Анотація
Інноваційне спрямування сучасної освіти в Україні обумовлене низкою соціальних чинників. Запити суспільства до цієї сфери стрімко зростають, а це, своєю чергою, актуалізує потребу модернізувати освіту до наявних умов. Тож інновації виходять на новий рівень, стаючи не просто ситуативним явищем, а системно організованим процесом. Будь-яка зміна стає успішною за умови якісно спланованого її впровадження, а це актуалізує питання менеджменту освітньої інновації. Тому в статті ми проаналізували особливості нововведень у закладах загальної середньої освіти, критерії, які є провідними в їх реалізації, алгоритми впровадження відповідно до тенденцій сучасного інноваційного менеджменту. Крім того, запропонували власну структуру впровадження інновації в закладі загальної середньої освіти на прикладі практичного кейсу організації роботи з обдарованими дітьми в ліцеї «Educator».
Посилання
Гриневич, Л., Линов, К., Шемелинець, І. та Рій, Г. (2021). Модернізація системи управління освітою Києва в умовах впровадження автономії шкіл. Огляд сучасної вищої освіти, (6), 129–146. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.610
Коновальчук, І. (2015). Теоретичні та технологічні засади реалізації інновацій у загальноосвітніх навчальних закладах (Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук). Житомирський державний університет імені Івана Франка.
Мариновська, О.Я. (2009). Формування готовності вчителів до проектно-впроваджувальної діяльності: теорія і практика: монографія. Івано-Франківськ: Симфонія форте.
Мармаза, О. І. (2016). Інноваційний менеджмент: навчально-методичний посібник. Харків: Планета-принт.
Наумчук, І. (2017). Дисемінація інноваційного професійного досвіду керівників позашкільних навчальних закладів. Науково-методичні основи професійного розвитку керівних і педагогічних кадрів в умовах випереджувальної післядипломної освіти: збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково- практичної конференції 30-31 березня 2017 року, 122‒124. http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/847/.
Міністерство освіти і науки України. (2000). Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності (наказ № 522 від 07.11.2000 р.; із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки молоді та спорту України № 1352 від 30.11.2012 р.).
Сидоренко, В.В. (2016). Науково-методичний менеджмент освітніх інновацій в умовах післядипломної педагогічної освіти. Науковий вісник УМО: електронне видання, 1(1), 240‒254. http://umo.edu.ua.
Сиротенко, Г. (упоряд). (2006). Інноваційна діяльність педагога: від теорії до успіху. Інформаційно-аналітичний збірник. Полтава: ПОІППО. https://pano.pl.ua/file/book/innovacii%20Surotenko.pdf
Хоружа Л. (ред.). (2024). Інноваційність розвитку вищої педагогічної освіти: від теорії до практики: колективна монографія. Київ: Ліра-К.
Цикл експериментів і досвіду. (н.д.). Матеріали платформи Prometeus із курсу «Впровадження інновацій у школах». https://youtu.be/qfmzLgoVQFM
Hrynevych, L., Lynov, K., Shemelynets, I. ta Rii, H. (2021). Modernizatsiia systemy upravlinnia osvitoiu Kyieva v umovakh vprovadzhennia avtonomii shkil. Ohliad suchasnoi vyshchoi osvity, (6), 129–146. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.610 (in Ukrainian).
Khoruzha L. (ed.). (2024). Innovatsiinist rozvytku vyshchoi pedahohichnoi osvity: vid teorii do praktyky: kolektyvna monohrafiia. Kyiv: Lira-K. (in Ukrainian).
Konovalchuk, I. (2015). Teoretychni ta tekhnolohichni zasady realizatsii innovatsii u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh (Avtoreferat dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia doktora pedahohichnykh nauk). Zhytomyrskyi derzhavnyi universytet imeni Ivana Franka. (in Ukrainian).
Marmaza, O. I. (2016). Innovatsiinyi menedzhment: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kharkiv: Planeta-prynt. (in Ukrainian).
Marynovska, O.Ia. (2009). Formuvannia hotovnosti vchyteliv do proektno-vprovadzhuvalnoï diialnosti: teoriia i praktyka: monohrafiia. Ivano-Frankivsk: Symfoniia forte. (in Ukrainian).
Naumchuk, I. (2017). Dyseminatsiia innovatsiinoho profesiinoho dosvidu kerivnykiv pozashkilnykh navchalnykh zakladiv. Naukovo-metodychni osnovy profesiy̆noho rozvytku kerivnykh i pedahohichnykh kadriv v umovakh vyperedzhuvalnoï pisliadyplomnoï osvity: zbirnyk naukovykh prats za materialamy Vseukraïnskoï naukovo- praktychnoï konferentsiï 30-31 bereznia 2017 roku, 122‒124. http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/847/ (in Ukrainian).
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2000). Polozhennia pro poriadok zdiisnennia innovatsiinoi osvitnoi diialnosti (nakaz No 522 vid 2000/11/07 iz zminamy i dopovnenniamy, vnesenymy nakazom Ministerstva osvity i nauky molodi ta sportu Ukrainy No 1352 vid 2012.11.30). (in Ukrainian).
Sydorenko, V.V. (2016). Naukovo-metodychnyyi menedzhment osvitnikh innovatsiyi v umovakh pisliadyplomnoii pedahohichnoii osvity. Naukovyyi visnyk UMO: elektronne vydannia, 1(1), 240‒254. http://umo.edu.ua (in Ukrainian).
Syrotenko, H. (comp.). (2006). Innovatsiina diialnist pedahoha: vid teoriii do uspikhu. Informatsiino-analitychnyi zbirnyk. Poltava: POIPPO. https://pano.pl.ua/file/book/innovacii%20Surotenko.pdf (in Ukrainian).
Tsykl eksperymentiv i dosvidu. (n.d.). Materialy platformy Prometeus iz kursu «Vprovadzhennia innovatsii u shkolakh». https://youtu.be/qfmzLgoVQFM (in Ukrainian).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.