Анотація
У статті розкривається культурологічний підхід до формування змісту освітньої галузі «Технології» на рівні методології і дидактики. Обґрунтовується необхідність структурування змісту технологічної освіти відповідно до структури організації сучасного виробництва, яке має проектний (творчий) характер, а не переважно поопераційний (репродуктивний), як це було в технократичну індустріальну епоху. Проектно-технологічна культура в сфері технологічної шкільної освіти розглядається як спосіб реалізації творчого потенціалу кожного учня, спрямованого на вмотивоване перетворення навколишньої дійсності, що характеризується єдністю процесів опредметнення, тобто набуття суб’єктного освітнього досвіду під час створення особистісно і соціально значущих виробів та розпредметнення, тобто присвоєння культурно-історичного, соціального досвіду людства на основі оволодіння операціями проектування, технології виготовлення, рефлексії. Культуротворча парадигма технологічної освіти обґрунтовується авторами на тлі наступності і наскрізності як базових засад формування змісту освітнього стандарту загальноосвітньої школи Стратегію розвитку технологічної освіти в середній загальноосвітній українській школі відображено також на емпіричному рівні в запропонованих змістових модулях (лініях) та через очікувані результати навчання на рівні початкової школи.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.