Анотація
У статті обговорюються результати вимірювання базового вміння учнів працювати з моделями різних типів. З цією метою було створено компетенісно орієнтований тест для учнів, орієнтований на вимоги міжнародного оцінювання PISA. Тестування учнів відбувалося в загальноосвітніх навчальних закладах м. Київ та Київської області. Під час вимірювання було виявлено різний рівень учнів працювати з моделями певних типів: вищий – для вербальних і символічних моделей, і суттєво нижчий – для графічних і математичних моделей. Аналіз результатів тестування учнів засвідчив, що суттєвої різниці між групами учнів за рівнем успішності у процесі вивчення біології учнями не було виявлено, окрім реальних моделей, з якими «сильні» учні працюють достовірно краще, аніж інші. Також не було виявлено суттєвих відмінностей за гендерною ознакою: юнаки та дівчата виконували завдання компетентнісно орієнтованого тесту приблизно однаково. Деякі особливості вміння працювати з моделями різних типів було виявлено під час аналізу відмінностей між класами з різною профілізацією. Результати аналізу базового вміння учнів працювати з моделями різних типів є підґрунтям для розробки та впровадження блоків моделей у процес навчання біології. Зокрема, за результатами тестування було визначено типи моделей, на розробку яких варто звернути особливу увагу (реальні, графічні та математичні моделі).
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.