ДИДАКТИЧНИЙ АЛГОРИТМ РОЗРОБЛЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ВИВЧЕННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

дидактичний алгоритм
психолого-педагогічні дисципліни
здобувачі освіти
здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти
індивідуальна освітня траєкторія
індивідуальна освітня програма

Як цитувати

Чалий, А. . (2024). ДИДАКТИЧНИЙ АЛГОРИТМ РОЗРОБЛЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ВИВЧЕННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Український Педагогічний журнал, (3), 108–114. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-3-108-114

Анотація

У статті сформульовано дидактичний алгоритм розроблення індивідуальної освітньої траєкторії вивчення психолого-педагогічних дисциплін в освітньому процесі здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Дидактичний алгоритм складається з кількох послідовних етапів: аналізу потреб і можливостей здобувачів освіти; визначення освітніх цілей; вибору навчальних (освітніх) матеріалів і методів навчання; планування навчання; реалізація індивідуальної освітньої траєкторії та оцінка її результативності. Персоналізація освітнього процесу здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти може бути реалізована через формування індивідуальних освітніх траєкторій вивчення певних навчальних дисциплін або їх блоків, із застосуванням індивідуального навчального плану, який містить як загальноосвітню складову, так і професійну. Автором було окреслено технологію розроблення індивідуальної освітньої траєкторії вивчення психолого-педагогічних дисциплін в освітньому процесі здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Перший етап полягає у визначенні потреб, інтересів, запитів, особистісних особливостей здобувачів освіти. Другий етап формування індивідуальної освітньої траєкторії вивчення психолого-педагогічних дисциплін здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти пов’язаний із розробленням індивідуальної освітньої програми, що передбачає встановлення короткострокових і довгострокових цілей; концептуальних стратегій і підходів до розвитку студентів, визначення індикаторів їхніх досягнень, а також підбір змісту й форм організації навчання. У межах реалізації третього етапу відбувається корекція педагогічних впливів, створення позитивного освітнього (педагогічного) середовища, усунення організаційних недоліків. Четвертий етап формування індивідуальної освітньої траєкторії навчання психолого-педагогічних дисциплін здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти пов’язаний із педагогічним моніторингом, що здійснюється задля забезпечення якості означеного процесу. Практична реалізація індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти передбачає чітку систему заходів на різних етапах цього процесу.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-3-108-114
PDF

Посилання

Алєксєєва, С. (2013). Формування готовності учнівської молоді до вибору і реалізації професійної кар’єри: від теорії до практики. Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 5. https://lib.iitta.gov.ua/ id/eprint/11303

Алєксєєва, С. (2021). Індивідуальна освітня траєкторія: від побудови – до реалізації. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент: збірник наукових праць (Серія: Педагогічні науки), 17, 74–82.

Алєксєєва, С., Арістова, Н., Малихін, О., & Попов, Р. (2022). Дидактичні форми організації освітнього процесу сучасного закладу освіти. Актуальні питання у сучасній науці, 1(1).

Годованюк, Т. (2010). Індивідуальне навчання у вищій школі: монографія. Київ: НПУ імені Драгоманова.

Малихін, О., Арістова, Н., & Алєксєєва, С. (2023). Індивідуалізація навчання в закладах загальної середньої освіти: концепція, методологія, дидактичні умови. Київ: Педагогічна думка.

Сухенко, Я. (2017). Індивідуальна освітня траєкторія: міждисциплінарний аналіз феномену. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки, 4 (2), 111–116.

Терещук, Г. (2017). Індивідуалізація навчання в контексті ідей концепції нової української школи. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 2, 6–16.

Topuzov, O., Malykhin, O., Aristova, N., Popov, R., & Zasiekina, T. (2022, May). Individualized learning in the context of blended mode of the educational process in secondary school: challenges and expectations. Proceedings of the International Scientific Conference, I (Vol. 560), 571.

Alieksieieva, S. (2013). Formuvannia hotovnosti uchnivskoi molodi do vyboru i realizatsii profesiinoi kariery: vid teorii do praktyky. Naukovyi visnyk Instytutu profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy. Profesiina pedahohika, 5. https://lib.iitta.gov.ua/ id/eprint/11303 (in Ukrainian).

Alieksieieva, S. (2021). Indyvidualna osvitnia traiektoriia: vid pobudovy – do realizatsii. Mystetska osvita: zmist, tekhnolohii, menedzhment. (Seriia: Pedahohichni nauky), 17, 74–82.

Alieksieieva, S., Aristova, N., Malykhin, O., & Popov, R. (2022). Dydaktychni formy orhanizatsii osvitnoho protsesu suchasnoho zakladu osvity. Aktualni pytannia u suchasnii nautsi, 1 (1). (in Ukrainian).

Hodovaniuk, T. (2010). Indyvidualne navchannia u vyshchii shkoli: Monohrafiia. Kyiv: NPU imeni Drahomanova (in Ukrainian).

Malykhin, O., Aristova, N., & Alieksieieva, S. (2023). Indyvidualizatsiia navchannia v zakladakh zahalnoi serednoi osvity: kontseptsiia, metodolohiia, dydaktychni umovy. Kyiv: Pedahohichna dumka (in Ukrainian).

Sukhenko, Ya. (2017). Indyvidualna osvitnia traiektoriia: mizhdystsyplinarnyi analiz fenomenu. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Psykholohichni nauky, 4 (2), 111–116 (in Ukrainian).

Tereshchuk, H. (2017). Indyvidualizatsiia navchannia v konteksti idei kontseptsii novoi ukrainskoi shkoly. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: pedahohika, 2, 6–16 (in Ukrainian).

Topuzov, O., Malykhin, O., Aristova, N., Popov, R., & Zasiekina, T. (2022, May). Individualized learning in the context of blended mode of the educational process in secondary school: challenges and expectations. Proceedings of the International Scientific Conference, I (Vol. 560), 571. (in Ukrainian).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.