the activities of the Ministry of Education and Science of Ukraine (hereinafter – MES) on the modernization of general secondary education in 2007–2010, when Ivan Vakarchuk was the Еducation Мinister. His educational and political undertakings in this area became the subject of historical and pedagogical study for the first time. We regard the activities of the MES as a reflection of the state educational policy of Ukraine. This article is a chronological continuation of the authors’ earlier studies of such policy in the period of independence of Ukraine. Key research methods are historical and contextual analysis of legislative, documentary, scientific, journalistic sources, a systematic approach, a comparison method, which made it possible to holistically reflect the strategic and tactical political and educational measures in school development in the specified period.
It was found that the chronicle and analytical reconstruction of the activities of both the MES and its leader in the context of social and historical events gives grounds for characterizing the work of I. Vakarchuk as sustained continuity between the initiatives of his predecessors and the projects of the minister by himself. At the same time, he persevered the nation-­forming and Eurocentric vectors in the development of secondary schools. He made deeper reforms concerning the implementation and improving the procedure of the external independent testing of graduates’ academic achievements (hereinafter – EIT) and the implementation of a democratic procedure for enrolling their test results as entrance examinations to higher education institutions. I. Vakarchuk presented EIT at the legislative level as the only one. This act significantly contributed to the motivation of the Ukrainian language study among the youth, the expansion of its functioning. He began a “radical reform” of teaching the school subjects such as physics, mathematics, and science, as well as the modernization of the content of school textbooks.
Summarizing the achievements of I. Vakarchuk as Minister of Education, it should be noted that the most important aspect of educational policy in the field of secondary education is the normative and legislative approval of the Ukrainian centricity of education. Recognizing the idea of ​​the development of Ukraine as a nation-­state, he implemented the principles of ethnic unity by measures of school education.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-149-164
PDF (Українська)

References

Аналітичний інтернет-­портал «Слово і діло». (2021, Червень 1). https://www.slovoidilo.ua/promise/1617.html

Бауман, Зигмунт. (2008). Текучая современность. Питер. https://avidreaders.ru/read-book/tekuchaya-­sovremennost.html?p=98

Березівська, Л.Д. (2008). Реформування шкільної освіти в Україні у ХХ столітті: монографія. Богданова А. М.

Вакарчук, І. (2008, Вересень 29). Стан, проблеми, перспективи розвитку фізичного виховання і спорту у вузах України (концепція Міністерства освіти і науки України). Физическое воспитание и спортивное совершенствование студентов. Современные инновационные технологии: материалы Междунар. науч. симпозиума (г. Одесса, 23–25.09.08 г.). Наука и техника, 21–23.

Вакарчук, І. (2009, Червень 24). Стратегія інноваційного розвитку України на 2010–2020 роки в умовах глобалізаційних викликів: Тези доповіді Міністра освіти і науки України Івана Вакарчука. Освіта. 24 червня – 1 липня. 3 https://sites.google.com/site/eurobezpeka/nnipbp/innovaciie

Вакарчук Іван: «Я не буду Робесп’єром. Моя «зброя» – переконання і контроль» (2008 Лютий). Зеркало тижня. 1–4. https://zn.ua/ukr/EDUCATION/ministr_osviti_i_nauki_ivan_vakarchuk_ya_ne_budu_robesperom_moya_zbroya__perekonannya_i_kontrol.html

Дічек, Н. П. (2019). Державна освітня політика і питання індивідуалізації шкільної освіти. У монографії Н. П. Дічек (наук. ред.), Н. Б. Антонець, Н. М. Гупан, А. А. Загородня, Т. І. Куліш, С. М. Шевченко, Процеси диференціації в шкільній освіті незалежної України (історико-­аналітичний аспект) (сс. 5–26).

Дічек, Н.П. (2020–1). Державна політика в галузі середньої загальної освіти в діяльності Міністерства освіти і науки України (2005–2007 рр.): погляд із сьогодення. Інноваційна педагогіка. 27. 18–23. https://doi.org/10/32843#2663–6085

Дічек, Н.П. (2020–2). Стратегія і тактика державної політики незалежної України у галузі загальної середньої освіти. Освітологія. 9. 46–60. https://doi.org/10.28925/2226–3012.2020.9

Дічек, Н.П. (2020–3). Реформовчий потенціал шкільної освітньої політики Міністерства освіти і науки України (2000–2005). Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Педагогічна серія. 3.95–111. DOI:10.12958/2227–2844–2020–7(338)-95–111

Домбровська, С. (2011). Формування державної освітньої політики та її вдосконалення. Ефективність державного управління: зб. наук. праць. 26. 205–209.

Інтернет-­відомості про проведення тестування школярів «Крок до здоров’я» і фестивалю «Козацький гарт»: Гімназія «Діалог» (2013). http://dialog.org.ua/news/377-krok-do-zdorovya.html; Чумаківська ЗОШ І–ІІІ ступенів (2020). https://naurok.com.ua/shlyahi-­formuvannya-navichok-­zdorovogo-sposobu-­zhittya‑177387.html; Погребищинська ЗОШ І–ІІІ ступенів (2014). http://school2pogre.vn.ua/index.php/pro-nas/publichna-­informatsiia/218-sotsialnyi-­zakhyst-zberezhennia-ta-zmitsnennia-­zdorov-ia-pratsivnykiv-ta-uchniv-­shkoly; Портал Богодухівської міської ради. http://bogodukhiv-rada.gov.ua/kompleksna-­programa-rozvitku-­fizichno%D1%97-kulturi-i-sportu-na-teritori%D1%97-bogoduxivsko%D1%97-misko%D1%97-radi-na‑2013–2015-roki/; Луганський обласний фізкультурно-­оздоровчий центр «Олімп» (2021). http://sportmon.org/finalni-­zmagannya-fizkulturno-­patriotychnogo-festyvalyu-­shkolyariv-ukrayiny-­kozaczkyj-gart-na-luganshhyni/; https://don.kyivcity.gov.ua/files/2018/5/4/380.pdf; Про проведення фізкультурно-­патріотичного фестивалю школярів України «Козацький гарт‑2018» (м.Київ, 2018). https://don.kyivcity.gov.ua/files/2018/5/4/380.pdf

Інформаційний збірник Міністерства освіти України. (1993). 18.

Інформаційний збірник Міністерства освіти України. (1993). 14.

Інформаційний збірник Міністерства освіти України. (1994). 8.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2002). 8–9.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2005). 34–36.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2008). 10–11.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2009). 16–18.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2008). 16–17.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2008). 34–35.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2009). 11–12.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2008). 1–3.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2008). 19–21.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2008). 18.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2008). 36.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2009). 30.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. (2008). 21.

Історична довідка про ЗНО (Центр міжнародних проєктів НДІ прикладних інформаційних технологій). (2021, Червень 16). UTL: http://www.euroosvita.net/prog/print.php/prog/print.php?id=1128&-id=4392

Калюжна, О.І. (2010). Формування навичок здорового способу життя підлітків у позашкільному навчальному закладі: автореф. дис. … канд. пед. наук:13.00.07.

Кремень, В.Г. (1999, Березень 11–12). Національна освіта як соціокультурне явище. Учитель. 10–11.

Кремень, В.Г. (2002). Про стан освіти в Україні та Національну доктрину її розвитку. ІІ Всеукраїнський з’їзд працівників освіти, (2001, Жовтень 7–9). «НІЧЛАВА». 7–27.

Міносвіти змінить держзамовлення наступного року: Офіційний портал Києва (2008, Липень 10). https://kyivcity.gov.ua/news/minosviti_zminit_obsyag_derzhzamovlennya_nastupnogo_roku/

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні. (2016). Нац. акад. пед. наук України. В. Г. Кремень, В. І. Луговий А. М. Гуржій О. Я. Савченко (Редактори).

Ніколаєнко, С. (2006 Вересень 27). Зовнішнє оцінювання треба вводити поступово. Виступ на прес-конференції у Львові. https://portal.lviv.ua/news/2006/09/27/181203

Ніколаєнко, С. (2007 Червень 6). Найкраще випускники шкіл знають українську мову. Виступ на прес-конференції у Львові. https://old.dailylviv.com/news/4416

Офіційний звіт про проведення зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів в 2009 р. (2009). https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2017/01/Report2009.pdf

Парламентські слухання «Стратегія інноваційного розвитку України на 2010–2020 роки в умовах глобалізаційних викликів». (2009 Червень 17). http://kno.rada.gov.ua/news/Robota_Kom/Parl_Kom_slukh/Parl_slukh/VI_skl/73143.html

Пелешенко, І.М. (2013). Показники фізичного розвитку та фізичної підготовленості учнів 1 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Педагогіка, психологія та медико-­біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 8. 65–68. doi:10.6084/m9.figshare.747475

Писанська, В. (2009 Квітень 11). Померти на уроці фізкультури… Голос України. http://www.golos.com.ua/article/171716

Про ліквідацію міжвідомчої робочої групи. (2011 Серпень 3). Постанова Кабінету Міністрів України № 866. https://www.slovoidilo.ua/promise/1617.html.

Про впровадження фізкультурно-­оздоровчого патріотичного комплексу школярів України «Козацький гарт». (2005 Серпень 17). Наказ Міністерства освіти і науки України № 479/1656. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0479290–05#Text

Про затвердження заходів, спрямованих на реформування системи фізичного виховання учнів та студентської молоді у навчальних закладах України. (2008 Листопад 27). Наказ Міністерства освіти і науки України № 1078 http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi

Про затвердження Галузевої програми поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин на 2008–2011 роки. (2008 Травень 26). Наказ Міністерства освіти і науки України № 261 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0461290–08#Text

Про затвердження нормативно-­правових актів щодо проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти у 2009 р. (2009 Лютий 18). Наказ Міністерства освіти і науки України № 133 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0281–09#Text

Про спостерігачів від вищих навчальних закладів, підпорядкованих МОН, у проведенні зовнішнього незалежного оцінювання. (2009 Квітень 1). Наказ Міністерства освіти і науки України № 295 https://ips.ligazakon.net/document/MUS9587

Про проведення науково-­дослідної та експериментальної роботи зі створення цілісної моделі художньо-­естетичної освіти і виховання в загальноосвітніх навчальних закладах України. (2005 Жовтень 7). Наказ Міністерства освіти і науки України № 578. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0578290–05#Text

Про затвердження Умов прийому до вищих навчальних закладів України. (1995 Лютий 7). Наказ МОН України № 30. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0053–95#Text

Про зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів у 2008 році. (2007 Грудень 25). Наказ Міністерства освіти і науки України № 1171. http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE14696.html

Про реформування фізичного виховання учнів та студентської молоді у навчальних закладах України. (2008 Листопад 11). Рішення Колегій Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту № 13/1–2.10. http://vnz.org.ua/dokumenty/2008

Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні. (2005 Липень 4). Указ Президента України № 1013/2005 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1013/2005/ed20120607#Text

Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-­математичної освіти на період до 2015 р. (2010 Серпень 27). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1720–2010-%D1%80#Text

Репина, Л.П. (2020). Память о событиях в измерениях пространства и времени. Известия Саратовского ун-та. Серия: История. Международные отношения. 20 (1.). 34–40. https://doi.org/10.18500/1819–4907–2020–20–1–34–40.

Сисоєва, С.О. (2013). Освітні реформи: освітологічний контекст. Теорія і практика управління соціальними системами. 3. 44–54. file:///C:/Users/111/Downloads/Tipuss_2013_3_7.pdf

Слюсаревський, М.М., Гуменюк, О.І., Дворник, М.С., Черниш, Л.П. (2019). Соціальна ситуація в Україні: особливості відображення трансформаційних процесів у громадській думці (2014–2018): довідник. Талком.

Хохлова, Л.А. (2010). Некоторые аспекты исторического развития школьного физического воспитания и его перспективы. https://www.sportedu.org.ua/html/journal/2010-N2/10hlaeip.pdf

Чиженок, Т.М., Берест, О.Г. (2009 Серпень). Оцінка виконання випробувань фізкультурно-­оздоровчого комплексу «Крок до здоров’я» учнями 16–17 років. https://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2009–08/09ctmcsh.pdf

Burch, Patricia. (2007). Educational Policy and Practice From Perspective of Institutional Theory: Crafting a Wider Lens. Educational Researcher. 36. Issue 2. 84–95. DOI: 10.3102/0013189X07299792. 93.73.54.17 https://www.jstor.org/stable/pdf/4621078.pdf

Jie, Ng Ding, (2016). Towards a Framework of Education Policy Analysis. https://www.headfoundation.org/papers/2016_-_5)_Towards_a_Framework_of_Education_Policy_Analysis_.pdf

Smith, M. B. (1968). A Map for the Analysis of Personality and Politics. Journal of Social Issues. 24. 15–49

Analitychnyi internet-­portal «Slovo i dilo». [The analytical I-Portal “Word and Deed”]. (2021, Cherven 1). https://www.slovoidilo.ua/promise/1617.html (In Ukrainian).

Bauman, Zyhmunt. (2008). Tekuchaia sovremennost [Liquid Modernity]. Piter. https://avidreaders.ru/read-book/tekuchaya-­sovremennost.html?p=98 (In Russian).

Berezivska, L.D. (2008). Reformuvannia shkilnoi osvity v Ukraini u 20 stolitti [Reforms of the secondary school education in Ukraine in the 20th cen.]. Bohdanova A. M. (In Ukrainian).

Vakarchuk, I. (2008, Veresen 29). Stan, problemy, perspektyvy rozvytku fizychnoho vykhovannia i sportu u vuzakh Ukrainy [State, problems, perspectives of sport’s education in Ukrainian high schools] (kontseptsiia Ministerstva osvity i nauky Ukrainy). Fyzycheskoe vospytanye y sportyvnoe sovershenstvovanye studentov. Sovremennye ynnovatsyonnye tekhnolohyy: materyaly Mezhdunar. nauch. sympozyuma (h. Odessa, 23–25.09.08 h.).

Nauka y tekhnyka, 21–23. (In Russian).

Vakarchuk, I. (2009, Cherven 24). Stratehiia innovatsiinoho rozvytku Ukrainy na 2010–2020 roky v umovakh hlobalizatsiinykh vyklykiv [Strategy of the innovative development of Ukraine on the period of 2010–2020]: Tezy dopovidi Ministra osvity i nauky Ukrainy Ivana Vakarchuka. Osvita. 24 chervnia – 1 lypnia. 3 https://sites.google.com/site/eurobezpeka/nnipbp/innovaciie (In Ukrainian).

Vakarchuk Ivan: «Ia ne budu Robespierom. Moia «zbroia» – perekonannia i kontrol» [Vakarchuk Ivan:”I am not Robespierre. My weapon is a persuasion and checking”]. (2008 Liutyi). Zerkalo tyzhnia. 1–4. https://zn.ua/ukr/EDUCATION/ministr_osviti_i_nauki_ivan_vakarchuk_ya_ne_budu_robesperom_moya_zbroya__perekonannya_i_kontrol.html (In Ukrainian).

Dichek, N. P. (2019). Derzhavna osvitnia polityka i pytannia indyvidualizatsii shkilnoi osvity. [The State educational policy and the issues of individualization of school education]. U monohrafii N. P. Dichek (nauk. red.), N. B. Antonets, N. M. Hupan, A. A. Zahorodnia, T. I. Kulish, S. M. Shevchenko, Protsesy dyferentsiatsii v shkilnii osviti nezalezhnoi Ukrainy (istoryko-­analitychnyi aspekt) (ss. 5–26). (In Ukrainian).

Dichek, N.P. (2020–1). Derzhavna polityka v haluzi serednoi zahalnoi osvity v diialnosti Ministerstva osvity i nauky Ukrainy (2005–2007 rr.): pohliad iz sohodennia. [The State educational policy in the sphere of the secondary school in activities of the Ministry of Education and Science of Ukraine (2005–2007)]. Innovatsiina pedahohika. 27. 18–23. https://doi.org/10/32843#2663–6085(In Ukrainian).

Dichek, N.P. (2020–2). Stratehiia i taktyka derzhavnoi polityky nezalezhnoi Ukrainy u haluzi zahalnoi serednoi osvity. [The State Strategy and tactics of independent Ukraine in the sphere of the secondary education]. Osvitolohiia. 9. 46–60. https://doi.org/10.28925/2226–3012.2020.9 (In Ukrainian).

Dichek, N.P. (2020–3). Reformovchyi potentsial shkilnoi osvitnoi polityky Ministerstva osvity i nauky Ukrainy (2000–2005). [The reformational potential of the Ministry of Education and Science of Ukraine policy’s in secondary education (2000–2005)]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichna seriia. 3.95–111. DOI:10.12958/2227–2844–2020–7(338)-95–111 (In Ukrainian).

Dombrovska, S. (2011). Formuvannia derzhavnoi osvitnoi polityky ta yii vdoskonalennia. [The formation of State educational policy and its improving]. Efektyvnist derzhavnoho upravlinnia: zb. nauk. prats. 26. 205–209. (In Ukrainian).

Internet-­vidomosti pro provedennia testuvannia shkoliariv «Krok do zdorovia» i festyvaliu «Kozatskyi hart» [The Internet files about carrying out testing of school students “Step to Health” and competitions “The Kozak’s training”]: Himnaziia «Dialoh» (2013). http://dialog.org.ua/news/377-krok-do-zdorovya.html; Chumakivska ZOSh I–III stupeniv (2020). https://naurok.com.ua/shlyahi-­formuvannya-navichok-­zdorovogo-sposobu-­zhittya‑177387.html; Pohrebyshchynska ZOSh I–III stupeniv (2014). http://school2pogre.vn.ua/index.php/pro-nas/publichna-­informatsiia/218-sotsialnyi-­zakhyst-zberezhennia-ta-zmitsnennia-­zdorov-ia-pratsivnykiv-ta-uchniv-­shkoly; Portal Bohodukhivskoi miskoi rady. http://bogodukhiv-rada.gov.ua/kompleksna-­programa-rozvitku-­fizichno%D1%97-kulturi-i-sportu-na-teritori%D1%97-bogoduxivsko%D1%97-misko%D1%97-radi-na‑2013–2015-roki/; Luhanskyi oblasnyi fizkulturno-­ozdorovchyi tsentr «Olimp» (2021). http://sportmon.org/finalni-­zmagannya-fizkulturno-­patriotychnogo-festyvalyu-­shkolyariv-ukrayiny-­kozaczkyj-gart-na-luganshhyni/; https://don.kyivcity.gov.ua/files/2018/5/4/380.pdf; Pro provedennia fizkulturno-­patriotychnoho festyvaliu shkoliariv Ukrainy «Kozatskyi hart‑2018» (m.Kyiv, 2018). https://don.kyivcity.gov.ua/files/2018/5/4/380.pdf (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy. (1993). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 18. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy. (1993). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 14. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy. (1994). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 8. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2002). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 8–9. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2005). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 34–36. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2008). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 10–11. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2009). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 16–18. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2008). 16–17. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2008). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 34–35. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2009). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 11–12. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2008). 1–3. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2008). 19–21. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2008). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 18. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2008). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 36. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2009). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 30. (In Ukrainian).

Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. (2008). [The Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine], 21. (In Ukrainian).

Istorychna dovidka pro ZNO (Tsentr mizhnarodnykh proiektiv NDI prykladnykh informatsiinykh tekhnolohii). (2021, Cherven 16). [The historic information about the external school-­leavers’ independent testing]. http://www.euroosvita.net/prog/print.php/prog/print.php?id=1128&-id=4392 (In Ukrainian).

Kaliuzhna, O.I. (2010). Formuvannia navychok zdorovoho sposobu zhyttia pidlitkiv u pozashkilnomu navchalnomu zakladi [Formation of the healthy lifestyle of teenagers in the external educational institutions].: avtoref. dys. … kand. ped. nauk:13.00.07. (In Ukrainian).

Kremen, V.H. (1999, Berezen 11–12). Natsionalna osvita yak sotsiokulturne yavyshche. [The national education as a social and cultural phenomenon]. Uchytel. 10–11. (In Ukrainian).

Kremen, V.H. (2002). Pro stan osvity v Ukraini ta Natsionalnu doktrynu yii rozvytku. [About the state of education in Ukraine and National Doctrine of its development]. «NIChLAVA». 7–27. (In Ukrainian).

Minosvity zminyt derzhzamovlennia nastupnoho roku: Ofitsiinyi portal Kyieva (2008, Lypen 10). [Ministry of Education and Science of Ukraine will change government order]. https://kyivcity.gov.ua/news/minosviti_zminit_obsyag_derzhzamovlennya_nastupnogo_roku/ (In Ukrainian).

Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini. (2016). [The National Paper About the state and perspectives of education in Ukraine]. Nats. akad. ped. nauk Ukrainy. V. H. Kremen, V. I. Luhovyi A. M. Hurzhii O. Ya. Savchenko (Redaktory). (In Ukrainian).

Nikolaienko, S. (2006 Veresen 27). Zovnishnie otsiniuvannia treba vvodyty postupovo. [The school-­leavers’ external testing must be introduced bit by bit]. Vystup na pres-konferentsii u Lvovi. https://portal.lviv.ua/news/2006/09/27/181203 (In Ukrainian).

Nikolaienko, S. (2007 Cherven 6). Naikrashche vypusknyky shkil znaiut ukrainsku movu. [The school-­leavers had shown in Ukrainian language the best results]. Vystup na pres-konferentsii u Lvovi. https://old.dailylviv.com/news/4416 (Data zvernennia: 15.06.2021). (In Ukrainian).

Ofitsiinyi zvit pro provedennia zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia znan vypusknykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv v 2009 r. [The official report about the carrying out of the school-­leavers Strategy of the innovative development of Ukraine on the period of 2010–2020 external testing] (2009). https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2017/01/Report2009.pdf (In Ukrainian).

Parlamentski slukhannia «Stratehiia innovatsiinoho rozvytku Ukrainy na 2010–2020 roky v umovakh hlobalizatsiinykh vyklykiv». (2009 Cherven 17).[Parliamentary hearings “Strategy of the innovative development of Ukraine on the period of 2010–2020] http://kno.rada.gov.ua/news/Robota_Kom/Parl_Kom_slukh/Parl_slukh/VI_skl/73143.html (In Ukrainian).

Peleshenko, I.M. (2013). Pokaznyky fizychnoho rozvytku ta fizychnoi pidhotovlenosti uchniv 1 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiviu [Health development indicators of the first-form students of the secondary school] Pedahohika, psykholohiia ta medyko-­biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. 8. 65–68. doi:10.6084/m9.figshare.747475 (In Ukrainian).

Pysanska, V. (2009 Kviten 11). Pomerty na urotsi fizkultury…[Ео die in gym class…] Holos Ukrainy. http://www.golos.com.ua/article/171716 (In krainian).

Pro likvidatsiiu mizhvidomchoi robochoi hrupy. (2011 Serpen 3). [On the interdepartmental group liquidation]. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy № 866. https://www.slovoidilo.ua/promise/1617.html. (In Ukrainian).

Pro vprovadzhennia fizkulturno-­ozdorovchoho patriotychnoho kompleksu shkoliariv Ukrainy «Kozatskyi hart».[On the introduction of physical growing up, healthy life and patriotic program of Ukrainian school students’ testing “Step to Health” and competitions “The Kozak’s training”]. (2005 Serpen 17). Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 479/1656. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0479290–05#Text (In Ukrainian).

Pro zatverdzhennia zakhodiv, spriamovanykh na reformuvannia systemy fizychnoho vykhovannia uchniv ta studentskoi molodi u navchalnykh zakladakh Ukrainy. (2008 Lystopad 27). [On the approval of measures to reform the system of physical growing up of Ukrainian students]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 1078 http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi (In Ukrainian).

Pro zatverdzhennia Haluzevoi prohramy polipshennia vyvchennia ukrainskoi movy u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh z navchanniam movamy natsionalnykh menshyn na 2008–2011 roky. (2008 Traven 26). [On the approval of Program of improving the Ukrainian language learning in the secondary schools of national minorities]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 261 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0461290–08#Text (In Ukrainian).

Pro zatverdzhennia normatyvno-­pravovykh aktiv shchodo provedennia zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen vypusknykiv navchalnykh zakladiv systemy zahalnoi serednoi osvity u 2009 r. [On the approval of legal documents concerning carrying out the school-­leavers’ external testing on the 2009]. (2009 Liutyi 18). Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 133 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0281–09#Text (In Ukrainian).

Pro sposterihachiv vid vyshchykh navchalnykh zakladiv, pidporiadkovanykh MON, u provedenni zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia. (2009 Kviten 1). [On the high schools’ test procedure observers of the school-­leavers’ external testing]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 295 https://ips.ligazakon.net/document/MUS9587 (In Ukrainian).

Pro provedennia naukovo-­doslidnoi ta eksperymentalnoi roboty zi stvorennia tsilisnoi modeli khudozhno-­estetychnoi osvity i vykhovannia v zahalnoosvitinkh navchalnykh zakladakh Ukrainy. (2005 Zhovten 7). [On the scientific experimental research concerning the creation of holistic model of aesthetic education for the Ukrainian secondary school]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 578. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0578290–05#Text (In Ukrainian).

Pro zatverdzhennia Umov pryiomu do vyshchykh navchalnykh zakladiv Ukrainy. (1995 Liutyi 7). [On the approval of the conditions for admission to the Ukrainian higher educational institutions]. Nakaz MON Ukrainy № 30. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0053–95#Text (In Ukrainian).

Pro zovnishnie nezalezhne otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen vypusknykiv navchalnykh zakladiv systemy zahalnoi serednoi osvity, yaki vyiavyly bazhannia vstupaty do vyshchykh navchalnykh zakladiv u 2008 rotsi. (2007 Hruden 25). [On the school-­leavers’ external testing on the 2008]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 1171. http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE14696.html

Pro reformuvannia fizychnoho vykhovannia uchniv ta studentskoi molodi u navchalnykh zakladakh Ukrainy. (2008 Lystopad 11). [On the reforming of students’ physical growing up at the Ukrainian secondary and higher educational institutions]. Rishennia Kolehii Ministerstva osvity i nauky Ukrainy, Ministerstva okhorony zdorovia, Ministerstva Ukrainy u spravakh simi, molodi ta sportu № 13/1–2.10. http://vnz.org.ua/dokumenty/2008 (In Ukrainian).

Pro nevidkladni zakhody shchodo zabezpechennia funktsionuvannia ta rozvytku osvity v Ukraini. (2005 Lypen 4).[On the urgent measures to ensure the functioning and developing of education in Ukraine]. Ukaz Prezydenta Ukrainy № 1013/2005 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1013/2005/ed20120607#Text (In Ukrainian).

Pro skhvalennia Kontseptsii Derzhavnoi tsilovoi sotsialnoi prohramy pidvyshchennia yakosti shkilnoi pryrodnycho-­matematychnoi osvity na period do 2015 r. (2010 Serpen 27). [On the approval of the concept of the state target program for improving the quality of school physics and mathematics education]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1720–2010-%D1%80#Text (In Ukrainian).

Repyna, L.P. (2020). Pamiat o sobytyiakh v yzmerenyiakh prostranstva y vremeny. [Memory of events in the dimensions of space and time]. Izvestyia Saratovskoho un-ta. Seryia: Istoryia. Mezhdunarodnye otnoshenyia. 20 (1). 34–40. https://doi.org/10.18500/1819–4907–2020–20–1–34–40. (In Russian)

Sysoieva, S.O. (2013). Osvitni reformy: osvitolohichnyi kontekst. [Reforms in education: scientific aspect]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 3. 44–54. file:///C:/Users/111/Downloads/Tipuss_2013_3_7.pdf (In Ukrainian).

Sliusarevskyi, M.M., Humeniuk, O.I., Dvornyk, M.S., Chernysh, L.P. (2019). Sotsialna sytuatsiia v Ukraini: osoblyvosti vidobrazhennia transformatsiinykh protsesiv u hromadskii dumtsi (2014–2018): dovidnyk. [The social situation in Ukraine: the peculiarities of the vision of transformational processes among the representatives of society (2014–2018): the directory]. Talkom.

Khokhlova, L.A. (2010). Nekotorye aspekty ystorycheskoho razvytyia shkolnoho fyzycheskoho vospytanyia i eho perspektyvy. [Some aspects of the development of school physical growing up education and its prospects]. https://www.sportedu.org.ua/html/journal/2010-N2/10hlaeip.pdf (In Russian)

Chyzhenok, T.M., Berest, O.H. (2009 Serpen). Otsinka vykonannia vyprobuvan fizkulturno-­ozdorovchoho kompleksu «Krok do zdorovia» uchniamy 16–17 rokiv.[Evaluation of the carrying-out of tests of the “Step to Health” program by students aged 16–17]. https://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2009–08/09ctmcsh.pdf (In Ukrainian).

Burch, Patricia. (2007). Educational Policy and Practice From Perspective of Institutional Theory: Crafting a Wider Lens. Educational Researcher. 36. Issue 2. 84–95. DOI: 10.3102/0013189X07299792. 93.73.54.17 https://www.jstor.org/stable/pdf/4621078.pdf

Jie, Ng Ding, (2016). Towards a Framework of Education Policy Analysis. https://www.headfoundation.org/papers/2016_-_5)_Towards_a_Framework_of_Education_Policy_Analysis_.pdf

Smith, M. B. (1968). A Map for the Analysis of Personality and Politics. Journal of Social Issues. 24. 15–49.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Наталія Дічек

Downloads

Download data is not yet available.