Анотація
Статтю присвячено дослідженню математичної компетентності в процесі навчання іноземної мови. Наголошено на важливості розвитку логічного, математичного та критичного мислення, умінь розв’язувати навчальні, комунікативні проблеми, логічні задачі, використовувати математичне моделювання як підґрунтя формування означеної компетентності й гармонійного розвитку особистості. Визначено необхідність розроблення дієвого діагностувального інструментарію оцінки означеної компетентності учнів 8 класу в процесі вивчення дієслова англійської мови. Відповідно до складників математичної компетентності (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісно-комунікативний, оціночно-рефлексивний) й інструктивно-методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчальної діяльності учнів виокремлено: рівні (початковий, середній, достатній і високий); критерії (активувальний (система мотивів, цінностей, що спонукає восьмикласників удосконалювати математичну компетентність під час вивчення дієслова англійської мови), пізнавальний (охоплює систему знань математичних методів, мови, форматів), процесуальний (уміння та навички використовувати здобутки математичної царини задля вивчення граматики, розв’язання навчально-комунікативних завдань), аналітичний (здатність і готовність до рефлексії, самоаналізу). Згідно з новими вимогами щодо оцінювання на 2024–2025 навчальний рік визначено систему показників сформованості досліджуваної компетентності, що передбачають урахування груп результатів (сприймає усну інформацію на слух, усно взаємодіє та висловлюється, сприймає письмові тексти, письмово взаємодіє та висловлюється).
Посилання
Артеменко, Л. І. (2024). Критерії, показники формування математичної компетентності учнів 9 класу в процесі навчання синтаксису української мови. Перспективи та інновації науки, 3 (37), 72–83. https://doi.org/10.52058/2786-4952- 2024-3(37)-72-83 20.
Бакум, З. П., & Негуляєва, А. О. (2023). Математична компетентність та її компоненти в навчанні мови. Перспективи та інновації науки, 11 (29), 36–47. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-11(29)-36-46.
Горошкін, І. О. (2024). Дидактико‐методичні концепти оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу гімназії. У Загальна середня освіта України в умовах воєнного стану та відбудови: упроваджуємо базове предметне навчання в 7 класі/методичний порадник науковців Інституту педагогіки НАПН України до початку нового 2024–2025 навчального року: методичні рекомендації (с. 69–71).
Нові знання. (б.д.). Українська платформа з електронними щоденниками та журналами з можливостями дистанційного навчання. https://nz.ua/.
Кабінет Міністрів України. (2020). Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти: Постанова № 898 від 30 вересня 2020 р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#n16
Міністерство освіти і науки України. (2024). Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання: Наказ № 1093 від 02 серпня 2024 р. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1093729-24#Text
Верховна Рада України. (2017). Про освіту: Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Artemenko, L. I. (2024). Kryterii, pokaznyky formuvannia matematychnoi kompetentnosti uchniv 9 klasu v protsesi navchannia syntaksysu ukrainskoi movy. Perspektyvy ta innovatsii nauky, 3(37), 72–83. https://doi.org/10.52058/2786-4952- 2024-3(37)-72-83 20 (іn Ukrainian).
Bakum, Z. P., & Neguliaieva, A. O. (2023). Matematychna kompetentnist ta yii komponenty v navchanni movy. Perspektyvy ta innovatsii nauky, 11 (29), 36– 47. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-11(29)-36-46. (іn Ukrainian).
Horoshkin, I. O. (2024). Dydaktyko‐metodychni kontsepty otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv 7 klasu himnazii. In Zahalna serednia osvita Ukrainy v umovakh voiennoho stanu ta vidbudovy: uprovadzhuiemo bazove predmetne navchannia v 7 klasi/metodychnyi poradnyk naukovtsiv Instytutu pedahohiky NAPN Ukrainy do pochatku novoho 2024–2025 navchalnoho roku: metodychni rekomendatsii (pp. 69–71). (іn Ukrainian).
Novi znannia. (n.d.). Ukrainska platforma z elektronnymy shchodennykamy ta zhurnalamy z mozhlyvostiamy dystantsiinoho navchannia. https://nz.ua/ (іn Ukrainian).
Kabinet Ministriv Ukrainy. (2020). Pro deiaki pytannia derzhavnykh standartiv povnoi zahalnoi serednoi osvity: Postanova № 898 vid 30 veresnia 2020 r. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#n16 (іn Ukrainian).
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2024). Pro zatverdzhennia rekomendatsii shchodo otsiniuvannia rezultativ navchannia: Nakaz № 1093 vid 02 serpnia 2024 r. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1093729-24#Text (іn Ukrainian).
Verkhovna Rada Ukrainy. (2017). Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 5 veresnia 2017 r. № 2145-VIII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (іn Ukrainian).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.