Анотація
Статтю присвячено проблемі автономного навчання в цілому і автономного навчання в сучасному вищому навчальному закладі. Наводиться аналіз термінології, пов’язаної з питаннями автономії навчального процесу; розглядаються різні підходи до реалізації автономного навчання у вітчизняній і зарубіжній педагогіці. Аналізується також історія розробки зазначеної проблеми. З одного боку, автономне навчання розглядається як спосіб організації самостійної роботи студентів поза аудиторією, а з другого – як здатність особистості до самоврядування і саморефлексії в навчальному процесі. При цьому наголошується, що навчання може бути як масовим, так і дистанційним. Автономне навчання може розглядатися і як особлива система організації навчальної діяльності, заснована на вмінні вчитися самостійно.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.