Анотація
Феномен утворення значної кількості інноваційно-технологічних задумів є суттєвою ознакою нашого сьогодення. Новітні ідеї перестають бути винятково прерогативою фізики й проникають у такі галузі знань, як інформатика, хімія, біологія, соціологія, екологія, агрономія, медицина або освіта. Серед цих новацій чи не найістотніша місія відводиться квантовим технологіям, за принципами яких проходять трансформаційні зрушення в класичних поглядах на функціонування явищ, процесів чи окремих об’єктів. У такий спосіб положення квантової теорії переходять у наш час зі статусу чогось фантастичного, дивного й загадкового у стан такого, що є доречним і конче необхідним.
Безпосередня сутність квантової теорії базується на понятті «квант», такої первісно-базової енергетичної частки, яка завжди випромінюється не в форматі постійно функціонуючих хвиль, а в режимі формування й генерування окремих дискретних пакетів, пучків або ж порцій. Тож усвідомлення квантів і розроблення квантової теорії сприяло відкриттю нелінійної природи взаємодії й обміну енергією між окремими предметами різного походження, що передбачає як квантове випромінювання, так і квантове сприйняття.
Отже, перевага квантових систем виявляється в тому, що означені функціонали допомагають виявити ті «проблемні вузли», розв’язання яких має: 1) реформувати систему в стислі терміни; 2) значно зменшити витрати коштів і часу на модернізацію системних компонент; 3) виявити слабкі ланки в побудові системоутворюючих зв’язків і відношень; 4) завбачити заміну (трансформацію) окремих елементів, частин або модулів; 5) ініціативно використовувати сучасні знання й досвід із різних галузей наукових досліджень.
У наш час сучасна освіта не повинна локалізуватися в рамках однієї галузі знань, а дослідження, що пов’язані з модернізацією системи освіти або її окремих компонентів (методів, технологій, засобів навчання), мають проходити на трансдисціплінарному вузловому перетині кількох наукових течій, які здатні підказати найбільш ефективне рішення в нелінійній картині усвідомлення світу та у взаємовідносинах представників національного соціуму.
Посилання
Биков, В.О. (2020). Упровадження квантової едукації та STREAM-підхід в освітній діяльності Малої академії наук. Імідж сучасного педагога, 1, 70‒76.
Калошин, В.Ф. (2012). Формування позитивних особистісних змін у процесі професійного самовизначення студентів навчальних закладів. Практична психологія та соціальна робота, 11, 8‒17.
Ковальова, С.В. (2017). Дисемінація як складова терміносистеми педагогічної інноватики. Народна освіта, 1, 43‒48. https://narodnaosvita.kiev.ua/page_id=4344.
Маліцький, Б.А. (2024). Квантова властивість наукового знання: евристична точка зору. Наука та наукознавство, 1, 3‒20.
Пушкарьова, Т.О. (2022a). Інсайт-технологія: природа, структура, можливості. Український педагогічний журнал, 3, 108‒115.
Пушкарьова, Т.О. (2022b). Понятійний конструкт «релятивістська педагогіка» як важливий чинник новочасної освітньої парадигми. Український педагогічний журнал, 4, 112‒120.
Раджаманнар, Р. (2023). Квантовий маркетинг: Новий спосіб мислення. Київ: Наш формат.
Сипченко, О., Гарань, Н., Пилипенко, В., Бойко, І. (2022). Дисемінація ресурсів у освітній процес в умовах воєнного стану. Гуманізація навчально-виховного процесу, 2, 35‒45.
Соколович, Ю.А. Богданова, Г.С. (2010). Фізика: Навчально-практичний довідник. Харків: Ранок.
Schumpeter, A.J. (1998). The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest and the Business Cycle. Transaction Publishers. https://books.google.com.ua/b00ks/about/The_Theory_of_ Economic.
Bykov, V.O. (2020). Uprovadzhennia kvantovoi edukatsii ta STREAM-pidkhid v osvitnii diialnosti Maloi akademii nauk. Imidzh suchasnoho pedahoha, 1, 70‒76. (in Ukrainian).
Kaloshyn, V.F. (2012). Formuvannia pozytyvnykh osobystisnykh zmin u protsesi profesiinoho samovyznachennia studentiv navchalnykh zakladiv. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota, 11, 8‒17. (in Ukrainian).
Kovalova, S.V. (2017). Dyseminatsiia yak skladova terminosystemy pedahohichnoi innovatyky. Narodna osvita, 1, 43‒48. https://narodnaosvita.kiev.ua/page_id=4344. (in Ukrainian).
Malitskyi, B.A. (2024). Kvantova vlastyvist naukovoho znannia: evrystychna tochka zoru. Nauka ta naukoznavstvo, 1, 3‒20. (in Ukrainian).
Pushkarova, T.O. (2022a). Insait-tekhnolohiia: pryroda, struktura, mozhlyvosti. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 3, 108‒115. (in Ukrainian).
Pushkarova, T.O. (2022b). Poniatiinyi konstrukt «reliatyvistska pedahohika» yak vazhlyvyi chynnyk novochasnoi osvitnoi paradyhmy. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 4, 112‒120. (in Ukrainian).
Radzhamannar, R. (2023). Kvantovyi marketynh: Novyi sposib myslennia. Kyiv: Nash format. (in Ukrainian).
Schumpeter, A.J. (1998). The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest and the Business Cycle. Transaction Publishers. https://books.google.com.ua/b00ks/about/The_Theory_of_ Economic. (in English).
Sokolovych, Yu.A. Bohdanova, H.S. (2010). Fizyka: Navchalno-praktychnyi dovidnyk. Kharkiv: Ranok. (in Ukrainian).
Sypchenko, O., Haran, N., Pylypenko, V., Boiko, I. (2022). Dyseminatsiia resursiv u osvitnii protses v umovakh voiennoho stanu. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu, 2, 35‒45. (in Ukrainian).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.